Wednesday, September 10, 2014

MAKAN ITU JEEEE

Assalamualaikum
Hari Ahad balik dari Batu Pahat
sampai rumah tengahari
pergi dapur tengok bang ngah sedang makan
alahai..kesian lak acik tengok
masak nasi..kemudian goreng sosej ngan daging burger
bila acik nampak..terhangus pulak mak..katanya
tu la perangai budak bang ngah ni
kalau abang..lapa je..siap..terus keluar beli dikedai
atau pun kalau ada kawan..dia makan dikedai
si angah ni lain..sanggup dia masak nasi goreng telur
 ngan kicap pun jadi
susah beno nak makan dikedai kalau masa cuti
kalau waktu kerja tu..tak boleh buat apa dah
kalau tak lapoo la kan.
itu la kita mak mak ni kan..
kalau boleh nak senangkan hati semua anak2
tapi tak mampu dah..
anak nya tak apa2..mak pulak yang lebih2 kesian
 dan sedih tengok dia makan macam tu je
ok lah..jumpa lagi,In Syaa Allah.

22 comments:

  1. Bagus Angah ni. Tapi satu-satu anak memang tak sama Acik. Walau anak tak kisah makan apa pun tapi kita yg dah jadi mak-mak ini memang kesian bila rasa makan tak sempurna..

    ReplyDelete
  2. ibu..memang sehabis boleh nak buat yang terbaik untuk anak2..
    ayah mertua cheqna..memang pattern x makan kat kedai..masakan simple pun tak pe..asalkan makan kat umah =)

    ReplyDelete
  3. Lain anak lain ragam nya kan Acik... tapi sekurang2nya angah tak menyusahkan... pandai dia cari makan sndiri kan Acik..

    ReplyDelete
  4. rajinnya lah pulak...hihihih

    kalau saya sure saya cari kedai mamak aja bila dah lapar sangat :P

    ReplyDelete
  5. Batul acik, kalau anak nak makan itu ini dan kita tak mampu membuatnya... serba salah dan tak senang duduk di buatnya. Mula lah hati terkilan-kilan... hish!

    ReplyDelete
  6. Alahai...rajinnya dia...
    Betul la Acik...adik beradik sy pun ada gitu...perangai smua lain2...ada yg rajin...ada yg x nk buat tu...x nak buat ni...dah ramai2 tu kan...macam2 perangai ada...

    ReplyDelete
  7. rajin nya angah masak...dah bosan agaknya asyik makan kat kedai masa kerja....kalau masak sendiri telor goreng kicap pun sedap tu. anak bujang saya tinggal kan gitu disurohnya sediakan meggi je....

    ReplyDelete
  8. ooo dia tak ske makan di luar ye kak
    takpe kak, janji kenyang
    alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  9. Bagusnya Angah tak suka makan di luar. Asal dapat makan simple macam tu pun takpa janji kat rumah ya.

    Yalah, Acik. Dah jadi mak ni barulah tahu macamana perasaan mak kita dulu. Kalau apa-apa berkaitan dengan anak memang laju je kita dahulukan.

    ReplyDelete
  10. huhuhui yelah kan naluri seorang ibu kan acik...
    mmg kene ajar ni anak2 laki sekali pun utk pandai msk, kalu tak sian la pulak kalu maknyer tkde kt umah kan

    ReplyDelete
  11. Walau pun nasi dengan telor aje tapi rajinlah juga.Masak sendiri tanpa suruh orang lain.

    ReplyDelete
  12. bagus ni acik berdikari . jimat belanja dapur nanti kalau dah kawin.

    ReplyDelete
  13. Sedap la Acik, makan lauk camtu je. Sekali-sekala. :)

    ReplyDelete
  14. ok tu Acik... anak lelaki pandai urus makanan sendiri, taklah asyik nak harap mak masak aje kan.

    ReplyDelete
  15. jenis mcm suami saya je ni.. suami saya pun abg ngah. dia suka makan kat rumah. walaupun nasik dgn telur goreng letka kicap pun takpe.

    ReplyDelete
  16. AE....bila AE cakap makan nasi dgn telur tetiba Okje teringin pulak..... sedapnya tambah pulak bawang ngan cili padi goreng gitukan....

    Kira rajinlah abg Ngah ni sanggup lagi masak sendiri dpd makan luar

    ReplyDelete
  17. Anak2 kita ni dah jemu makan kat luar masa kat kolej / uni... bila balik rumah makanan ibu atau apa yang ada kat rumah tu lah yang sedap dan dirinduinya...

    ReplyDelete
  18. Insya'Allah Acik.
    Ari ni dia "makan tu aje.."
    Years to come.. mcm2 yg dia boleh masak.

    ReplyDelete
  19. kategori x memilih makan nya...senang lah isteri nya nanti x perlu nk masak beriya :-)

    ReplyDelete
  20. Kalau cari isteri, kena cari yang rajin memasak tu kak...hehehehe

    ReplyDelete
  21. Lain anak lin ragamnya. Anak sy yang 2 org tu makan apa saja asal boleh makan. Yg sulung tu nak ikut selera dia je. Eii sabor je la.

    ReplyDelete