Monday, April 14, 2014

BELUUUMMM MAAAKAAAN LAGI

Assalamualaikum
Budak ni kan..hero kedua acik ni
umur dah nak masuk 24 tahun tapi..
perangai tak berubah 
dari kecik dulu sampai sekarang

dia punya perangai.
kalau acik ada buat kuih ke apa
masa kita dok mengadap kat meja tu
ingat kan dia makan sama le
rupanya tidak.
nanti bila dah habis..
dia tanya..mak buat kuih keria kan
ye..acik kata..dah habis ke
bang ngah belum makan.
BELUM MAKAN ayat yang dia suka sangat.
la..yang kamu dok mengadap tu tak makan ke
dia boleh jawab..tak..masa tu bang ngah kenyang lagi.
adui ai..itu la dia..ni kuih keria ubi
kalau keledek..senang je acik nak buat kan lagi
memang macam tu la selalunya..dia akan tanya 
bila kuih tu dah lesap masuk 
perut mak ayah..abang dan adik dia.
kalau dia tanya awal..dah tentu ada lagi kan
kadang dia boleh tanya dah keesokan harinya tu
sabo je la maknya ni..adui ai la bangah.

39 comments:

Cho Zila said...

memang der yang gitu... bila habis baru nak tanya...

aTieYusof Family said...

hehehe...lucu jugak bang ngah ni ye Acik... nak manja2 lah tu Acik minta masak kan lain...hehe

Linda said...

hehehe :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

heheheh macam2 ragam anak kan Acik erna :)

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi
singgah isnin :)

lia said...

ha3 feel anak2 kan...

Mummydearie said...

Kalau macam tu Acik kenalah asingkan siap-siap untuk Abang Ngah ni. Kalau tidak memang miss soru ajelah dia sorang. Satu rumah dah kenyang baru dia teringat dia 'belum makan lagi' . Mahu nangis :)

Kakzakie said...

Lain kali kenalah tanya sebelum habis acik "bang ngah dah makan belum?". Patutlah bang ngah ni kecik berbanding along dgn adik ye:)

Shalimar said...

Assalamualaikum Acik Erna...
Ni 1st time view sini n follow...#743
Bestnyeee dpt rasa masakan mak....
tetiba rindu kampung...

Hilmirda Daud said...

Adehhhh... abis tu akak buatkan lagi ke?

Angah said...

hihihhi...abg ngah abg ngah....

Aziela said...

Wah, kalau macam tu, setiap kali ada apa2, kena masukkan dalam tupperware seketul untuk dia kan....

suka suka said...

Hi hi hi agaknya perangai bangah kebanyakan macam ni.. hero no 2 saya dah stop mcm tu...

Nieda ramly said...

pokok angguk ke acik?

Sweetie said...

Kalau cam itu gayanya... laen kali bila buat acik simpankan dulu siap2 untuk dia...

Rai Ourkizuna said...

haha..kalau macam tu kena masuk tupperware asing siap2 bahagian dia.. nanti dia tanya bagi je kak..

Petak Bunga said...

Tabiat jgk acik..

Duduk je situ..xde nk mkn..kan dah habis br tnya..

saniah ibrahim said...

cian abangah ....kena lah standby simpan utk dia lain kali..

Daddy Ziyyad said...

Acik bagitau la " Bangngah lambek, melopeh laa"..hahaha

Tihara said...

laa kesian kat dia,
pastu akak kena buat lagi lah
nanti kempunan :)

Kesuma Angsana said...

hehehe anak yg tengah kot mcm ni feelnya, mcm KA juga ni. mak ngah, sebijik mcm ni !

Sue Bee said...

sama jugak cam anak SB..hahaa..mau tidaknya kena sabar je wahai hati melayan..

Aisy Nasiha said...

Haha..saya faham ni Acik. Naim pun nak menunjukkan sikap sama dengan Hero tengah Acik ni. Lepas dah siap kemas sokmo dia minta nak makan lagi, sambil tangan usap perut, buat muka kesian kata Naim lapar ni.. sbaor jelah...

norhidana miswan said...

hahahha lain kali biarkan je acik, pdn muke sapa suruh masa ada dpn mata duk tengok je, tak pun bgtau lah suh simpan sikit sbb dia belum mkn... tp kite nih mak, mana lah sampai hati kalu anak kata lum mkn lagi kan acik

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.Erna...ada anak ni mcm2 ragam ya kak.Sabar jer la emak dia..hehehe

aTieYusof Family said...

Salam Acik...
singgah selasa pagi..:)

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sedapnya kuih keria... terliur la saya.
Thanks Sis memfollow blog MISS MIRROR.. :)

NzA said...

he3x..mcm kerenah anak2 ni kan..tapi sbgai ibu pasti kita rasa terkilan bila dia xsempat merasa makanan tu...

❤Kamsiah❤ said...

lain kali kena buat banyak2...simpan kat dia sikit..bila ditanya..keluarkan..:)

msredcheesecake said...

kalau anak sy buat perangai camtu stress jugak tu...hheee

hainom OKje said...

Lepas tu dah namanya mak.....mesti tak sampai hatikan AE....soknya buat sekali lagi hehe....dapat mak rajin mcm Ae tak pelah jugak...cuba dapat mak mcm OKje ...hehe kempunan jawabnya

~ Cik Azz ~ said...

Lain kali yang tengah makan tu kena la tanya atau ajak dia makan sekali.. Takpun tinggalkan dua tiga ketul untuk dia..

Kalau saya, bila ada yang kata kejap lagi makan, saya selalunya simpankan sikit untuk orang tu.. Sorokkan dalam oven.. hehehe..

makchaq said...

Macam2 perangai kan...Syuhada satu ketika dulu macam tu... leka kalau kita ajak makan, dah habis baru tanya... sekarang ni tak dah... dah serik asyik x dapat rasa...

che mid said...

kuih semalam hari ni baru tanya, ah jadi arwah dalam perut la bang ngah oiii!

marinahunny said...

Dia nk manja2 tu hehehehe

gadisBunga™ said...

nasib baik maknya mau melayan. hehehe...!

Irfa said...

haha.saja tau bang ngah nih

kakyon said...

Anak2 ni macam2 perangai kan..

Puan Kutu said...

mmg jenis tak suka makan ke angah ni?klu jenis pemakan tgh kenyang pun mesti tak miss punya.hehe..

comel betul perangai..igtkan dia sengaja gurau belum makan lagi rupanya betul2..nmpknya kena asing awal2 la utk yg selalu kata belum makan lagi macam bangah..:)