Friday, October 10, 2014

SIMPAN AIR

Assalamualaikum

kalau betul ikut tarikh tu..
air tangki cukup kot untuk mandi
untuk masak je kena simpan air.
tapi tu la maasalahnya..
bekas simpan air tadak

25 comments:

  1. lama juga tu,
    akak kena simpan air banyak2 nanti

    ReplyDelete
  2. Mati kutu kalau tak da air... banyak benda tak boleh buat!

    ReplyDelete
  3. Susahnya kalau tak ada air.
    Masa Selangor dilanda ketiadaan air hubby beli tong untuk simpan air. Sekarang kalau tak ada air untuk sehari dua tak jadi masaalah.

    ReplyDelete
  4. Utk masak-masak kena beli mineral water botol besar dalam sepuluh tu cukup agaknya Acik sebab kita dah tak ada baby..

    Susah betul nak menggayakan apa pun kalau tak ada air..

    ReplyDelete
  5. nasib baik Nilai tak terbabit sama......

    ReplyDelete
  6. mujor takde baby kan kalau tidak payah juga kalau ada catuan air camni...

    ReplyDelete
  7. Salam Acik..
    nampak nya kena beli bekas nak tadah air lah ye...:)

    ReplyDelete
  8. tak dak air boleh pening kepala tu kak..klau mcm suri ni dgn ank2 kecik lg la...p kedai cepat kak..

    ReplyDelete
  9. kena beli bekas simpan air la nmpk gaya nyer...

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah..
    Sebaik Kolo Pilah tak masuk list..

    ReplyDelete
  11. takda air yg payah ni. tadah banyak2 kak. nak buat masak lagi, mandi, wuduk

    ReplyDelete
  12. Kalau ada notis okey lagi. Huhu LM aritu x tgk tv x tau xde air. Tp klu nk sesaja simpan air mmg x larat la. rasa menyemak je kat dapur. Rimas sgt.

    ReplyDelete
  13. kalau tak ada air sehari pun , dah rasa ting tong

    ReplyDelete
  14. Waalaikumussalam... rela tadak karan daripada putus air huhuhuuu.....

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah Kat umah ni sentiasa ada simpan bekas kosong utk tadah air Mmg seriau bila tak de air ni...beli lah cik ada maso g ni leh pki lama bekas tu.

    ReplyDelete
  16. assalam AE..nampaknya AE kena beli bekas air yg besar..kat Klang ni harga bekas air tu mahal..sbb selalu ada catuan air..he2..penjual2 ambil kesempatan naik kan harga ..

    ReplyDelete
  17. ada masalah air ke Acik..berapa lama tu

    ReplyDelete
  18. Alahai.. kalau dekat nak bagi acik pinjam tong air saya dah.ada banyak juga..hihi 4 jee tapi saiznya besar

    ReplyDelete
  19. Kat rumah saya ni banyak lagi tong air Acik hasil daripada catuan air yang lalu. Saya ni memang fobialah kalau dengan takda air ni. Rasa nak sembunyi belakang almari je. Kalau takda air, segala stok yang ada pun tak cukup. Tukang angkat nak suruh angkat baldi pun dah tak larat!

    ReplyDelete
  20. OK jugak ada notis yeh AE....boleh stanby

    ReplyDelete
  21. memang kena sealu menyimpan.. beringat selalu...kdg xde notis pun

    ReplyDelete
  22. Susahkan kalau takde air. Nak masak nak membasuh nak cebok lagi.

    ReplyDelete