Friday, November 29, 2013

BERLONGGOK DAAHHH

Assalamualaikum

Petang semalam hero acik telefon
suruh ambik..nak kena balik
katanya..warden suruh balik
sebab dewan makan cuti..
hari ahad nanti kena hantar semula
untuk 3 hari lagi peperiksaan dia.
tu la sebahagian dari barang yang dah dibawak balik
ni kali kedua acik bawak barang2 dia balik
lepas ni kena kemas pulak
mana la acik nak letak lagi.
mau buku tingkatan tiga kena jual juga ni.
dulu tahun 2011 selepas PMR
acik yang jual novel ke lori paper lama.
bila buku SPM dah balik ni..yang PMR pulak la kena jual
kalau tak buat macam tu tak de tempat nak letak.
oklah..jumpa lagi,In syaa Allah.

23 comments:

  1. kalau hero pon barang macam ni banyak, yang anak2 dara mau lagi banyak ni

    ReplyDelete
  2. Memang berlonggok banyak tu Acik Erna... kalau tak jual yg lama memang bertimbunlah kak umah tu kan... cam saya buku tulis budak sekolah ni ,memang nak kena jual tu :)

    ReplyDelete
  3. hero acik duduk asrama...sekali bawa balik barang...aduh banyaknya...

    ReplyDelete
  4. Hai acik! camtulah kalau anak-anak dah balik kerumah semula... saya sampai sekarang... buku-buku anak2 berlonggok kat rumah dah dekat nak sama tinggi ngan saya... rak2 buku sume dah penuh.. tak tahu mana nak sumbat.

    ReplyDelete
  5. alahai Acik Erna, terkenang masa saya masih belajar dulu... heheheh

    ReplyDelete
  6. lenkali kene bwk 1 beg besoooo acik, senang sume boh situ

    ReplyDelete
  7. Kdg tu mcm syg nak buang tp klu tak dibuang, umah dah jadi umah nanti, kan Acik? Heheheh...

    ReplyDelete
  8. nak buang sayang tapi kalau tak buang dah takde ruang.. sudahnya kenalah 'timbang kati'..

    ReplyDelete
  9. besar umah tu kak..buat satu bilik utk buku je ;)

    ReplyDelete
  10. Bujang saya kalau balik pun ... penuh berlonggok buku terutama novel & buku2 rujukan... tatau mana nak letak dah, nak jual sayang... mana tau boleh buat rukukan atau baca2 satu hari nanti.

    ReplyDelete
  11. memang byk sgt buku2 berlonggok acik. sy ni pun tengah pening tgk buku ank yg baru lepas SPM nie..nk simpan si adik baru ting 1...jwbnya kena sedekahkan kt org jelh....

    ReplyDelete
  12. kalau dah takde keperluan, sedekah je kat anak anak jiran kak..

    ReplyDelete
  13. Oh...adik dah balik siap semua barang ye acik. Anak kakak hari rabu baru setel sebab selasa last kertas bahasa arab paper 1 & 2

    ReplyDelete
  14. spm habis minggu dpn .
    bila anak2 di asrama nak balik penuh bonet keretakan?

    ReplyDelete
  15. acik, tahun dpn ada trip bln 5 (cuti sekolah ) ke Jakarta bandung . Adik acik( yg nak ke vietnam dulu )berminat tak nak joint?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti acik tanyakan..tapi tak tau la nieda..dia baru balik dari medan..pi ikut kawan sama keje dia balik kampung

      Delete
  16. Banyaknye brg hero acik..mggu depan merdeka la dia kan ...abangngah saya sibuk nak belajar memandu :)

    ReplyDelete
  17. Wah..memang banyak barangnya tu. Kalau nak asingkan barang yang nak dijual atau dihapuskan nj bagi saya payahla.. rasa tak sampai hati nak buang utk sebahagiannya .. haa.. lepastu mengeluh kenapa tak ada tempat nak simpan .

    ReplyDelete
  18. Alahai bnyknya barang si bujang acik ni....biasa la kan...bape thun pula dia sekolah...:-)

    ReplyDelete
  19. Jenuh nak mengemas tu.. Nur tunggu selesai SPM minggu depan baru boleh bercuti.

    ReplyDelete
  20. Teringat pulak kisah silam saya sendiri, Acik. Masa saya balik rumah lepas SPM, punyalah banyak barang sumbat dalam bonet kereta abah.Memang kalah orang pindah rumah :)

    ReplyDelete
  21. klu taknak jual sedekah je kemana2 library..depa mesti mau tu

    ReplyDelete
  22. Samalah AE....Jummaat ni baru balik tapi sebahagiannya dah ambik semalam masa htr selur jean...nak outing katanya lepas las paper hari ni...

    ReplyDelete