Wednesday, June 11, 2014

DAH BAIK..ALHAMDULILLAH

Assalamualaikum
Alhamdulillah..
Bang Ngah dah baik dari demam
kalau dah mak tu kan
anak dah besar panjang kalau demam pun
risau kemain sampai tak boleh tidur
hari ni Bang Ngah dah boleh pi kerja.
dari hari Sabtu dia demam
hari Ahad..malam tu asek muntah2
dah pi klinik tak baik
hari isnin pegi lagi.
budak ni dari kecik kalau demam
memang tak pandai merengek mau pun menangis
dia diam dan tidur je.
tu sebab masa kecik kalau dia demam
acik berjaga dok ngadap dia..
kejap2 rasa badan dia panas lagi ke tidak
dari ahad mak dia pun sama sakit perut.
Bangah dah sihat hari ni
perut acik pun dah baik jugak
Alhamdulillah.

25 comments:

  1. Alhamdulillah
    kedua-duanya dah sihat
    ada hikmah di sebalik ujian sakit ni kan kak
    insha Allah

    ReplyDelete
  2. alhamdullillah ...semua dah sihat .

    ReplyDelete
  3. Tumpang lega acik ya. Dah namanya mak ya, anak dah panjang pun tetap risaukan anak kalau sakit. Jenis demam tak merengek menangis pun risau juga kan, risau ada kita tal sedar apa yang berlaku kot naik panas tiba2 ke kan? Dah ok tu legalah.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah .. sihat dah bang ngah ..
    macam anak saya no 2 ni acik erna.. bila demam saya risau sgt sbb suka meracau..

    ReplyDelete
  5. Assalammualaikum wbt Acik Erna.
    Alhamdulillah. Hero Bongsu sambung belajar eh..

    ReplyDelete
  6. Betul tu kak. Selagi namanya mak ni mmg sentiasa risaukan anak anak kan. Especially kalau dorang x sihat. Alhamdulillah anak akk dah sihat. Senang rasa hati.

    ReplyDelete
  7. Salam K.Erna.Alhamdllh semua dah sembuh..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah kak...mga Allah terus kurniakan kesihatan buat akak sekeluarga

    ReplyDelete
  9. perubahan cuaca yg mendadak...ramai yg demam,batuk,selsema...

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah
    sekarang ni panas lain macam kan acik
    kat melaka ya Allah panasanya lah hai
    kalau petang ada kerja kat luar, berat je rasa nak keluar office huhu

    ReplyDelete
  11. perut akak dgn bang ngah bersambung, hihi

    ReplyDelete
  12. alhamdhulillah dah sihat. apa lagi yg boleh membahagiakan hati seorang ibu..melainkan melihat anak2 membesar dan sihat..

    ReplyDelete
  13. cuaca sekarang memang panas lain macam je. Anak saya pun dah beberapa hari demam, sakit tekak dan batuk...sayalah yang tak tidur malam asyik buat sponging badan dia..risau badan terlalu panas..

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah.... Syukur kak...

    ReplyDelete
  15. Alhamdulilah
    walaupun dah besar hati ibu tak kan senang kalau ank sakit...

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah, dah sihat si Angah dan Acik juga. Mak ni Acik sampai anak dah tua pun nak ambil berat. Mak saya sendiri pun gitu juga kekdahnya...Dah bersuami pun still tanya soalan macam melayan anak kecil saja :)

    ReplyDelete
  17. Itulah anak namanya Acik..dah besar panjang, dah kawen beranak pinak pun risau juga kita...kasih ibu sepanjang hayat kan..

    ReplyDelete
  18. itu lah anak kan..
    wah erasi bersama.anak sihat ibu pon dah baik.alhamdulillah.. thanks acik :g

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah..bang ngah dah baik ye Acik.. musim panas ni senang kena demam.. nak kena lbh minum air masak..

    ReplyDelete
  20. Kalau dah nama mak dgn anak macam itulah acik. Sendiri pun sakit juga tapi risau anak yg lebih.

    Syukurlah dah sembuh dua-duanya..

    ReplyDelete
  21. Ibu dan anak dah sihat alhamdulillah. Memang begitulah tugas seorang ibu sangat2 prihatin tentang anak2.

    ReplyDelete
  22. ...perut acik tu meragam sebab risaukan bangah... hehehehe... apapun syukurla kan... bangah dah sihat... camtulah kita kan... kalau anak-anak sakit dan tak sihat... tak senang duduk di buatnya... kalau boleh biarlah sakitnya tu dipindahkan kat kita.

    ReplyDelete
  23. Namanya pun anak AE....besar kecik sama jer....sok kalau dah kawen mungkin bini eh pulak risau lebih hehe

    ReplyDelete