Monday, March 2, 2015

MACAM MACAM CERITA

Assalamualaikum
apa khabar semua
acik harap semua kawan2 
anak2 dan adik2 baik2
semuanya ye.
lama acik tak baca khabar semua
minggu ni insyaa Allah acik nak 
khatamkan semua
yang tertinggal tu
kali ni acik buat cerita bergambar je ye
semua sekali tak de episod ..hi hi.
cuti Tahun Baru Cina acik
memenuhi jemputan sedara acik
untuk sama ikut rombongan
menghantar anak ketiganya
nikah di Pontian
tapi acik ketinggalan..sebab 
nak singgah Batu Pahat dulu
untuk daftar sem 2..hero bongsu acik
dah ambik kunci bilik asrama
dan tinggalkan barang2 dia baru
acik gerak ke Pontian.
 Nasib baik la Abah Zino sedara acik tu
hantar gambar masjid ni
mudah la acik kan
acik singgah di masjid ni
untuk Solat.
 rehat sekejap..tumpang bahu hero bongsu
 Ni la dia bapak pengantin dan bapa sedara nya
 malam selepas nikah
pengantin bersama kedua2 ibu dan ayah
dibawah gambar pengantin lelaki bersama keluarga.
 Balik dari pontian..hantar hero bongsu ke asrama.
Ahad sampai rumah
bersiap2 pulak nak ke Langkawi
ada seminar teknikal
ni 6 orang punya barang ni ye 
bukan acik sorang  hi hi
sikit je kan..

masa makan di hotel penginapan ada menu laksa

  Pertama kali acik makan laksa
yang halus laksa dia..sedap la pulak
Balik dari Langkawi
semasa di Kuala kedah
jumpa pulak kawan kastam yang sama2 kerja
di KLIA dulu
sekarang dah bertukar di Kedah
bila dia tengok acik update status
berada di Langkawi
siap bagi no.Telefon di fb
minta acik telefon dia bila sampai
di Kuala kedah
dia bawak la acik jalan2 dan dapat le
merasa makan ABC dalam kelapa gitu.

rombongan  seminar ke langkawi
ada 6 orang.
tak terus balik
kami semua bermalam semalam di Alor Star
sebab kenderaan jabatan
pecah cermin nya
semasa ditinggalkan,,kena la diuruskan
dulu esok paginya tu..
dah selesai semua jam 12.15 tengahari
baru la kami semua dapat bertolak balik
Seremban.

hari  Sabtu Ahad pulak 
memenuhi jemputan kenduri
akhirnya..acik la melepek
makan macam2..apa lagi kan
perut pun tak boleh nak terima 
kena juga keklinik selepas asik mengulang bilik air
terkejut jugak la acik..
tak pernah keklinik hari minggu
mak ai..sampai dekat 100 ringgit
biasa acik kena memang tak lebih dari 50 ringgit.
oklah..dah panjang rasannya 
acik bebel ni..
jumpa lagi,Insyaa allah

57 comments:

  1. Tak sangka acik dah sampai kampung kakak:)
    Pontian tu kg kakaklah acik
    Masjid Ahmad Shah tu selalu jadi persinggahan kakak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik memang teringat kakzakie..tapi no.tekefon kakzakie yang acik ada tu dah hilang bersama telefon acik dulu tu

      Delete
  2. huhu entri yg padat la acik..semuanya dirangkumkan sekaligus heehe

    ReplyDelete
  3. kesian acik..makan laksa banyak sangat kot..hehe.takpe, sekali-sekala.selagi sihat, makanlah apa yang boleh, asal jangan berlebihan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan laksa tak banyak sal..tapi makan kenduri yang banyak hi hi

      Delete
  4. Wah meriah betul cuti acik erna ye.. bila cuti panjang memang memenuhi undangan perkahwinan lah kan..
    Terliur pulak tengok ABC dalam kelapa tu acik erna :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul yatie..acik rasa sampai sebelum puasa memenuhi jemputan kenduri ni

      Delete
  5. ABC dalam buah kelapa? kalau ABC memang saya suka . nak pula yg aisnya halus2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul nieda..ada air dan isi kelapa tu yang sedap tu

      Delete
  6. waaaaah mmg pnh ngn gambar aktiviti nih, perjalanan dr selatan nun ke utara sana...
    hero bongsu acik tu dh nk pakai baju bkn warna hitam lg yek? ceria berbaju merah

    sikit nyer brg pi langkawi acik oi, klu dana itu mau utk sorang nyer barang heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana..masa dia nak masuk belajar tahun lepas tu.acik main beli je semua warna yang ada..pink pun acik beli hi hi..acik kata nanti kalau hitam semua orang ingat dia pi kelas x salin baju

      Delete
  7. acik. sy dekat ni pun tak merasa lagi ais kacang dalam kelapa tu..area utara ni mmg femes laksa halus..sedap kan acik..dah makan macam2 sikit perut pulak ye..sabaq je la..raya cina kot tu yg klinik mahai tiba2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PK..pertama kali acik mkn laksa halus tu..sedap la pulak

      Delete
  8. Alhamdulillah. Allah masih beri kesempatan untuk bersama-sama keluarga dalam pelbagai acara... :)

    ReplyDelete
  9. ABC dalam buah kelapa tak pernah cuba lagi..
    Bila cuaca macam sekarang memang sessuai pekena nih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrs.A..sebab ada air kelapa dan isi kelapa tu yang sedap tu

      Delete
  10. Ini mmg padat betul jadual nya Acik...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loteh ziela..dari selatan ke utara

      Delete
  11. Ini kira kes rangkuman kerja dalam seminggu la ye acik!

    Sedap nampaknya laksa tu.

    ReplyDelete
  12. banyak berjalan luas pemandangan kan kak
    saya tahun ni banyak duk berdiam dalam rumah
    gi kenduri dekat2 je hehe
    mahalnya bil klinik
    memang macam tu ke sekarang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pun terkejut bila nak bayar tu Tiha..hari minggu agaknya doktor pun bulan yang biasa tu..doktor lain

      Delete
  13. asalamualaikum..singgah kejap jenguk jiran baru....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallam yanti..terima kasih singgah

      Delete
  14. wah padan da dengar cerita...pergi jalan2 makan angin yea acik....ais kacang dalam kelapa tu...baru 1st time dengar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letih bunda..rasa tak larat nak ke langkawi tu..tapi dah kerja kan

      Delete
  15. Wamboii Aciiik masuk kampong kita tsk bagi tol pon..mana aciii ni..lpas ni nak hantar surat saman ye

    ReplyDelete
  16. Jauhnya perjalanan tu...makan angin terus la gitu ya acik...:)

    ReplyDelete
  17. all in one entri acik, pulun habis hehe :)

    ReplyDelete
  18. tumpang nyandar bahu hero mmg sedapplahkan...
    maknya masih muda lagi tu..
    ABC habis ke hirup sorang2 tu...

    ReplyDelete
  19. Penuh aktiviti nampaknya Acik. Yang paling suka sekali dengarnya bila pi Johor. Anak saudara kahwin dengan orang Johor ya *_* Hidup Johor! Eh, tetiba pulak ^_^ Seronok Acik pi Langkawi sambil menyelam minum air. Dengan kursusnya, dengan jumpa kawan lamanya, memang bestlahkan, Acik! Kalaulah saya yang kena hantar pi kursus waima sehari je, mahu dua, tiga trolley bags saya bawa tau, Acik ~_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. MD..2..3 trolley..terduduk acik hi hi

      Delete
  20. wah padat betul aktiviti acik berjalan dari selatan ke utara pulak....Kalau lah dapat jumpa acik kat Pontian kan best...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saniah di Pontian ke..kalau tak boleh jumpakan

      Delete
  21. assalam Acik.. cerita dari selatan hingga utara.. balik rumah kepenatan la gamaknya..

    ReplyDelete
  22. Berjalan jalan sepanjang minggu mana tak bizinya AE....Satu Malaysia AE tawaf hihi
    Wahhh pengantin bukan main seronok tu AE hihi

    ReplyDelete
  23. Sikitnya beg utk 6 org. Biasa kalo saya balik kampung, banyak itu juga utk 3 orang. Kesian Acik ye terus melepek sebab makan macam2. Cirit birit ke demam? ABC dalam kelapa tu cemana? Sedap ke idak?

    ReplyDelete
  24. Wah jauh betul Erna berjalan dari utara ke selatan. Mesti banyak yang jumpa kan.

    ABC dalam kelapa mesti rasa dia sedap.

    ReplyDelete
  25. nampak sedap ABC dalam buah kelapa tu..

    ReplyDelete
  26. sama la kita acik...thn ni saya sibuk sgt2...nk jengah blog kwn2 pn dh xsempat.......byk cerita tertinggal.

    ReplyDelete
  27. berita sepanjang minggu... ;-)


    wahhh lapo la plak tgk laksa tu

    ReplyDelete
  28. as-salam acik...
    sedapnya pekena abc dalam kelapa..
    kat sini dah try aiskrim dlm kelapa..siap isi kelapa muda..mmg sedap

    ReplyDelete
  29. sedap nyandor di bahu yg empuk tu kan acik hihih

    ReplyDelete