Followers

Wednesday, February 24, 2010

SEDIH..

Assalamualaikum..

dah seminggu batuk..tak baik lagi..
yang aku nak cerita..bukan pasal batuk..tapi..ibu..yang aku panggil emak...semalam dapat talipon dari adik..menangis nangis bagi tau..mak dah tak jawab dia panggil..aku pun..lepas je maghrib..terus balik kampong..sungguh bagai dikata..tak de respon bila dipanggil..

abang abang aku semua dah ada dikampong..dan keputusan telah diambil..abang2 aku kata akan diadakan bacaan yassin untuk mak aku..untuk menolong..begitulah kata abang2 aku...entah kenapa..bila disebut untuk mengadakan bacaan yassin selama tiga malam..aku begitu sedih sekali..

tapi aku redha..ini adalah keputusan abang2 aku yang lima orang itu..hari ini mak dah mula mata dan mengenali orang2 yang datang menziarahinya..

aku juga mengambil peluang menulis disni sementara menunggu anak balik sekolah jam 6.40 nanti, unutk sama2 pulang kekampong...kerana anak bersekolah..jadi aku ulang alik dari rumah kekampong..malam aku tidur dikampong..kerana anak sekolah sessi petang...pukol sebelas..balik semula kerumah...untuk hantar anak dan kemudian balik semula kekampong...

14 comments:

  1. Sabar ya kakk... Mudah2an mak akak tu beransur pulih...

    Mungkin cuaca yg panas sangat agaknya yg buat mak akak tu pitam...

    Akakpun kena jaga kesihatan akak jugak...

    ReplyDelete
  2. moga mak akak cepat sembuh .....

    ReplyDelete
  3. Salam kak erna, sakit apa mak akak? Kak erna pun jaga kesihatan, dah berulang hari2 tentu penatkan, rehat cukup. Nasib baik kampung dekat kak kan.

    ReplyDelete
  4. surah yasin itu banyak fadhilatnya...dan ia adalah jalan yang benar dan terakhir sebagai usaha

    ReplyDelete
  5. salam,
    berbanyak2 bersabar dlm menghadapi
    situasi cam ni

    ReplyDelete
  6. semoga dikembalikanNya kesihatan ibu awak seperti dulu.

    ReplyDelete
  7. Salam Erna
    sabar ya Erna.Kita pun rasa sedih baca entry awak sebab teringat kat mak kita yang sedang jaga ayah kita...Eloklah tu baca Yaasin,sekurangnya menenangkan jiwa mak Erna...
    p/s: Ummu dah pindah 'rumah'. maaf lambat beritahu kat Erna. Link blog lama ummu yg satu lagi,http://myraudahtaulukhuwah-link.blogspot.com/ ada lagi.

    ReplyDelete
  8. ...SalamMaulidur Rasul....


    (Semoga Ibu Ern dilindungiNya)

    ReplyDelete
  9. semoga kakErna tabah menghadapi dugaan...saya disini mendoakan juga agar mak kakErna segera sembuh....

    salam MaulidurRasul..

    ReplyDelete
  10. semuga ibu sembuh. erna pun jaga kesihatan...

    ReplyDelete
  11. takziah...moga akak tabah...
    Dari Allah ia datang...kepada Allah jua ia akan pulang.

    ReplyDelete
  12. Salam sayang utk erna.

    Semoga ibu erna cepat sembuh dan diberi kesihatan yg lebih baik, lebih ceria. Erna pun take care sis. Be good.

    ReplyDelete
  13. Salam..
    Azz...Acik lupekenje...annie...mamai...ibu guru...al-lavendari....ummu masyitah...xiiinam....SMM....kak pah....dan mamawana...

    Terima kasih..atas doa..untuk pengetahuan..ibu lebih disayangi allah s.w.t..telah pun selamat disemadikan pada 27 februari bersamaan 13 rabiuiawal..

    ReplyDelete
  14. sedihnya baca..tabahkan hati ya...

    ReplyDelete