Wednesday, November 27, 2013

EMOSI

Assalamualaikum
Tadi..acik baca blog zai..yang dah lega
sebab adik kertas akhir hari ni.
terharu acik baca kesungguhan adik
belajar..sampai ke masjid.
sebenarnya itulah yang acik rasa
acik sedih sangat bila tengok kesungguhan
hero bongsu acik..kalau asrama
dia akan tidur awal..tapi
akan bangun semula untuk solat
malam/hajat jam 3 atau 4 pagi
sebelum mula ulang kaji
kalau dirumah waktu cuti
dia akan tidur jam 2 pagi..untuk ulang kaji
dan solat dulu sebelum tidur.
hari Isnin dan Khamis dia akan puasa sunat
tu yang buat acik sedih sangat
melihat kesungguhanya untuk berjaya.
sebelum acik diserang gastrik yang teruk ni
memang acik yang akan berpuasa
tapi keadaaan tak mengizinkan sekarang ni
dia berpuasa sendiri.
acik dah tengok kesungguhan dia
acik tak pernah paksa dari dia upsr sampai ke pmr
semuanya atas usaha dia sendiri
terima kasih pada yang sama sama
mendoakan hero acik.
apa pun keputusan dia acik akan redha dan
berpuas hati..tambah lagi bila melihat
kesungguhan dia..
acik mohon pada Allah s.w.t semoga
memperkenankan doa2 hero bongsu.
ok lah..emosi pulak acik menulis ni
jumpa lagi,In syaa Allah

25 comments:

  1. Insya Allah dengan berkat doa acik dan keluarga, ditambah pula dengan usaha Aimy tu..pasti dapat kejayaan.. usaha sudah..fasa seterusnya kita doa banyak2 semoga dapag kejayaan.

    Jangan sedih2 ye..

    ReplyDelete
  2. itulah yg saya dan mak rasa
    mak kata, 2 tahun aina kat sana, takde mslh bab jaga dia
    dia tahu masa nak blajar dan tgk tv
    smpi mak kata 'kalau korang dulu, tak penah pun smpi solat malam..tp aina bangun solat malam dan jugak posa sbb target 5A upsr.tp takde rezki dapat 5. dapat 4 .itupun dah syukur sgt.

    x kecewa tp kesian kat dia yg dah usaha keras
    smoga aima mendapat result yg sewajar dgn usahanya

    ReplyDelete
  3. yg penting doa kita utk anak2 tu ye acik !

    ReplyDelete
  4. inshaAllah..berkat doa acik pasti anak2 berjaya

    ReplyDelete
  5. selain berusaha , santapan rohani seiring . semoga hero acik berjaya hendaknya

    ReplyDelete
  6. Didikan itu pentingkan kak...didikan awal emmbentuk sahsiah sehingga dewasa. Moga kejayaan sentiasa bersama anak2 akak dan anak2 kita semua, berjaya dunia berjaya akhirat.

    ReplyDelete
  7. masya allah..terharunya saya acik..in sha allah bila anak2 besar nanti saya pun akan buat macam ni.

    ReplyDelete
  8. kesedaran dalam diri anak ditambah dengan doa dari mak ayah, InshaAllah boleh berjaya dunia n akhirat....:)

    ReplyDelete
  9. Sedih dengan cara usaha mereka tapi sebagai ibu sangat bangga punya anak yang berusaha bersungguh2, alhamdulillah. Kita sama2 berdoa supaya mereka beroleh kejayaan yang cemerlang.

    ReplyDelete
  10. In sha Allah akan berjaya dgn cemerlang, di dunia & akhirat... Aamiin....

    ReplyDelete
  11. in shaa allah..semoga dapat keputusan yang membangga kan nanti

    ReplyDelete
  12. InsyaAllah.. Allah Maha Mendengar akan segala doa yang baik dari hambaNya..

    Sekarang ni masa untuk Aimi enjoy.. Exam dah habis.. hehe..

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah acik..sejuk perut acik ade anak yg solehah mcm tu.....moga2 segala usaha dan tawakal anak acik diberkati dgn kejayaan yg cemerlang...in sha Allah....

    ReplyDelete
  14. Semoga hero bongsu acik erna akan berjaya dalam peperiksaannya itu.. Usaha telah dibuat, doa telah dipinta diakhirnya kita bertawakal kepada Allah swt. Amin

    ReplyDelete
  15. Bersungguh2 hero tu belajar..insyaAllah dgn usaha & doa pasti akan berjaya...sejuk perut acik mengandungkan hero tu..usahanya tak putus2...mudah2an berjaya....:)

    ReplyDelete
  16. Anak kakak sama macam hero acik sebab duduk asrama belajar ada masa. Kemampuan kita sekadar mendoakan mereka acik. Usaha mereka tidak boleh kita nafikan. Moga Allah berikan setimpal dgn usaha mereka.

    Moga gasrik acik beransur sembuh.

    ReplyDelete
  17. semoga Allah perkenankan doa acik..

    semoga acik cepat sembuh dari gastrik yg teruk tu ya..

    ReplyDelete
  18. Insya Allah, Acik! Semoga segala doa hero bongsu Acik dimakbulkan olehNya.

    ReplyDelete
  19. nur pun terharu dengan hero acik ni...moga kejayaan bersama beliau acik...
    moga acik diberi kesihatan yang baik juga...

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah.... syukur kje hadrat Allah. Tinggal tunggu resultnya.... mudah-mudahan cemerlang.

    ReplyDelete
  21. Ya Allah Ya Tuhanku, makbul kan lah doa acik erna. kalau ibu pun tersentuh dgn kesungguhan anak, insyaAllah mmg berkat tu acik erna.

    ReplyDelete
  22. Alahai AE... suka tengok kesuungguhan dia.....moga dia berjaya dengan cemerlangnya....Okje pulak risau dengan anak Okje yg tak seberapa usahanya.....apa pun redho ajelah...

    ReplyDelete