Tuesday, October 14, 2014

NAK CARI APA DI MUAR

Assalamualaikum
Sabtu depan nak ke Batu  Pahat
Balik tu kononya nak ikut Muar..
nak cari pes segera mee bandung dan mee rebus.
Tapi tak tau nak cari dimana
Ada yang boleh bantu acik.
Ada sekali acik pergi
Dah sampai.. 
tak tau mana acik nak tuju..hi hi
Betul2 lalu je la lepas tu 
meneruskan perjalanan balik.

anak2 adik2 kawan2 yang dok Muar 
boleh bagi petunjuk tak kat mana acik nak tuju nanti.
terima kasih pada semua yang
dapat bantu acik ye.

23 comments:

  1. alaaaaaaaaa... tak dapat membantu sebab sy suka makan yg dah siap jer kalau di Muo, hehehe

    ReplyDelete
  2. Tataulah mana yg sedap. Kat BP pun ade je pes bandung muar tu Acik!

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum...

    Acik, kat pasar beso muo pun ade banyak jual pes mee bandong tu. kalau nak yg sedap acik terai cari kedai pakcik bakar. kedai tu mmg famous dekat muo.

    ReplyDelete
  4. acik cer tgk link ni ader citer pasal kedai mee bandung abu bakar hanapiah

    http://johorkaki.blogspot.com/2013/06/mee-bandung-muar-at-mi-bandung-muar.html

    ReplyDelete
  5. tak dapek nak nolong acik, saya pun tak tau...tapi mmg adik ipar saya selalu beli pes tu...sedap jugak :)

    ReplyDelete
  6. Alaaaa...tak dapat nak bantu lah kak. Harap² ada yang tau.

    ReplyDelete
  7. Alahai Acik..
    Sham biasa beli paste yg dlm peket je.. then balik alter mana patut.
    Di rumah ni mi bandung "kureng" sikit.. tu yg slow tang bab info..

    ReplyDelete
  8. beli dekat pasar besar sebelah bas stand Muar.kat restoran mee bandung pun ada jual.

    ReplyDelete
  9. Mee bandung Muar yang glamour di muar rasanya.

    ReplyDelete
  10. Paling senang pergi paso jelah acik...

    ReplyDelete
  11. kat BP pun ada lah acik sedangkan saya selalu beli kat IKS simpang renggam je....kalau kat muo tak tau lah nk beli kt mna ya....

    ReplyDelete
  12. Mana-mana pun sedap rasanya... saya pernah main beli je di RnR Pagoh... oraitlah...Tapi yelah citarasa tekak kita kadang2 tak sama...

    ReplyDelete
  13. salam Aciuk...nekcik selalu beli mee bandung msk pon...ada jual kat pasar..kalau hari minggu ada pasar tani dekat stadium...bsnyak makanan Aciik...nekcik lupa diri klau ke ditu...jangan lupa makan satay muoo ye Aciik....pepagi dah ada ramai orang jual satay. .

    ReplyDelete
  14. Selalu kalau pergi Muar saya makan mee bandung aje tak tau ada jual paste.

    ReplyDelete
  15. ada dah bagi petua nak cari di mana. harap2 berjumpalah nanti.

    ReplyDelete
  16. Sebut mee bandung muar jer dah terbayang2 dah...sedappp..

    ReplyDelete
  17. Aassalam kak, saya pernah mkn mee bandung yg menggunakan pes dari muo, memang sedap sangat kak, cuma terasa udang kering byk sangat , tapi sangat mables. Pg amik aimi ke kak

    ReplyDelete
  18. Acik kat BP pun ada jual pes mi bandung dan mi rebus ni. Saya selalu ikut kakak yang dok BP tu pergi beli. Kalau Acik tahu Hospital Putra kat Batu Pahat tu (depan ada nasi beriani famous kat BP tu) rumah penjual ni berhampiran situ juga. Cer kalau lalu situ tanya dengan orang-orang kat gerai tu. Mesti mereka tahu.

    ReplyDelete
  19. Saya kirim kat kawan org Muar acik.. tak tahu pulak kat mana.. Cuba Acik pergi link yg diberi oleh Truly me tu

    ReplyDelete
  20. AE walaupun OKje ni org Mua tapi tak biasa beli pes mee bandung segera bagai tu....kat Pasar Muar kot....

    ReplyDelete
  21. try mee racun kat batu pahat kak, dkt pinetree hotel bp tu, oklah !

    ReplyDelete
  22. mmm kalu yg sedai utk mkn tu sy tau laa... yg pes ni tanya org batu pahat ;-)

    ReplyDelete
  23. Selalu oder ni kat kawan je. Kalau akk nak sy boleh oderkan. Nanti contact sy ye. Email rohana.athmad@gmail.com

    ReplyDelete