Monday, November 4, 2013

JEMPUTAN KENDURI

Assalamualaikum
semalam acik ke Tanjung Karang
lebih tepat lagi ke sini

Jemputan dari kawan acik
kenduri kawen anak sulung dia.
acik dah lama kenal dengan bapa pengantin ni
dari tahun 1983 sama satu opis
di Sungai Burung
acik dah kawen masa tu..tapi dia masih bujang lagi
tahun 1998 pindah ke airport Subang
sama juga..kemudian ke KLIA..
tahun 2006 awal tahun dia pindah
 semula ke Tanjung Karang
buat rumah di kampung Sri Tiram Jaya
dan acik  mintak pindah ke Seremban.
lama kan..tu yang acik pergi
juga memenuhi jemputan kenduri dia
 tapi tak de gambar la..
kalau dah jumpa kawan2 lama 
memang acik selalu miss 
nak ambik gambar seronok
 sangat berborak sampai lupa semua 
kecuali hero bongsu acik ada
baru acik ada gambar
sebab hero bongsu acik tu..senyap2 je
tah bila2 masanya..dia ambil
tapi selalunya ada je gambar 
acik nak kongsikan disini.
oklah jumpa lagi,In syaa allah

24 comments:

  1. Dia kawen kendian tp dpt menantu cpt dr Acik. Heheheh....

    ReplyDelete
  2. Kalau masih keep in touch itu yg bagusnya acik tak putus hubungan walau dah jauh dan lama tak bersua..

    ReplyDelete
  3. lawanya kad kawin dia..ada instagram lagi....

    hai, acik pula bila ni nak dapat menantu juga? anak kawan ni kawin dulu ye, dah jodoh dia cepat , baguslah gitu kan..

    setuju dgn kakzakie, seronok ada ingatan drp kawan lama....

    ReplyDelete
  4. dah mulalah musim kenduri kahwin skang ni kan !.. bagus kalau masih berhubungan macam ni

    ReplyDelete
  5. Seronok sembang lah tu acik erna sebab dah lama tak jumpa kan... :)

    ReplyDelete
  6. sure banyak citer tu Acik....lupa nak ambil gambar yup..

    ReplyDelete
  7. Seronok jumpa blk selepas lama terpisah kan kak...bila nk jumpa akak lg

    ReplyDelete
  8. Seronokkan achik jumpa kawan lama..selamat maal hijrah achik.maafkan salah n silap saya.

    ReplyDelete
  9. Kalau hero bongsu ada, dia jadi jurugambar peribadi Acik la ya, hehe. Salam Maal Hijrah, Acik :)

    ReplyDelete
  10. seronoknye jumpe kwn lama.. mesti byk kisah dikongsikan :D

    ReplyDelete
  11. memang seronok kalau jumpa kawan lama...bnyak benda yg nak diborakkan...
    Salam Maal Hijrah, Acik..

    ReplyDelete
  12. Borak tak berhen4i Kalau jumpa kwn lama kan kak

    ReplyDelete
  13. memang seronok jumpa kawan lama ,,,cantik latarbelakang pokok merah ni...segar mata pepagi ni!

    ReplyDelete
  14. Salam Acik,

    Pertamuan dengan kawan2 lama memang menyeronokkan. Banyak cerita2 yang nak dikongsi.

    Kak ani juga pernah sampai ke batu karang ini semasa pertunangan anak saudara. Perjalanan ke sana seronok dengan pemandangan saya padi.

    ReplyDelete
  15. seronok jumpa kawan lama ni kan. Byk perubahan kita bleh tengok kat dia. Yg dulu kawan main masa kecil skrang dah besar. Yg dulu kenal masa bujang skrang dah kawen dah beranak pinak pon. Seronok kenangan kisah2 lama.

    ReplyDelete
  16. seronok jumpa kawan lama kan. selalunya macam tu la, berbual je

    ReplyDelete
  17. jumpa kawan llama memang best berbual kan kak.. cerita baru cerita lama sumo kelua

    ReplyDelete
  18. Betul lah Acik, acara makan2nya kejap je, bab sembang2 tu yang lama kalau jumpa kawan lama.

    ReplyDelete
  19. comelnya kad jemputan.. best kan kenduri dpt jumpa sedara mara..

    ReplyDelete
  20. Jemputan kena penuhi kan AE....best jugak tu makan lauk kenduri

    ReplyDelete
  21. Samalah Acik, kalau dah dengan keluarga, lupalah nak ambil2 gambar ni. Bila menulis blog baru teringat alahai gambar tak ambil rupanya... :D

    ReplyDelete
  22. Macam macam rupa kad kawin skrg kan. Saya kawin dulu guna kad yang kecik comel tu jek. Boleh masuk poket.

    ReplyDelete