Wednesday, February 10, 2010

RESAH..GELISAH..

Assalamualaikum..

Deria keenam..bolih percaya tak adanya benda tu..aku pun tak tau..tapi aku memang dapat merasakannya..budak2 opis kata aku mulut masin...tapi aku tak rasa macam tu..cuma..aku akan cakap..ikut pemerhatian..jadi kebetulan..apa yang aku cakap tu akan menjadi..

yang aku nak cerita ni..kalau aku rasa berdebar debar..atau aku gelisah tanpa sebab..kadang kadang tak bolih tidur..resah gelisah..mesti ada sesuatu yang akan aku dapat tahu..aku tak tahu ape..tapi bila dah tahu.barulah aku akan kata ..patut tak bolih tidur..saperti minggu ini..tadi aku dah pun dapat tahu..apa aku nak buat..macam mana aku nak buat..tapi aku tak berani tulis disini...

apa yang perlu aku buat..selalunya aku akan solat,mengaji dan memohon ampun dari allah s.w.t..ape yang perlu aku lakukan..aku buntu..buntu..tapi selalunya aku akan buat macam biasa..walaupun ada kalanya...aku rasa nak maaaraaah..sangat..tapi..aku istighfar..ini dugaan tuhan buat ku..tapi..mampukah aku untuk menghadapinya..ya allah ya tuhanku..tolong lah..kasihanilah hambamu yang lemah ini..

aku hanya menulis disini untuk mendapat sedikit ketenangan...aku tahu..dugaan ini tidak seberapa..ada lagi yang lebih lagi dari ini..apalah dosaku dimasa lalu..ya allah ya tuhan ku..ampunilah dosaku..dan keluargaku...lembutkan la hati anak2ku...bukakan lah pintu rezeki mereka..dan bukakanlah pintu hati anak2ku untuk beribadat kepadamu..jadikanlah anak2ku..anak yang soleh...

17 comments:

  1. berserah pada Dia...adakalanya ianya hanya mainan perasaan

    ReplyDelete
  2. aamin...mudah2an tk de apa tu...
    pikirkan yg bebaik yg akan jadi... sebut mender yg bebaik gak...
    Jangan bayangkan yg buruk2. Serahkan segalanya pada Allah. Sesungguhnya, apa jua yang berlaku, adalah kehendakNya... bersyukur...kerana yg baik itu nikmat dan rezekiNya, yg tk baik itu, ujian yg berhikmah disebaliknya. Sebab tu, terus bersyukur.

    ReplyDelete
  3. kak erna, banyakkan berdoa kak, mudah2an tak ada benda buruk berlaku. Saya pun selalu alami perasaan mcm tu, saya pun buat mcm yg kak erna buat, ambik al-quran, mengaji. Tenang sikit hati.. Mudah2an tak de apa2 ye kak.

    ReplyDelete
  4. Deria keenam atau pun di panggil naluri . Seorang yang mahir seni mempertahnkan diri selalunya memang pandai guna deria nie . Tapi biasanya naluri paling kuat datang dari seorang ibu.

    ReplyDelete
  5. salam erna. baru pertama kaki jejak kaki kat sini.
    hmm.. kakpah ni memjang kakpah. dah ada cucu pun sorang.
    .
    .
    hidup ni memang banyak dugaan. semuga semuanya baik2 saja.

    ReplyDelete
  6. sixth sense..
    firasat..
    naluri...
    moga dijauhkan yang tidak baik...

    ReplyDelete
  7. mamai.
    adakalnya nya juga benar2 jadi kenyataan.

    ReplyDelete
  8. acik..
    memang piki yang baik2 yo ni cik..pueh sabar kan hati..mesti ada hikmah disebaliknya...

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. annie..
    mudah2an..semua yang burok akan berlalu..

    ReplyDelete
  11. touyakaruma.
    terimakasih..tepat sekali..

    ReplyDelete
  12. kak pah..
    terima kasih singgah kesini..kadang2 dugaan yang datang..buat jiwa kacau..

    ReplyDelete
  13. dr..
    insyaalllah mintak dijauh

    ReplyDelete
  14. Kak... saya baru jer sebutkan pasal deria ke 6 ni pada seseorang. Dia pun baru jer sedar, cuma dia tak guna deria tu selama ini... dan semuanya dah terlewat utk dia gunakan... huhuhu...

    ReplyDelete
  15. moga ditunjukkan jalan yg terbaik buat akak

    ReplyDelete
  16. nur..
    rasanya..kita perlu ambik tau jugakan..bila ada rasa tu..

    ReplyDelete