Saturday, November 2, 2013

AL FATIHAH

Assalamualaikum
semalam 01/11//13..ada dua berita
yang acik terima..
pertama kembali ke rahmatullah
suami kawan acik
acik sempat melawat arwah dirumah..
kemudian dapat telefon lagi
dari kawan yang sama kerja di KLIA dulu
kawan yang muda setahun dari acik
meninggal mengejut.
pagi tu pi keluar bersarapan
dengan suaminya
lepas sarapan mengadu sakit dada
katanya..terus rebah
dibawa keklinik.
arwah menghembuskan nafas terakhirnya
diklinik..dah sampai masanyakan
yang buat acik teringat dan terbayang
dan rasa sangat sedih..sebab
kasihankan anak tunggalnya
yang akan menghadapi 
peperiksaan SPM..hari Rabu nanti
Anak tunggal perempuan arwah
sebaya dengan anak bongsu acik
masa sekolah rendah pun sama sekelas dengan
hero bongsu acik..
semoga anak arwah tabah dan dapat
menghadapi peperiksaan dengan tenang.
ok lah jumpa lagi,In syaa allah

29 comments:

  1. al fatihah...semoga anaknya tabah

    ReplyDelete
  2. Alfatihah....takziah....
    harap anaknya tabah menghadapi dugaan...berat rasanya nak menanggung...

    ReplyDelete
  3. Takziah... semoga anaknya bersabar dan terus berjuang menghadapi dugaan.. alfatihah..

    ReplyDelete
  4. Alfatihah buat arwah...semoga keluarga beliau tabah.

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah utk arwah...
    Semoga keluarganya tabah...

    ReplyDelete
  6. Innalillah..Al-Fatihah buat arwah. Semoga keluarganya, lebih2 lagi anaknya yg akan menduduki SPM itu tabah menghadapi pemergian arwah..

    ReplyDelete
  7. Al Fatihah...Mati itu pasti..tak cepat, tak lewat walau sesaat

    ReplyDelete
  8. Innalillahi wainna ilaihirojiun..moga rohnya dicucuri rahmat.
    Al fatihah.

    ReplyDelete
  9. Al-fatihah. Sedihnya trutama ank arwah yg dh nk spm tu. Moga family arwah tabah. Skrg ni byk dpt khabar rakan2 di usia awal 40 mati mengejut.

    ReplyDelete
  10. AL FATIHAH untuk arwah. semoga dicucuri rahmat .
    harap anaknya tabah

    ReplyDelete
  11. Takziah kepada kedua dua keluarga arwah... terkejutnya menerima berita sedih dua kali dalam hari yang sama... semoga keluarga kedua duanya tabah menghadapi pemergian ni..

    Detik masa utk kita bilakah pula?

    ReplyDelete
  12. AL fatihah

    Semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 soleh
    Amin

    ReplyDelete
  13. al fatihah untuk mereka.....

    ReplyDelete
  14. Alfatihah..
    Mati tak kenal usia kan Acik..

    ReplyDelete
  15. Al fatihah... semoga anaknya tabah dan tenang menjawab SPM tu nanti..

    ReplyDelete
  16. besar dugaan si anak...huhu

    Al-Fatihah buat arwah...

    ReplyDelete
  17. al-fatihah. semoga arwah tenang di sana

    ReplyDelete
  18. al fatihah...semoga anaknya tabah

    ReplyDelete
  19. Al-Fatihah...

    Salam takziah untuk keluarga2 arwah..

    ReplyDelete
  20. Allah... besarnya ujian buat anak dan suami itu Acik. Moga mereka tabah dgn ujian ini.

    ReplyDelete
  21. Al Fatihah buat kedua2 arwah, semoga roh mereka tenang di sana. Salam takziah kepada ahli keluarga mereka, semoga tabah anak arwah menempuh dugaan jadikan ianya sebagai pemangkin semangat untuk terus berjaya, sudah tentu itulah hasrat arwah ibunya..

    ReplyDelete
  22. al-fatehah buat arwah...sure sedih anak dia tu AE

    ReplyDelete
  23. Ya allah. Takut dgr berita skrg kak. Ramai yg meninggal mengejut camtu. Husben sy tu pun ada penyakit jantung. Bertambah risau la dibuatnya. Anak dah la 3. Kecik kecik lagi pulak tu. Mintak mintak allah panjangkan la umo suami saya tu. Aminnn

    ReplyDelete