Monday, September 8, 2014

"PUTU BAMBU SPECIAL"

Assalamualaikum
6hb.9 dah hantar balik bujang acik sorang ni
selepas bercuti 2 minggu.
masa dia cuti ada la kawan acik dan ayahnya pi kenduri
dan jalan jalan cari makan.
masa hantar..dia kata belum ada pi Ayer Hitam
ok lah..jom kita pergi kata ayah
dapat la merasa putu bambu special yang ada jual di sana
rasanya memang betul2 sedap
harus diulang lagi setiap kali pi hantar hero acik ni
tak tau nak cerita kelainannya
dengan putu bambu  yang lain..
cerita putu bambu untuk hilang lan pening ni
hari ni pening kepala sikit
komputer opis..demam..
semua icon menyuruk..
yang peliknya bila acik hantar kekedai
elok je semua tu muncul.
esok..orang tu pesan bawak monitor pulak
kot monitor yang problem.
sabo je la..
ojklah jumpa lagi,In syaa Allah


34 comments:

  1. Susah nak dapat putu bambu yang sedap. Pernah juga beli kat pasar malam tapi tak berapa sedap.

    ReplyDelete
  2. Dah lama tak makan putu bambu ni kak..since balik ke Sabah ni...huhu.. klu kat sini mmg tak jumpa lah...:)

    ReplyDelete
  3. kita suka segala jenis putu, bambu ke piring ke.. sedap..

    ReplyDelete
  4. mmg nmpk sedap sgt kak... terliur saya...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Acik Erna... haihhlahh putu bamboo.. lama nisah x mkn ni. tgk gambar kat atas bisa bikin ku terliur gitewww :)

    ReplyDelete
  6. saba yo lah Achik.. putu bambu memang peberet!

    ReplyDelete
  7. sedapnya..
    tp lya lg suka putu piring.. y kaler kuning tu

    ReplyDelete
  8. ni Ayer Hitam mana Acik Erna..kat Johor ke..

    ReplyDelete
  9. Yelah acik Ayer itam Kat johor tu ke Kat sebelah mana tu...adk ipar sy Yg duk johor tu suka sgt mkn putu Bambu klau dia tau Kat Ayer itam johor sedap putunya mesti dia ke sana.

    ReplyDelete
  10. Acik beli yg di simpang traffic light itu ke? Kakak selalu juga singgah beli. Memang putu bambu dia sedap ada aroma bau pandan dan gula melaka diguna pun harum..

    ps:kakak dah perasan dah adik suka baju hitam:)

    ReplyDelete
  11. putu bambu alahai terus rasa nk mkn lah acik oi, kt kl nih putu bambu world tak sesedap putu bambu dana jumpa kt kg..

    ReplyDelete
  12. putu bambu air itam memang special acik...banyak lagi yg nak buat kita datang berkali2 lagi....

    ReplyDelete
  13. ooo putu bambu juriah ye kak...hehehh lieya pun kalo balik simpang renggam teringat nak makn mmg singgah...sebab dekat sgt....panas2 dilapik daun pisang mmg sedap le...bau semerbak gitu heheeheheh

    ReplyDelete
  14. Sedap kan Acik kan. Lembut, tapi kenyal. Moist tapi gebu. Sedappp.

    ReplyDelete
  15. Sedapnya putu bambu. Dah lama tak makan. Selalu beli putu bambu world.

    Salam kenal kawan baru. Follow sini kembali ☺

    ReplyDelete
  16. sedap ni kak
    feveret saya juga :)

    ReplyDelete
  17. Jauhnya nak pi makan putu bambu tu

    ReplyDelete
  18. Dah lama tak makan putu bambu mahupun putu piring. Kalau kat BP, setiap hari Sabtu mesti pergi beli kat pasar malam Pesta tu. Sekarang ni tak tahulah ada jual lagi ke tidak.

    Simpang renggam pun dah lama saya tak sampai, Acik! Lupa daratanlah katakan :)

    ReplyDelete
  19. anak bujang acik Erna ni belajar di mana?

    ReplyDelete
  20. putu bambu..feveret saya tu acik :)

    ReplyDelete
  21. Sedapnya... makchaq putu bambu, putu piring dua2 suka sangat.. tapi la ni bila beli selalu kurang sedap & kadang2 rasa macam tak masak..

    ReplyDelete
  22. Feveret kami jgk.. Tapi dah berbulan x ke pasar malam nak beli putu2 ni.. Mcm nk kena cari je minggu...

    ReplyDelete
  23. Achik, putu banbu,putu piring dan putu mayam,tiga2 mmg ana suka hehe

    ReplyDelete
  24. untung aimi,,berambil berhantar dia.hihi..teringat kenangan suri dulu mak hantar masa daftar je kak..

    ReplyDelete
  25. kat utara ni susah juga nak jumpa putu bambu ni acik..masa sy dok johor dulu selalu juga merasa..sedap..mertua sy suka betul..

    ReplyDelete
  26. Hari tu jumpa putu bambu dia jual naik lori tu. Jumpa kat RnR bemban, melaka kalau tak silap..putu bambu world ke namanya. Tapi sedaplah. Tak manis sangat.

    http://thehealthinspector.wordpress.com/2014/09/05/sos-epal-aka-applesauce/

    ReplyDelete
  27. sedapnya putu bambu. putu piring pun sedap. acik kena la amik gmbr putu tu yg dah dibelah. baru bleh kiterang jadi lagi terliur.

    ReplyDelete
  28. Sedap dia macam manalah agaknya ye AE....sampai begitu sekali AE puji....Wajib pergi Ayer Hitam beli Putu Bambu jugak ni hehe

    ReplyDelete