Thursday, September 11, 2014

"NAK MARAH KE NAK GELAK" CE BANTU...

Assalamualaikum

Bila dah usia emas
dan dah lama kawen macam acik ni la kan
ada je yang buat kita kadang2 rasa nak marah
kalau acik cakap  suara kuat mesti orang akan kata
garang nya bini dia..betul tak
walau pun marah2 kita tu dalam gelak.
kadang acik telefon sampai 16 kali tak berangkat
kena la acik pi merayau pusing2 cari dimana parking
sekali nampa elok je berdiri dekat kete tu
bila tanya..apasal tak angkat telefon
boleh dia jawab..eh ada telefon ke tadi
lepas tu tengok telefon..ye la..
tadi ada dengar lagu..eh..sedap pulak lagu ni
sabooooo je la.
lepas tu..yang acik nak pergi tempat lain
kemudian..acik nampak signboard
"MUTHU CURRY HOUSE"
saja la acik baca sebab sebelum tu tak pernah nampak
tiba2 dah terlajak tempat yang acik nak pergi
dah sampai kedai muthu tu.
acik cakap..acik bukan nak pergi sini..nak pergi kedai lain
padahal dah cakap tadi kan..hu hu hu
logik la sikit..nak buat la acik pergi kedai muthu tu kan..
adui la hai..
tadi bos ada bercerita sambil gelak2
dia jumpa bos..telefon bunyi..boleh dia cakap
puan telefon bunyi tu angkat la dulu
Eh..bukan telefon en.j ke bunyi
ohh ye ke.katanya..
macam mana nak buat tu..
sabo je leee kan..

34 comments:

  1. nada dering sedap sebab tu tak terangkat ...hihihii

    ReplyDelete
  2. hahaha...gelak2 sy baca entry Acik ni.. adoi..tak jadi nak marah klu kena kat sy acik... hihi

    ReplyDelete
  3. saja nak manja2 tu achik...hehe.. :)

    ReplyDelete
  4. Ekekeke...tumpang gelak. Tapi kekadang geram kan bila tipon byk kali tak angkat.

    ReplyDelete
  5. saya nak tergelak kak baca entry ni
    part yang dengar ringtone tu haha :)

    ReplyDelete
  6. gelak je Acik supaya x stress heheh

    ReplyDelete
  7. dah usia emas ni..cepat naw naik marahnya. tapi kena banyakkan sabonya..hehe

    ReplyDelete
  8. Kadang2 buat kita strees kan. Saya pun selalu kena macam tu,cal tak angkat bila tanya boleh kata ada cal ke?

    ReplyDelete
  9. sabar acik... heheheh dana gelak je psl ringtone tu, sedap dgr lagu hehehe

    tp tang yg acik sebut nama kedai tu pastu dia benti situ... mmg bkn salah cik abg acik tau, bile acik sebut nama kedai tu msti dia ingat acik nk singgah sana hehhe...

    banyakkan sabo ye acik

    ReplyDelete
  10. Acik, part baca nama kedai tu, hubby saya selalu buat. Lepas tu dia mula la nak pening kepala, bukan ker saya yang nak pergi situ tadi katanya? Acik, saya baru jadi calon warga emas, tapi dah live like a warga emas....hahahaha

    ReplyDelete
  11. aduhai ,tak tahan saya senyum sorang2 baca cerita acik ni ....abng tu asyik sngt dengr lagu tu agaknya ....
    pat kedai muthu tu dia sngka acik tringin nk makan kat situ kut...heheee....sabar je acik.

    ReplyDelete
  12. eekekekekee saya rasa sesuai gelak kak... kekal muda jelita gitu ;p

    ReplyDelete
  13. saya baca tergelak2 kak...tak tau la nak marah ke nak gelak tp saya pilih untuk gelak supaya jauh dari api amarah..aiceh

    ReplyDelete
  14. Nak gelak dulu, boleh tak Acik? Jangan marah kat saya pulak :)

    Kelakarlah cerita Acik ni. Tapikan kalau dah lama kahwin (tak payah tunggu usia emas...) memang macam nilah kot jadinya. Suami saya pun sama je, Acik. Kadang kita cakap tak dengar betul-betul. Bila kita repeat kuat sikit boleh pulak ditanya ada ke kita cakap sebelum tu, tak dengar pun!

    Biarkan ajelah, Acik. Janji hidup bahagia, ya tak?

    ReplyDelete
  15. Sebenarnya bila dah lama bersama kita dah saling faham dan dah masak sangat dgn perangai masing-masing kan acik. Selalunya tegur-menegur pun tak masuk pun dlm hati dah... ketawa sama-sama adalah apa lagi bila cuma berdua kan...

    ReplyDelete
  16. macam tu kot org lelaki acik..tak kisahlah dah usia emas ke tidak..tp tetap menghiburkan walaupun kadang2 naik angin gak..:)

    ReplyDelete
  17. Hehehe boleh pulak sedap dgr lagu ring tone. smpi tak angkat pulak.. handphone ye acik erna....

    ReplyDelete
  18. gelak dulu, boleh. acik.hihi
    lebey kurang mcm cik abe sy le juga kekdahnya. hihi

    nway, thanks ye acik singgah blog saya.
    in shaa Allah lps hbs pantang bruu marathon bw mcm biasa..

    bab mandi air panas sy suaka tau acik.sedap je badn ni haa. tapi bab berbengkung.. mak aii,tak menahan la acik.skrg dh jadi ruam2 huhuhu.gagah je nk tunggu 44 hri.bila acik kata sampai 60 hari. semangat pula.hikhik

    thanks ye acik di ats psanan tu..

    ReplyDelete
  19. haha, acik, tumpang gelak.. bab ni saya yang umo sekarang ni pun ada masanya buat juga cam ni.. rasa geram dengan diri sendiri pulak.. kalau dah lepas tu mulalah gelak sorang2 mengenangkan apa yang diri sendiri dah buat

    ReplyDelete
  20. adoi kak! ketawa sensorang saya tau. :D

    ReplyDelete
  21. Hahaha..saya pun gelak bila baca....

    ReplyDelete
  22. Salam Cik Erna .. kikiki .. lawak tol

    Sch@ Kembali menulis .. lama sangat Sch@ tak BW ..


    ReplyDelete
  23. Hahaha! sebenarnya ia berlaku pada kebanyakan orang...macam-macam versi ada.Betul kata Acik tu..nak marah ke nak tergelak..
    Kj pulak nak marah dulu, habis buang geram, baru tergelak!

    ReplyDelete
  24. Dalam marah rasa nak gelak....dalam gelak rasa nak marah...camne tu?

    ReplyDelete
  25. Hehe.. kalau tak angkat kita tipon, nak kena cubit-cubit manja tu kot, Acik. :)

    ReplyDelete
  26. Senyum...tak perlu kata apa apa. Ha ha ha.

    ReplyDelete
  27. Alah nak manjalah tu ..... hehe
    Kalau buat buat tak perasan gitu nantikan AE marah....kalau AE marakan nanti AE merajuk...cik Abe nak pujuklah tu....heheh

    ReplyDelete