Wednesday, February 12, 2014

DULU DAN SEKARANG

Assalamualaikum
 acik teringat lagi DULU
masa muda sikit
kalau pi lawat kebun orang tu
boleh jelajah satu kebun tu
sambil tunjuk apa yang patut
siap tuan punya kebun cakap
kita dah letih tapi
dia tak letih letih lagi.
tapi SEKARANG..tak luas mana pun
dah letih..lebih2 lagi musim panas ni
peringatan tu..bukan muda lagi.
Dulu acik sekolah tak tinggi
paling tinggi pun 2 tingkat je.
sekolah sekarang sampai 3..4 tingkat kan..
Alhamdulillah dapat juga kerja kan
boleh la lepas keperluan sendiri
dan anak anak.. 
jumpa lagi,In syaa Allah

28 comments:

  1. Time muda stamina kita kuat lg Acik....kan2...bila usia dah meningkat ni...lain rasanya...tambah perempuan...lg bnyk 'urat putus' kikiki

    ReplyDelete
  2. skng ni, naik tangga 2 tingkat pon tercunggap2... hu3

    ReplyDelete
  3. peringatan utk kita jugalah....saya pun bila masuk angka 4 mcm2lah

    ReplyDelete
  4. sya pergi sekolah anak panjat tngga ke tngkt 3 pun dah semput...

    ReplyDelete
  5. stamina nah kurang tinggi skrg nih
    hihi

    ReplyDelete
  6. aduhai sampai sakng ni KA masih kena panjang tangga bertingkat2 utk ke ofis, zaman sekolah & zaman keje sama je lbh kurnag acik hehehe

    ReplyDelete
  7. Umur kita dah meningkat Acik.. tu yg mudah letih...sy pun sama...hehe

    ReplyDelete
  8. Aduh..ummi lagilah Acik, tak boleh lasak sangat, cepat penat, maklumlah dah senja..hihi.

    ps: Ok, kain Acik ummi dah simpan:)

    ReplyDelete
  9. Ala acik kakak dulu pun sekolah rendah setingkat aje. Sekolah menengah baru ada 3 tingkat. Tapi masa kita agak mudah juga nak cari kerja berbanding anak-anak sekarang sekolah tinggi pun aduhai nak dpt kerja susahnya..

    JB pun panas juga acik tapi ada jugalah hujan satu-dua tempat.

    ReplyDelete
  10. cuaca memang panas sekarang , empangan pun banyak yang kering...huhu

    ReplyDelete
  11. tenaga seiring usia kan.. saya pon dah semput kalau jalan lama lama..

    ReplyDelete
  12. Saya pun.. kalau bandingkan dulu naik turun tangga banyak kali ok je. Kalau sekarang dua kali ada kelas di tingkat 4 , saya rela sutuh budak2 turun kalau hari dah memang lenguh kaki sebab ada banyak program sblmnya..

    ReplyDelete
  13. Kelas ank sy tgkt 4 sebaik sampai je dpn kelas sy dh Nk tergolek dog rasanya depan cikgu tu ...time2 tu je rasa diri Ini dh tuoooo...huhu..

    ReplyDelete
  14. La ni lutut pun dah sakit2 kak hehehe..tanda2 umur makin meningkat..

    ReplyDelete
  15. musim panas ni buat kita cepat letih kak...

    ReplyDelete
  16. seronok gak keje acik...dpt buat visit ..tak le teperuk kat opis mcm lieya nie...tepu gak otak hah haahahahah...tapi ape kan daya lieya ni seketeri jek so mmg opis jek la tempat lieya hahahahaha....

    skrang musim panas acik...kalo pi buat visit tu bawak bekal air masak tau...

    ReplyDelete
  17. Sekarang ni memang tengah panas membahang Acik. Muda ke tua, memang tak tahan. Part larat tak larat tu memang dah lumrah alam. Saya yang mcm ni pun lebih banyak tak larat daripada laratnya :)

    ReplyDelete
  18. Di Sabah pula sampai banjir-banjiran Acik....
    Iyelah...umur meningkat mana laratnya? Naik tangga tingkat dua pun dah semput acik oiii....

    ReplyDelete
  19. Aha acik, trkdg nengeletar lutut ni mendaki tangga berulang kali setiap hari dr kelas ke kelas. Brpeluh hingga ke kaki.

    ReplyDelete
  20. dah berusia ni segala joints pun longgar & sakit kan...redha ja la :))

    ReplyDelete
  21. bila bc ni terasa umur mmg da meningkat ;-)

    ReplyDelete
  22. Betul kata Erna, Umur dah bagi signal. Saya berkebun keliling rumah rasa letih sangat.

    ReplyDelete
  23. iyalah Acik..nekcik pun kekadang tu keluar masuk rumah pun dah terasa letih!!
    Bila tengok makcik tua yang terpaksa kerja sapu sampah tu..insafnya diri
    Alhamdulilah nekcik ada jugak pencen..makan pun orang tanggung!!

    ReplyDelete
  24. cuaca mmg kadang2 memainkan peranan larat n tak tu acik.usia pun makn bertambah so faham2 je la.hehe

    ReplyDelete