JellyPages.com

Sunday, May 29, 2011

LUPA LA PULAK

Assalamualaikumm


Baru mula..akak dah lupa.
Tadi kan..mulut mak biasa la..
'adik cepat gosok baju sekolah' dia diam.

lepas tu kan..sejam kemudian..panggil lagi
dah kali ke tiga kan..
dia pun cakap
'mak lupa ke'
'kan sekolah cuti.
'nanti dah nak sekolah baru la emi gosok' katanya

Alahai..mak dah terlupa pulak dah..
dah terbiasa
tiap hari Ahad..tu la soalannya.

Cuti sekolah yang tak akan kemana mana
sebab adik ada tuisyen.

Tak pe la..
Insyaallah tunggu lepas PMR ye.

Selamat bercuti pada kawan2 semua.
yang bercuti 
dan jalan jalan cari makan.

70 comments:

  1. dah terbiasa sampai tak perasan dah masuk cuti sekolah kan kak...hehehehehe...

    ReplyDelete
  2. Assalam kak..anak sorang je yg bersekolah tu yg jadi lupa..macam saya ni 6 org sekolah..asyik dok tunggu cuti je la heheh

    ReplyDelete
  3. kelakar lak baca ceter akak ni...nanti dah buka sekolah jgn mak lak yg lbh -lbh bercuti hehe

    ReplyDelete
  4. Adinda Amy..tu la..tak ingat lansung..he he..

    ReplyDelete
  5. Wkmsallam rosaliza..tu yang buat terlupa tu..dia sorang aje yang sekolah lagi.
    agaknya dah tak tahan mak bising..dia bagi tau la..sekolah dah cuti..he he.

    ReplyDelete
  6. Nieza..he he..tu la..sampai terlupa dah cuti sekolah..

    ReplyDelete
  7. assalam..

    sng kan dia gosok.. tgk bju brlmbak fening kepala hehe :D

    ReplyDelete
  8. maiyah wkmsallam..
    memang pening maiyah..dah le lelaki semua.
    nasib baik baju sekolah gosok sendiri

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Acik erna,

    Kakak pun sama juga cuti kali ini tak dapat berjalan jauh. Balik kg., kenduri kahwin saudara itulah saja...

    ReplyDelete
  10. Waalaikumusallam kakzakie.
    acik pun sama..tak cuti lansung cuti sekolah kali ni..
    insyaallah..masih ada masa kan..untuk kita bercuti pulak nanti..

    ReplyDelete
  11. Musim cuti ni musim org kawen yoo kak.. Kalau buek kenduri kawen tu hari cuti hujung minggu biasa tak boleh ke ehh...? Lagi ramai org yg datang sbb cuma ada satu kenduri je kan.. Ni tak, berebut2 nak buat kenduri taim cui sekolah... Sudah ehh, dok rumah je sbb tak tau nak pegi kenduri yg mana satu... huhu...

    ReplyDelete
  12. kita pun nak cuti.....tp kalo cuti kene wat keje umah lak.....huhuhu.....nak g sekolah balek tak mahu belajar.hahaha...ssh kalo ada org ngada2 cam kita ni

    ReplyDelete
  13. Assalam,

    Selamat bercuti-cuti.

    http://lautkasih.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. saye pun same terlupa jugak kak erna..sibuk suruh anak susun buku untuk jadual hari isnin...

    ReplyDelete
  15. saya siap2 gosok kak...
    nanti nak pi berjalan...balik sok sonang dah rilek yo hehe

    ReplyDelete
  16. Anak2 mmng seronok time cuti skolah....Tapi Maknya lagiiiii seronok..hehehe..

    ReplyDelete
  17. kalo dah terbiasa hari2, camtu la kan... sama la sini..

    ReplyDelete
  18. ala akak ni.. sokgi baru mula cuti berilah si Emi tu bercuti dulu dari gosok baju skolah dia


    akak...saya tak lupa tentang cuti skolah ni...hehehe

    ReplyDelete
  19. hihi..saya pun sama kak, tadi suruh anak masuk tidur sebab ingat esok sekolah :)

    ReplyDelete
  20. Duk kat umah pun kira bercuti juga...

    ReplyDelete
  21. hehehe...kak sbb kita dah biasa mengingatkan anak anak
    semoga anak akk akan berjaya dlm peperiksaan nanti

    ReplyDelete
  22. azz..yo boto la..buek la kenduri isnin ko..rabu ko kan..mesti ramai orang..he he..

    ReplyDelete
  23. Anie,nagoya..cuti la semuanya..kerja rumahpun jangan buat.he he..

    ReplyDelete
  24. Mamawana Wkmsallam..tak cuti pun..anak je cuti..he he..

    ReplyDelete
  25. Assalam ainnoraini..dah terbiasakan..tu yang kita laju je menyuruh..

    ReplyDelete
  26. Ms.lilies..selamat bercuti..
    memang betul tu kalau nak cuti kena awal2 buat..balik nanti dah penat..

    ReplyDelete
  27. MP..mak lagi seronok ye.
    anak2 ada kat rumah..lepas tu..boleh jenjalan kan..

    ReplyDelete
  28. MULAN..dah hari2 sekolah camtu lah kita kan..dah terbiasa..

    ReplyDelete
  29. Ibuintan..he he..ye la..cik gu mana boleh lupakan..

    ReplyDelete
  30. kasihredza..
    dah terbiasa kan..rutin hari2..tu yang sampai terlupa.

    ReplyDelete
  31. hani@debumelukut.
    betul tu..tetap kira cuti..

    ReplyDelete
  32. sya..memang dah terbiasa..
    terima kasih sya..

    ReplyDelete
  33. anak kaklong pun SPM thn ni...
    mcm2 program ado kek sklh...
    nk blk kg puntak lopoeh kak...!

    ReplyDelete
  34. kak long..tak po la kak long kan..
    kita mengalah lah..yang penting anak2 kito dapek belajar..

    ReplyDelete
  35. anak kakpah pun tak cuti. Ada program kek sekolah satu minggu ni..

    ReplyDelete
  36. Salam kunjungan... selamat cuti skolah semua...

    http://www.zuwairiaiman.com

    ReplyDelete
  37. selamat bercuti kak!! selamat jalan2 cari mkn...

    ReplyDelete
  38. Heheheh.. kak nasib cakap tak gosok bau.. kot kalau kejut.. bangun poei sekolah.. mesti dia tensen hehehe ;)

    ReplyDelete
  39. hehehe..kdg2 smpai trlupa ye bila cuti skolah mula,yela bila ank ade exam besar tahun tu slalunya mcm nila..kakak sy slalu je mcm ni..

    ReplyDelete
  40. pagi ni(Isnin) ter-kejut tak anak utk ke sekolah? :P

    ReplyDelete
  41. hehehe... sy pun sama, pagi ni conpius je apsal la jalan xjem, rupanya cuti sekolah... rugi xkeluar lambat skit...:)

    ReplyDelete
  42. kak pah..budak nak pekso memang tak cuti kan kak pah..ado yo program e..

    ReplyDelete
  43. bobhandburry..terima kasih atas kunjungan..

    ReplyDelete
  44. wahida..tak jalan2 lagi ni..masih keje lagi..

    ReplyDelete
  45. iina..kejut tetap kejut..he he..

    ReplyDelete
  46. kamalia..dah tinggal sorang yang sekolah..tu yang jadi terlupa..he he..

    ReplyDelete
  47. Daddy ziyyad..keju tetap kejut..he he..kot tak nanti terlepas subuh dia..

    ReplyDelete
  48. cekna@mamaziyyad..
    betul tu kan..akalu cuti sekolah ni yang bestnya..pagi2 jalan tak jem..

    ReplyDelete
  49. nasib baiklah emi tu ingat yer..hehe..lum cuti lsgi ls ksk.minggu depan kot :)

    ReplyDelete
  50. Maya,,minggu depan cuti ye..nak kemana tu..

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum kak Erna:)

    MOga akak sihat2 dan ceria selalu di sana:):)

    ....orang sini...Tak lupa!!
    sebab duk tgh mencutikan diri..hehe..
    Tapi bila cuti ni..yang tak tahan bab makan2 tuu...huhuuu

    ReplyDelete
  52. "Cuti sekolah yang tak akan kemana mana sebab adik ada tuisyen.

    Tak pe la..
    Insyaallah tunggu lepas PMR ye."..

    dah abis PMR nanti, ada pulak tution utk SPM.. sampai sudah le tak jalan2 kak oii.. kehkehkeh.. (mengimbau zaman sekolah dulu.. tawon ni kakak exam, tak leh jalan, tawon depan adik plak exam, tak leh jalam.. tawon depan lagi si kakak exam balik, takleh jalan.. last2, korang masuk universiti, mmg kena jalan jaauuuhhh la... hahahaha)

    ReplyDelete
  53. Samalah kak...
    Biasanya hari Sabtu Along basuh kasut sekolah. Sabtu lepas saya kerja. Balik kerja tu saya mula membebel. Dah lambatlah, esok kalau hujan tak keringlah....


    Dia selamba aje senyum kata "esok Along basuhlah...kan cuti lama lagi".. tapi memang betul Ahad tu dia basuh. Agaknya tak nak saya membebel agaknya..hehe,

    ReplyDelete
  54. jalan dekat-dekat ajelah kak. Tak berjalan langsung, kesian pulak kat adik.

    ReplyDelete
  55. selamat bercuti..moga ceria2 selalu...dn sihat sehatera..ameen

    ReplyDelete
  56. Wkmsallam tini..alhamdulillah akak sihat.
    Tini memang tak boleh lupakan cuti sekolah ni..he he

    ReplyDelete
  57. kaktiny..memang betul la..sama aje senario nya tu...akak pun selalu cakap ngan anak2 cam tu..

    ReplyDelete
  58. assalam reen..he he..macam tu ibu kan..ada je benda kita nak bebelkan..kalau tidak lambat sangat geraknya..bua memang dia buat..tapi dah last minit nanti..

    ReplyDelete
  59. reen..betul jugak kata lin kan..kena bawak jugak la..dekat2 je..

    ReplyDelete
  60. sal..terima kasih sal..ameen..

    ReplyDelete
  61. KaK Erna,
    Make sure cuti 2 minggu nie
    terisi ngan makanan yg best2 :)

    ReplyDelete
  62. perkara biasa yang telah dibiasakan kan hehehehhe..sukar nak mengubahnya

    ReplyDelete
  63. missgee..memang dah mula pun..best bagi anak2 akak le..he he..

    ReplyDelete
  64. shahromnasruddin..memang susah nak ubah..

    ReplyDelete
  65. Aslmkm.
    Biasa gitu. Tapi melucukan juga.
    Ya Erna. Ibu bapa memang sentiasa mengutamakan hal2 kebajikan anak2. Takpe, masa cuti panjang nanti bolehlah pergi bercuti.

    ReplyDelete
  66. best anak2 dah besarkan kak
    tinggal suruh saje

    ati ni semua kena buat sendiri

    nk pi cuti dekat je then
    sambung balik k.lipis ...best
    suka sgt kampung..walau kg orang...hehe

    ReplyDelete
  67. Wkmsallam kak G..memang semua ibubapa macam tu kan..
    anak2 lebih diutamakan..

    ReplyDelete
  68. Ati..takm pe ati..masa kecik ati buat sendiri..
    anak2 kita makin membesar..
    insyaallah..masa tu akan sampai nanti..

    ReplyDelete
  69. Selamat Hari Lahir kepada suami akak..


    Biasa lah tu kak..tak ramai lelaki/wanita yang boleh maintain badan lepas kawin...hehehe

    ReplyDelete
  70. Daddy Ziyyad..terima kasih.
    nak buat camana kan doc..anak dah 3 je..berubah terus..he he..

    ReplyDelete