Friday, February 19, 2010

CERITA BIASA








Assalamualaikum..



Ari ni cuti lagi..saja ambik cuti rehat..hero bongsu sekolah nya cuti seminggu, jadi aku pun cuti jugalah..takde la dia sorang dok rumah..


dah bercuti tu..bereskan lah kerja kerja rumah..basuh kain dan lipat kain yang pi bercuti tu..siap aku dapat basuh lantai lagi..penat juga..tapi puas hati..


Dah siap semuanya..aku memasak pulak..masak yang rengkas sahaja..pucuk ubi masak lemak campur udang..dan goreng ayam sahaja..





Ini lah abang aku yang menaja percutian kami ke langkawi..



Goreng ayam..sebenarnya.. aku bukan nak tunjuk goreng ayam pun..ada motif lain tu..


Pucuk ubi masak lemak campur udang...





macam mana..dah dapat ke ape sebab aku tunjuk gambar lauk lauk yang tak seberapa hari ni...


Ha..pandai pun...aku cuma nak tunjok gambar pinggan yang aku beli di langkawi tu...aku sebenarnya dah lama betul tak beli pinggan..sebab dulu dulu aku dah beli banyak pinggan...jadi aku guna aje pinggan yang ada..tapi kali ini..aku beli..bukan ape...percutian kami ke langkawi kali ni..ditaja olih abang aku..yang gambar diatas tu..hajat dia..nak belanja adik2 dan anak2 sedaranya bercuti..


makan dan tempat penginapan..semua abang aku yang keluar belanja...bukan setakat itu aje..siap bagi duit poket lagi..


aku bagi tau cik abang..tak sampai hati la..nak belanjakan duit yang abang aku bagi..tapi..bila difikir2 baik aku belikan pinggan...dapat juga buat kenangan..ada juga menafaatnya...nanti bila abang aku datang..aku akan hidangkan dia makan menggunakan pinggan yang aku beli menggunakan duit hasil titik peloh dia bekerja...


Semoga abang aku dirahmati allah dan bertambah murah lagi rezekinya..dan cepat2 bertemu jodoh lagi...aruah kakak ipar aku meninggal bulan puasa tahun lepas..



8 comments:

ibusinga said...

korel???
:)

iBu...gUru said...

salam
alfatihah untuk arwah kakak
amin.........

Erna said...

dr..
ya..langkawi mari..

Erna said...

ibu guru.

alfatihah...amin.

lupekanje said...

cantik pinggan baru akak...

Ooo...coti2 Mesia yo..
yo lah kak..kat opis ni pun lengang lagi...ramai yg masih bcoti...sojuk gilo ekon ..
acik tulun amin kan doa akak utk abang akak tu...aamin..

Erna said...

acik..
timo kasih..

xiiinam said...

Pinjam pinggan...nak buat kenduri.


He..he..

Erna said...

cik gu..
pinjam bolih..tapi untuk kenduri tak cukup..he he..