Followers

Monday, April 14, 2014

BELUUUMMM MAAAKAAAN LAGI

Assalamualaikum
Budak ni kan..hero kedua acik ni
umur dah nak masuk 24 tahun tapi..
perangai tak berubah 
dari kecik dulu sampai sekarang

dia punya perangai.
kalau acik ada buat kuih ke apa
masa kita dok mengadap kat meja tu
ingat kan dia makan sama le
rupanya tidak.
nanti bila dah habis..
dia tanya..mak buat kuih keria kan
ye..acik kata..dah habis ke
bang ngah belum makan.
BELUM MAKAN ayat yang dia suka sangat.
la..yang kamu dok mengadap tu tak makan ke
dia boleh jawab..tak..masa tu bang ngah kenyang lagi.
adui ai..itu la dia..ni kuih keria ubi
kalau keledek..senang je acik nak buat kan lagi
memang macam tu la selalunya..dia akan tanya 
bila kuih tu dah lesap masuk 
perut mak ayah..abang dan adik dia.
kalau dia tanya awal..dah tentu ada lagi kan
kadang dia boleh tanya dah keesokan harinya tu
sabo je la maknya ni..adui ai la bangah.

39 comments:

  1. memang der yang gitu... bila habis baru nak tanya...

    ReplyDelete
  2. hehehe...lucu jugak bang ngah ni ye Acik... nak manja2 lah tu Acik minta masak kan lain...hehe

    ReplyDelete
  3. heheheh macam2 ragam anak kan Acik erna :)

    ReplyDelete
  4. Kalau macam tu Acik kenalah asingkan siap-siap untuk Abang Ngah ni. Kalau tidak memang miss soru ajelah dia sorang. Satu rumah dah kenyang baru dia teringat dia 'belum makan lagi' . Mahu nangis :)

    ReplyDelete
  5. Lain kali kenalah tanya sebelum habis acik "bang ngah dah makan belum?". Patutlah bang ngah ni kecik berbanding along dgn adik ye:)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Acik Erna...
    Ni 1st time view sini n follow...#743
    Bestnyeee dpt rasa masakan mak....
    tetiba rindu kampung...

    ReplyDelete
  7. Adehhhh... abis tu akak buatkan lagi ke?

    ReplyDelete
  8. hihihhi...abg ngah abg ngah....

    ReplyDelete
  9. Wah, kalau macam tu, setiap kali ada apa2, kena masukkan dalam tupperware seketul untuk dia kan....

    ReplyDelete
  10. Hi hi hi agaknya perangai bangah kebanyakan macam ni.. hero no 2 saya dah stop mcm tu...

    ReplyDelete
  11. Kalau cam itu gayanya... laen kali bila buat acik simpankan dulu siap2 untuk dia...

    ReplyDelete
  12. haha..kalau macam tu kena masuk tupperware asing siap2 bahagian dia.. nanti dia tanya bagi je kak..

    ReplyDelete
  13. Tabiat jgk acik..

    Duduk je situ..xde nk mkn..kan dah habis br tnya..

    ReplyDelete
  14. cian abangah ....kena lah standby simpan utk dia lain kali..

    ReplyDelete
  15. Acik bagitau la " Bangngah lambek, melopeh laa"..hahaha

    ReplyDelete
  16. laa kesian kat dia,
    pastu akak kena buat lagi lah
    nanti kempunan :)

    ReplyDelete
  17. hehehe anak yg tengah kot mcm ni feelnya, mcm KA juga ni. mak ngah, sebijik mcm ni !

    ReplyDelete
  18. sama jugak cam anak SB..hahaa..mau tidaknya kena sabar je wahai hati melayan..

    ReplyDelete
  19. Haha..saya faham ni Acik. Naim pun nak menunjukkan sikap sama dengan Hero tengah Acik ni. Lepas dah siap kemas sokmo dia minta nak makan lagi, sambil tangan usap perut, buat muka kesian kata Naim lapar ni.. sbaor jelah...

    ReplyDelete
  20. hahahha lain kali biarkan je acik, pdn muke sapa suruh masa ada dpn mata duk tengok je, tak pun bgtau lah suh simpan sikit sbb dia belum mkn... tp kite nih mak, mana lah sampai hati kalu anak kata lum mkn lagi kan acik

    ReplyDelete
  21. Salam K.Erna...ada anak ni mcm2 ragam ya kak.Sabar jer la emak dia..hehehe

    ReplyDelete
  22. Salam Acik...
    singgah selasa pagi..:)

    ReplyDelete
  23. Sedapnya kuih keria... terliur la saya.
    Thanks Sis memfollow blog MISS MIRROR.. :)

    ReplyDelete
  24. he3x..mcm kerenah anak2 ni kan..tapi sbgai ibu pasti kita rasa terkilan bila dia xsempat merasa makanan tu...

    ReplyDelete
  25. lain kali kena buat banyak2...simpan kat dia sikit..bila ditanya..keluarkan..:)

    ReplyDelete
  26. kalau anak sy buat perangai camtu stress jugak tu...hheee

    ReplyDelete
  27. Lepas tu dah namanya mak.....mesti tak sampai hatikan AE....soknya buat sekali lagi hehe....dapat mak rajin mcm Ae tak pelah jugak...cuba dapat mak mcm OKje ...hehe kempunan jawabnya

    ReplyDelete
  28. Lain kali yang tengah makan tu kena la tanya atau ajak dia makan sekali.. Takpun tinggalkan dua tiga ketul untuk dia..

    Kalau saya, bila ada yang kata kejap lagi makan, saya selalunya simpankan sikit untuk orang tu.. Sorokkan dalam oven.. hehehe..

    ReplyDelete
  29. Macam2 perangai kan...Syuhada satu ketika dulu macam tu... leka kalau kita ajak makan, dah habis baru tanya... sekarang ni tak dah... dah serik asyik x dapat rasa...

    ReplyDelete
  30. kuih semalam hari ni baru tanya, ah jadi arwah dalam perut la bang ngah oiii!

    ReplyDelete
  31. nasib baik maknya mau melayan. hehehe...!

    ReplyDelete
  32. haha.saja tau bang ngah nih

    ReplyDelete
  33. Anak2 ni macam2 perangai kan..

    ReplyDelete
  34. mmg jenis tak suka makan ke angah ni?klu jenis pemakan tgh kenyang pun mesti tak miss punya.hehe..

    comel betul perangai..igtkan dia sengaja gurau belum makan lagi rupanya betul2..nmpknya kena asing awal2 la utk yg selalu kata belum makan lagi macam bangah..:)

    ReplyDelete