Sunday, June 15, 2014

JEMPUTAN KENDURI

Assalamualaikum
Tengahari tadi acik menghadiri
 jemputan kenduri kawen 
di Dewan Majlis Perbandaran Nilai.
acik dah lama mengenali
ibubapa pengantin ni..
rasanya dari tahun 2000 lagi
tuan punya kedai makan dan kek
dia dah kirimkan kad
disusuli pulak dengan sms
takut kad tak sampai katanya.
pertama kali acik jumpa macam ni
ada 2 tempat makanan
satu set makanan kampung...
dan satu lagi set nasi beriani
tapi acik tengok
dikiri kanan dewan tu..
semua tuju yang set makanan kampung
nasi putih
lauknya..ayam masak lomak cili api + nangka
yang paling sodap ni..sambal bilis tempoyak
sampaikan acik tak makan lauk lain dah
 ikan keli goreng cili
sambal terung
dan ni buah tangannya
biskut raya.
biskut raya dia memang sedap2 semua
sampaikan acik jadi pelanggan tetap dari tahun 2000 la.
oklah jumpa lagi,In Syaa allah.

26 comments:

  1. sedapnya..lauk kampung kat kenduri.kalau sy pun pilih dat one instead of nasi beriani..hehe

    ReplyDelete
  2. Oh ini kisahnya masak tempoyak ikan bilis tadi. Bestnya tu.. banyak pilihan yang sedap nampaknya tu. Seronokla makan kenduri macam ni.

    ReplyDelete
  3. kalau sya pun pilih masakan kg tu acik,,,,baru berselera mkn....boring lah asik nasi beriani je.Keli goreng cili tu selalu juga jumpa kat kenduri kawen tapi lauk lain tu blum pernah lagi trutama sambal tempoyak tu....sedapnya .

    ReplyDelete
  4. Assalam
    Sedapnya makanan
    Emm yummy

    ReplyDelete
  5. sedapnya lauk2 nya Acik... agak lama juga sy tak makan lauk kenduri...hehe... wah! biskut raya tu sedap nya...

    ReplyDelete
  6. sodapnya...berkali2 dok telan air liur tengok gambar tu...lapar la acik.....

    ReplyDelete
  7. wah bestnya menu
    kalau saya pun tuju kat lauk kampung
    ikan keli dgn tempoyak tu memang feveret lah

    ReplyDelete
  8. Mana2 kenduri pun Acik...makanan kg le tetap jdi pilihan kan...bkn senang nak dapatnya...:)

    ReplyDelete
  9. Bila ada dua plihan kakak rasa rata-rata mesti pilih menu masakan kampung Acik sebab yg nasi beryani dah biasa di musim org kawin sekarang ni..

    ReplyDelete
  10. Lauk kampunglah lagi best, Acik. Nasi minyak ke, nasi beryani ke, takda majlis kahwin pun boleh cari :)

    ReplyDelete
  11. Biasanya masakan kampung jadi pilihan tetamu..

    ReplyDelete
  12. Lauk kampung mmg menang kak. Sedapnya tak boleh celen lauk lain. Sodap ea lak tgknya ha

    ReplyDelete
  13. tgk lauk dia pun nmpak bst... kalu tak sama je bosan jugak kan

    ReplyDelete
  14. Saya pun kalau pergi kenduri suka cari lauk kampung acik erna.. tu hari pergi kenduri belah Banting sana jumpa sambal tahun kulit lembu dengan umbut kelapa.. perghh tu jer lauk saya tengahari tu..

    ReplyDelete
  15. Kalau saya pun mesti ambik lauk kampung, lauknya sedap2.

    ReplyDelete
  16. ya Allah acik! mewahnye makanan die.... berkat tuan majlis sbb nampak sgt ikhlas nak jamu org dtg.... buah tangan pun menarik.... puas hati dpt cookies sebekas gitu kan....sure org makan....ni kalo bagi cawan kecik2 tu dgn perhiasan2 kecik2 tu takut org nanti lame2 buang jek....kalo bagi cookies gini abis2 masuk perut kenyang kan acik heheeheheheh

    ReplyDelete
  17. Makk aihh sodap tuh acik.. lauk2 yg dihidangkan.. mmg meriah sungguh majlisnya yer..makanan pun sodap2.. :)

    ReplyDelete
  18. Meriahnya lauk, dh lama rasanya tak makan kenduri..

    ReplyDelete
  19. nasi putih , boleh merasa byk lauk dan tak muak.
    seronoknya dapat buah tangan biskut maklumlah taukeh biskut.

    ReplyDelete
  20. wah..kalau saya pun mmg pilih nasi putih lauk kampong lah. sedap2 lauknya!

    ReplyDelete
  21. Klau sy lak lauk tetap pilih yg kg kg gitu tp nasi nak gak nasi Myk atau nasi ujan paneh klau ada nasi putih tu dh biasa mkn ari2... Lain org lain cita rasanya kannn..:))

    ReplyDelete
  22. Betul tu Acik, kalau dah dua tige tempat kenduri, nasi putih jugak yang orang carik...nampak terung tu sedap sungguh..

    ReplyDelete
  23. semua menu saya suka keculai keli sbb x makan..
    dptbuah tangan kuih raya.. sedapnya

    *betul tu acik.janji Allah pasti.yg berusaha dan berdoa.pasti ada kan :)
    doakan sy smga dipermudahkan semuanya nanti.aamiin

    ReplyDelete
  24. menangis tengok sambal bilis tempoyak tu... terbaik!

    ReplyDelete
  25. Yelah kan AE....org dah tak pandang Nasi Briyani sekarang ni...lebih lagi tekak mcm kita ni AE.... kus semangat....dengau nama tempoyak ikan bilis pun dah kecur air liur sodapnya lahai....

    ReplyDelete