Tuesday, May 5, 2015

MASAK..MAKAN..

Assalamualaikum
cuti 4 hari memang tak kemana 
pun dok rumah
masak makan je
 ..hero bongsu ada balik
 memang tak kemana la acik
ulang alik kedapur je.
masak dan makan
..tu je keje paling senang kan
bila baca/tengok jalan jem disemua arah
..memang tak rajin la
en.suami acik tu.
sampai hero bongsu balik ke BP 
pun ayah nya suruh naik bas.
nasib la tiket dah beli awal.
oklah junmpa lagi,Insyaa Allah

34 comments:

  1. Seronok lah hero bongsu dapat makan masakan mak nya tu..
    Wah acik erna dah buat roti sosej sendiri ye..
    Lapor lah tengok roti yg cantik tu :)

    ReplyDelete
  2. best lah hero dapat makan masakan acik...sedap nmpk roti tu...:)

    ReplyDelete
  3. duduk rumah pun ok juga ,acik pandai masak tentunya anak2 tak boring....tengok roti acik buat tu pun dah tergoda ...tentu sedap .

    ReplyDelete
  4. sy semalam dah kerja. belum bosan lgi duk rumah..

    ReplyDelete
  5. melaka jammed gila acik
    saya yg org melaka pon xde berjalan ke bandar
    dok rumah tido je hihi

    ReplyDelete
  6. Betullah acik sana-sini jem. Lagi sakit jiwa kakak terperangkap jem kerana traffic light rosak. Tak boleh gerak sampai ada org biasa keluar turun tolong jadi polis traffic... dahsyat!

    ReplyDelete
  7. Tentu Erna dah pandai buat roti tulah sebab anak2 seronok. Saya tengok pun terliur.

    ReplyDelete
  8. wah2 geram nyer nengok roti dia tuh... msti mcm2 je menu yg di cube nyer tuh kan

    ReplyDelete
  9. Samo jo mcm kek umah ni.. kut dh cuti.. masak.. makan.. masak.. makan..

    ReplyDelete
  10. rajinnya acik buat roti, kaknoor nak buat je tpi belum lagi sampai hajat haha

    ReplyDelete
  11. acik meroti ke tu snak bujang balik bercuti?mak2 ni klu anak2 balik memang kerjanya penuhkan perut anak je la kan..disitulah kepuasan sorg ibu,nak2 pulak hero acik tu suka makan

    ReplyDelete
  12. Tumpang makan sedap bila anak balik ya Acik.. syokla makan ramai2 ya.. seronoknya kalau makan makanan ibu.

    ReplyDelete
  13. kita pun masak nmakan...letihnya.
    demi anak2 bila ada di rumah..

    roti tu nampk sgt menarik tu acikk

    ReplyDelete
  14. Okje balik kg AE.....ada kenduri kawen. Dah 2 minggu duk ulang alik kg. Penatnya hanya kita jer yg tahu....
    Teringin nak buat roti cenggitulah AE...

    ReplyDelete
  15. Salam.. Nyumss sedapnya roti tu

    Kami bertapa je kat kg. tu pun blk sehari awal sbb takut jem

    ReplyDelete
  16. Hehe.. sama la kita, Acik. Masak dan makan. Jalan pun pusing-pusing dekat sini je. :)

    ReplyDelete
  17. Hero balik bercuti mestilah Acik senyum lebar sampai ke telinga. Minta apa pun nak makan, mesti sediakan. Acik, ni nak tanya... keluar masuk dapur memasak tu kerja paling senang ek? Apasal saya tak rasa senang pulak yerk? Hahaha!

    ReplyDelete
  18. Air tangan omak yg sodap kan dik hero bongsu! Puas hati balik cuti...

    ReplyDelete
  19. sedap tengok hehe. btw, jemput singgah blog :)

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum. .. kak bila time cuti2 camtu...mesti jem sana sini... nak ke mana2 tu lagi ler.malaa...

    ReplyDelete
  21. Saya pn sama acik...4 hari melayan ank2 dara yg blk bercuti. Seronok sgt.

    ReplyDelete
  22. semenjak dua menjak ni dok tengok akak asik meroti je , jeles tau. Saya tak pandai.

    ReplyDelete
  23. Betul tu...acik ni dah terror meroti...jeles tau...bunda memang suka mini pizza..

    ReplyDelete
  24. tu laa tugas hakiki ibu dan isteri kan acik...lagi2 kalo anak2 balik...semua ade kat rumah mmg seronok laa nak masak mcm2 jamu mereka....tgk plak masing2 makan beselera sampai licin lagi laa rase bahagia heheheeheheh

    rajin acik meroti....lieya takde bm so malas nak uli2 acik...heheeheheheh alasan tuu sebenarnyer....

    ReplyDelete
  25. Mana AE ni? Lama tak menulis.....AEEEE....ohhhhh AEEEEEE

    ReplyDelete
  26. salam,

    singgah sini sebab dah lama tak singgah.

    ReplyDelete