Thursday, November 7, 2013

ALHAMDULILLAH DAH BOLEH SENYUM

Assalamualaikum
Terima kasih pada semua
yang bermurah hati turut sama
mendoakan hero bongsu acik

petang semalam acik pi sekolah
Alhamdulillah dah berkurangan
senang hati mak nya ni
nampak muka dah cerah
dah boleh senyum.
cuma tak boleh lasak.
bergerak banyak sangat..
mudah penat katanya.
semalam acik bawakkan
 madu+ telur ayam kampung
bagi dia minum..Alhamdulillah
sebab semangat kuat nak sihat untuk periksa.
dah dua hari acik pi sekolah hantarkan madu+telur tu 
elok je dia telan..tak tolak pun
kalau acik pun tak tertelan mentah2 tu.
Terima kasih sekali lagi.
jumpa lagi,In syaa Allah

58 comments:

  1. Stress agaknya...
    semoga cepat sembuh dan dapat menjalani peperiksaan dengan tenang..

    ReplyDelete
  2. Semangat dia kuat. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  3. semangat nak cepat baik tu nampak Acik...
    sanggup telan madu + telur...
    gud luck...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dah sihat. Bertambah seronok mak datang hari2 bagi semangat untuk lebih kuat.

    Kagum dengan Erna, seorang mak yang sangat2 mengambil berat terhadap anak.
    Teringat pada abang saya yang sifatnya sangat prihatin terhadap anak2 akhirnya ke tiga2 anaknya berjaya, seorang jadi pensyarah dan dua lagi jadi doktor.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah.. semoga bertambah sihat..

    ReplyDelete
  6. Nasib la sekolah tu dekat je. Boleh la mak pi jenguk. Kalau jauh ampun kan. Klw sy pulak nak drive jauh jauh x berani. Drive kat area yg dekat dekat je.

    ReplyDelete
  7. Errrr..telur mentah ke Acik?
    Saya cuma nak berkongsi ilmu...telur kalau di makan mentah ni, berisiko tinggi kena jangkitan Salmonella..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke doc.terima kasih banyak..in syaa allah acik akan ingat ni..tak mau bagi dia lagi dah..
      tu sebab acik panik sangat tu..dia batuk teruk hari exam..ada kawan kata..bagi telur + madu..acik ikut je..Terima kasih doc.

      Delete
  8. Moga cepat sembuh. Mesti kurang sikit stress sebab mak hari2 datang.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah dah sihat hero bongsu acik.. moga mudah jawab periksa ye...

    ReplyDelete
  10. Bersemangat nak menghadapi kertas2 SPM tu acik...Hati dia happy insyaAllah akan membuahkan hasil yang lumayan... kita sama2 doakan

    ReplyDelete
  11. oh... amik es pi yem rupanya hero bongsu ni ya... semoga berjaya mendapat keputusan yang cemerlang. semoga sihat walafiat. semoga dpt jwb semua soalan dgn betul.

    ReplyDelete
  12. All the best utk SPM nnt.. dan semoga sihat2 selalu.. Amin

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah....lega dengar gitu...risau kan acik kalo anak tak sihat time exam nieh...tak senang kite sebagai ibu dibuatnye....moga2 hero bongsu akak dpt jawab soalan dgn tenang ....

    amin

    ReplyDelete
  14. Syukur alhamdulillAh...gud luck anaknda.

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah, moga kejayaan mengiringi anak akak

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah, moga2 terus baik yer !

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah!

    Boleh pulak dia telan ya..hehe

    ReplyDelete
  18. Bila semangat nak sembuh demi periksa tu adik telan juga acik. Kakak tak boleh dengar hal-hal macam ini sedih menusuk hati pulak... moga adik cepat sembuh sayang. Auntie doa dari jauh..

    ReplyDelete
  19. dah makin sihat yer Acik , Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah aimy dah baik dr sakit aritu.. mak mana tak lega kalau macam ni kan? Seronok sangat... bagusnya acik...dah ibunya dtang melawat aimy lagi semangat nak jawap soalan spm...

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah.. moga2 terus diberi kesihatan macam biasa.. berkat semangat mamanya jugak.. :)

    ReplyDelete
  22. Syukur... moga demamnya makin baik

    ReplyDelete
  23. Cakap kat Aimi tu, jangan fikir sangat... Buat je macam biasa.. Makin difikir, makin stress jadi ehh.. Bila dah stress, lain nak jawab, lain yang ditulis..

    Ni pongalaman sey dulu laa.. Sudah ehh, subjek yang sey target boleh score A, result ehh merudum ke bawah..

    Apo-apopun, moga Aimi sentiasa berfikiran positif.. InsyaAllah, Aimi boleh.. Ni ramai kawan omak ehh yang doakan dio ni haa.. hehe..

    ReplyDelete
  24. alhamdulillah...lps ni boleh la melompat bintang ye ;-)

    ReplyDelete
  25. Alhmdulillah. Moga adik tenang mnjwab soalan periksa..

    ReplyDelete
  26. Alhamdulillah, dah semakin sihat. Cekal dan kental semangatnya nak menghadapi peperiksaan penting. Kalau saya pun tak termampu nak telan telur mentah+madu.

    ReplyDelete
  27. alhamdulillah acik...moga hero acik bertambah sihat n moga maju jaya utk periksa nnti

    ReplyDelete
  28. syukur .. berkat doa yang menyayangi... ...

    ReplyDelete
  29. Salam bertamu kembali, Alhamdulillah hero Acik dah sihat, moga Allah permudahkan semuanya.

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum

    Alhamdulillah...amalkan tolor ayam kampung ngan madu..sodap and sihat

    ReplyDelete
  31. sokongan parent tu penting untuk kuatkan semangat.....

    ReplyDelete
  32. Alhamdulillah dah beransur sembuh ye hero bongsu tu...bagus juga amalkan telur ayam kg +madu tu kan Acik...

    ReplyDelete
  33. Alhamdulillah dah nak sembuh...moga dimudahkan urusan hero bongsu kesayangan ni...

    ReplyDelete
  34. Salam Acik, anak tak sihat? sama la mcm kakpb ni, dah seminggu lebih batok dan tak keluar suara. Moga adik cepat semboh dan tenang hadapi exam ye.

    ReplyDelete
  35. madu campur telur ayam kampung...gabungan yg mujarab tp saya takleh telan hehe

    ReplyDelete
  36. baru tahu tentang madu campur telur ayam kampung. Tapi sini susah nak cari telor ayam kampung. hehe..

    ReplyDelete
  37. Kakak dtg menjenguk ni acik. Harap-harap semuanya baik-baik belaka.

    ReplyDelete
  38. Alhamdulillah dah sembuh.. tawakkal ... kita usaha Allah yg tentukan..

    ReplyDelete
  39. Apa citer terbaru acik? Dah lama tak menulis ni..

    ReplyDelete
  40. alhamdulilahhhh....
    anak acik dah sihat ye....

    ReplyDelete
  41. As salam kak..salam kenalan. Semoga anak akak dpt keputusan yg cemerlang

    ReplyDelete
  42. Harap makchaq hero acik dah sihat dan dapat menjawab dengan baik.. Sampai ujung bulan ni kan pereksanya...

    ReplyDelete
  43. salam kenal acik erna...may allah bless you and your son too..

    temanhatimu.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. xde n3 baru, KA clik2 nuffnang ajelah yer

    ReplyDelete
  45. Kenapa AE?.....si Hero sakit ke....alahai siannya...moga cepat sembuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa yg okje dah komen entri lepas.....

      Delete
  46. alhamdulillah...walaupun lambat baca entry ni.

    ReplyDelete
  47. alhamdulillah...semangat dia kuat nak sembuh tu... :)

    ReplyDelete