Followers

Sunday, April 13, 2014

'NAMPAK MUDA' NAMPAK JE HAKIKATNYA..

Assalamualaikum
mak ai..beso nya acik
tak boleh jadi makIn bertambah angka umur
makin bertambah kilo berat juga..ish3
semasa N3 hari lahir yang acik bagi tau umur
ada yang kata acik'nampak'
muda..betul la tu..nampak digambar je
tengok orang belum tentu nampak muda kan.
AN..ada tulis diruang komen
minta acik kongsi penjagaan diri
bukan acik kedekut ilmu
tapi acik pun tak tau acik nampak muda
kalau dah lebih 1/2 abad rasa macam
cuma cakap2 kosong je acik nampak muda tu kan
sebenarnya dari acik memang muda lagi
umur baru 30 an..bos acik
kata..'awak nampak muda la na'
acik pun pelik jugak masa tu
memang la acik muda lagi..baru 30'an he he
apa maksud bos kata
nampak muda acik pun tak pasti
kemudian..macam tu la seterusnya
kawan2 cakap..acik tak makan tua la
bila pindah tempat baru
pun kawan2 kata macam tu.
jadi kan AN..acik rasa
mungkin kerana bila dah lebih dari 44 orang
yang sebut dan apa yang dikata
pun merupakan satu doa
sebab itulah kot..
orang kata acik nampak muda
walaupun hakikat sebenarnya
acik memang dah tua..
acik je yang tau..semua urat2 dah sakit2
lenguh2..bagaimana selayaknya
orang tua macam acik ni la..
oklah..itu je acik nak bebel kali ye
maaf jika ada terkasar bahasa.
jumpa lagi Insyaa Allah

20 comments:

  1. serius,masa sya pertama kali tngk gambr acik kat blog memang taktau pun acik dah 55,memng awet muda lah

    ReplyDelete
  2. perturunkanlah kat nekcik ni..biar nekcik nampak lagi muda dari acik..jelez lah tu kan!!

    ReplyDelete
  3. Macam pernah tengok gambar tu hehe
    Kamera tu yg buek nampak mudo kot hehe

    ReplyDelete
  4. Awet muda satu anugerah..Beruntung

    ReplyDelete
  5. Salam K.Erna..Alhamdulilah.Tp K.erna mmg cantik...sweet jer :)

    ReplyDelete
  6. Untung la nampak mudo kak.. Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  7. tapi mmg Acik nampak muda...hihihihih

    ReplyDelete
  8. Acik Erna mudah tersonyum tu yg nampak awet mudo hehe

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah.. kalau macam tu mmg rezki Acik ni. Diberi kesihatan dan kecantikan oleh Allah. Saya rasa Acik ni jenis berfikiran positif selalu, sebab tu diberikan anugerah ni.

    ReplyDelete
  10. acik? 55... alamak saya dok ingat dalam 40++ lagi. ampunnnn... acik ni sokmo dok gelak2 aje kot tu yang tak makan dek umur..

    ReplyDelete
  11. Memang acik erna nampak muda .. Alhamdulillah sihat kan acik..

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah yang penting tubuh badan sihat kan acik

    ReplyDelete
  13. Betullah tu Acik awet muda. Takkan takda petua langsung kot? Mana tahu amalkan minum air suam 8 gelas sehari :) Kena beritahu ni Acik petua awet muda. Berpuluh kali saya tengok gambar Acik, memang confirmed tak macam 55 tahun. Ke Acik ni seorang yang aktif buat kerja rumah... Kakak saya yang sulung umurnya 58 tahun tapi tulang temulang memang kuat betul tak macam adik bongsunya nih!

    ReplyDelete
  14. beruntunglah nampak muda acik. bagi KA yg penting kena sentiasa ceria even hati berduka, baru maintain muda hehehe

    ReplyDelete
  15. Salam acik...sy pun x percaya bila bc acik dh 55 tahun Lebih kurang umur mak sy tp nampak mudo bonar..untung lah acik dgn rezeki awet muda ni.

    ReplyDelete
  16. Untung tau AE nampak muda sokmo.....urat lenguh ke apa tu belakang cerita yang penting muka mau muda hehe...

    ReplyDelete
  17. salam ukhwah AE, alhamdulillah nampak muda dan ceria,ana doakan semoga AE sihat dan teruskan menulis di arena ini,kita berkongsi sesuatu yg boleh memanfaatkan org lain..ana singgah follow #746

    ReplyDelete
  18. sy tahu petua muda akak tu
    sbb akak suka budak2. akak sedut aura comel budak2 tu masuk kt diri akak, hahahha

    ReplyDelete
  19. semua puji tu satu doa..kenapa takde org puji sy ni?hehehe...betuah la acik awet muda..sy mg tak sgka acik dh 55..

    ReplyDelete