Monday, June 2, 2014

"ITU PESEN LA MAK"

Assalamualaikum
semalam lepas pi kenduri ambil kesempatan
lagi untuk mencukupkan keperluan
 hero bongsu acik
terlepas pandang kemeja putih dan seluar hitam.
dah hero acik ni saiz..ada sikit besar
jadi susah nak cari dikedai2 biasa
dah sampai ke Tampin acik pergi
tak dapat jugak
kena la kekedai yang biasa pergi 
setahun sekali untuk beli baju seluar raya je.
Alhamdulillah dapat..ada la saiz dia
dah nama kedai tu FATTMANJEANS.
sambil2 menunggu seluar dipotong bawahnya acik ternampak la
seluar yang tergantung ni
acik pun cakap ngan hero bongsu,
"dik..lama betul dah agaknya seluar ni
tergantung kan
sampai dah lusuh dan nampak buruk sangat 
tak de orang nak beli"
ha ha ha..lucu pulak..
hero acik cakap..mak..seluar tu bukan buruk la
memang sampai nya macam tu..pesen katanya.
teringat la acik..seluar hero kedua acik dulu..
acik tengok apa la seluar ni koyak kat lutut..
lepas basuh beria acik cari seluar lama
potong dan tolong tampalkan tang koyak tu
masa nak pakai..terkejut dia..
mak jahit ke..
ha ah la dah seluar tu dah koyak pun kamu
pakai lagi..mak dah siap jahit kan dah..hi hi
dia diam je..tak cakap apa..
adik la yang bagi tahu..kemudian..
tu pesen la mak..adui ai..
okla jumpa lagi,In Syaa Allah

38 comments:

  1. Pesen budak-budak Acik Erna.. begitulah.. mengudang tawa pulak bila acik jahit seluar hero no 2 acik tu ye.. hehehe manalah mak2 nak tahu pesen camtukan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu yatie..digelak dek anak2 je

      Delete
  2. Replies
    1. betul la anies..tak minat mata tua acik ni

      Delete
  3. haha
    tapi pesen koyak2 pun sakit mata tengok kan

    ReplyDelete
  4. sakit mata sungguh tengok pesen koyak koyak tu.. terburai je macam isi perut terkeluar.. hehehe

    ReplyDelete
  5. Hihi... kelakarlah acik ni.
    Memang jadi bahan gelak adik ajelah ye:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kakzakie..gelak je dia..bila acik kata..kenapa suka sangat orang nak pakai padahal tak nampak baru pun

      Delete
  6. he3 serious ke akak x tahu? comey la akak ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. seluar yang nampak buruk tu memang acik tak tau lia..yang koyak..acik tak pernah tengok anak pakai..acik tau dia pernah jatuh moto..ingatkan sebab tu hi hi

      Delete
  7. lawak lah acik ,nasib lah anak acik tu tak ckp pe bila yg koyak tu kena jahit...tak abis lagi ke shoping utk si bongsu tu acik....dulu sya camtu lah dh pergi baru selesai prsiapan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum selesai saniah..ada je yang tak beli lagi..alat tulis ngan cadar pun belum beli ni..dia kata dah dekat2 nak pergi baru nak beli

      Delete
  8. ahahaha..fesyen jeans skrg mmg macam2 Acik... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul la atie..banyak yang macam dah buruk

      Delete
  9. Salam Erna ...zaman kita dulu tak ada seluar yang macam itu kalau ada pun memang tak berani nak pakai sebab dulu2 mak kita garang,nak pakaian yang elok2 aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam zai..ye zai..dulu nak pakai seluar pun tak berani..apa lagi seluar koyak hi hi

      Delete
  10. hihihihi...pesen la mak..

    angah pun suka pakiu jeans lusuh...rasa rugged gitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la angah..dah lusuh..tak la pulak acik..itu pesen zaman sekarang hi hi

      Delete
  11. hahahaa..kelakar cerita akak ni tau! kita tak suka tengok seluar mcm lusuh, tapi bagi yg suka fesyen..cantik dah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak bongsu acik kata..cantik...tah tang mana cantiknya tau la acik

      Delete
  12. Assalamualaikum Acik,
    Sham lamo dah tak poei pokan Tampin.
    Seghomban lagi dokek.. 20 minit dah sampai..
    Jln dah luruih kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallam sham..acik dah memang dok seremban..kena la je Tampin pulak untuk mencari

      Delete
  13. Fattmanjeans tu kek mano Acik?
    Saya yg fat ni nak carik jugak...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. DZZZ kek somban ado duo..kek terminal one dengan depan mydin lama ada satu lagi.
      tapi DZZZ ado saiz lagi banding anak acik hi hi

      Delete
  14. hehe, ade2 je la akak ni
    senyum sorang2 saya di petang yang shahdu ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi..mak tak ikut perkembangan pesen..tu la jadinya kan Tiha

      Delete
  15. lucu zaman sekarang ni kan. dulu yang buruk di buang..zaman ni yang buruk di cari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi ye la kakyon..tu yang cakap ngan anak tu..dia pun teringin tapi tak de saiz

      Delete
  16. Mak perihatin tu namanya AE hehe.....
    Yelah AE....pesen zaman sekarang...koyak koyak.....sok sok tah apa pulak ek pesenya...

    ReplyDelete
  17. hahaha. kelakar je kan.
    skali anak acik pakai aje la lepas acik jahitkan tu? ke dia buka smla?

    ReplyDelete
  18. haha..itulah acik.. mmg trend skarang jean al;a2 lusuh & koyak2 gittu..

    ReplyDelete
  19. Hihihi...gelihati pulak mendengar kisah Acik dengan seluar jeans lusuh nih. Memang fesyen sekarang ni, Acik. HD pun suka part lusuh-lusuh ni tapi takdalah sampai koyak rabak kat lutut, mahu saya lontar lanting dalam tong sampah nanti :)

    ReplyDelete
  20. Alahai gaya zaman sekarang ya.. ahha.. Adik saya pun banyak jeans macam tu. Beli pun bukannya murah setiap satunya.. dah depa suka kan.. apa nak dikatakan.. ok lagi pada pendapat saya, drp jenis yang pakai seluar pwmdwk atas lulut.. tak tutup aurat.. kan..

    ReplyDelete