Sunday, February 9, 2014

TENGKUK KE LEHER

Assalamualaikum
En,suami acik memang selalu beli ni
buat sup ataupun goreng macam tu je
Bila hero bongsu ada rumah
selalu berlawan cakap dengan ayahnya
ayah kata..makan la mi..tengkuk ayam tu
Aimi kata..leher la ayah..bukan tengkuk
setiap kali beli macam tu la.
apa yang betul ye..tengkuk ke leher
senang nanti acik nak jadi pengadil
untuk anak dan ayah ni.





23 comments:

  1. tengkuk ialah bahagian blkg leher...leher ayam la tu hehe...

    ReplyDelete
  2. dua2 pun boleh heheh
    yg ponting sodap!

    ReplyDelete
  3. hihi..takleh makan ni kak..nanti sanding kepala teleng

    ReplyDelete
  4. Eh.. ni macam saya n suami gaduhkan bila mula2 kawin dulu. Saya panggil tengkuk dia panggil leher..

    ReplyDelete
  5. apa-apa pun boleh, yg penting halal ye tak?

    ReplyDelete
  6. tengkuk utk orang kot dan leher utk ayam konon lah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Botolah kak Noor... itu leher bukan tengkuk... dalam kamus DBP, disebut leher ayam..... pergh! siap bukak kamus tu Acik! Jadi jawapannya ialah leher.

      Delete
  7. kalau saya panggil leher Acik...:)

    ReplyDelete
  8. hehehe...tak tau gak acik, kadang2 panggil tengkuk, kadang2 panggil leher, takpe acik janji sedap!

    ReplyDelete
  9. Bukankah leher dan kepak tempat disuntik ubat? entahlah auntie tak tahu cuma dengar orang cakap2 jer.

    ReplyDelete
  10. kata org dulu2 mkn leher ayam ,sanding di pelamin leher sengit,,,,apapun leher ayam goreng memang sedap.

    ReplyDelete
  11. saya panggil leher ayam...hehehe....

    ReplyDelete
  12. leher ayam ni mmg KA x makan... sejak kecil2 lagi sbb mak selalu pesan hehehe

    ReplyDelete
  13. saya ckp leher & sy mmg x makan... tp montot ayam fav saya ha3

    ReplyDelete
  14. saya suka leher ayam acik. kalau p pasar malam mesti beli

    ReplyDelete
  15. Salam Kak Erna. hehehe..kat Terengganu Azwa dengar mereka panggil ini sebagai "tekak ayam"..azwa panggil leher ayam jer ..tak kesahlah ..janji boleh dimakan. Ramai juga peminat tekak ayam ni ropenya hehehe

    ReplyDelete
  16. kalau famili saya panggil lehiaq versi utara kan kak :)

    ReplyDelete
  17. Kami panggil leher ayam. Tapi saya tak minat part ni. Ada anak saudara saya tu suka betul vontot ayam ..lagilah duh, duh, duh!

    ReplyDelete