Monday, September 22, 2014

JUMPA LAGI...

Assalamualaikum
Minggu lepas acik pi Kelantan
ada kursus..2 hari
di Pertanian Melor.
tapi dah jauh kan
jadi la 4 hari
2 hari perjalanan pergi dan balik
kalau balik kampung 12 jam perjalanan tu 
mesti tak rasa letih kan..sebab nak balik kampung
acik masa pergi pun tak rasa letih sangat
tapi masa balik..
letih betul rasanya
tapi seronok jugak..
dapat makan makanan disana yang sedap dan
dapat sarapan nasi yang sedap ni

masa nak balik pagi lagi acik 
dah kepasar Siti Khadijah
beli kuih .beli sikit2 je
tapi kan.sekali masuk kete
mak ai..banyaknya bungkusan kuih.
sepanjang 12 jam perjalanan
yang cuma berhenti solat dan isi minyak kereta tu
susut jugak bungkusan tu hi hi
sampai tak berhenti makan tengahari la
kenyang dengan pelbagai jenis kuih.
oklah..nanti2 acik nak melawat rumah
kawan2 semua..seminggu tak baca
rindu jugak acik
jumpa lagi,In Syaa Allah.

35 comments:

  1. Tahun ini sempatlah saya merasa berkursus sekali sebelum bersara.

    Kadangkala saya rasa berkursus ini adalah satu perlarian sementara dari rutin di pejabat... :)

    ReplyDelete
  2. Melor tu tak jauh dari kampung saya acik...dekat ja.

    ReplyDelete
  3. banyak kuih acik bawa dari kelantan..sampai tak payah singgah lunch..

    ReplyDelete
  4. kat sane surga mknn kan acik...lieya mmg suke masakan kelantan....mmgwajib borong kuih2 kalo pi pasar tu.....

    byk tul acik borong heheheeh...ye la buat kudap2 dlm keter sambil ole2 tuk org kat umah heheheeheh

    ReplyDelete
  5. Assalam kak, lama saya tak singgah sini, pc saya koma heheh. Saya pun kalo blk kampung suka sangat beli makannan, sdap n masih lagi murah.

    ReplyDelete
  6. Kuih-kuih pantai timur memang sedap-sedap Acik. Manalah tak rambang mata kan. Dahlah sedap, murah lagi..

    ReplyDelete
  7. kalau ke kelantan seronoknya hati sebab byk dapat merasa kuih muih dan makanan yg sedap2

    ReplyDelete
  8. rindu juga nk baca coretan acik ...rupanya pegi jalan2 kelantan ..letih takpe lah acik tapi seronok dgn pengalaman.

    ReplyDelete
  9. Acik pi kelantan rupanya...mesti byk boleh rasa makanan/kuih muih yg unik dari sana..

    ReplyDelete
  10. Aciiikkkk.....memang best kan. Kalau ke Pantai Timur, asyik shopping makanan jer. Best2 semua. Kadang2 rasa macam dah beli banyak. Tapi tak lama kemudian, eh dah habis...hahahahaha

    ReplyDelete
  11. seronoknya kan acik
    makan sedap2 tu yang best

    ReplyDelete
  12. Ooo gambar bungkusan banyak di Ig acik ni. Gi kelate kg kita ke? La.. patutla semua kuih sedap2 tu.. tok wi ke kita sikit?

    ReplyDelete
  13. ooo Ke kelantan ya Acik... seronok nya.. sana mmg makanan sedap2 kan..kuih muih yg sy suka..:)

    ReplyDelete
  14. Acik singgah makan kat restoren ulam cikgu tak? Kat situ lagi heaven lauk pauknya.

    Sekarang sebab saya dah selalu pergi rasa tak jauh dan penat dah.

    ReplyDelete
  15. X suke travel jauh jauh kak. Tp kalau dah keje nak buat cane kan. Dah lama x pi kelantan terengganu. Cam best je. Tahun depan boleh la pegi nih.

    ReplyDelete
  16. Saya dah lama tak pergi Kelantan ni acik erna.. memikirkan perjalanan yg lama tu 12 jam.. kalau nak pergi lepas ni naik flight jer nampaknya..

    Memang sedap makanan di Kelantan tu Acik Erna.. saya pun suka tapi cari disini aje lah..

    ReplyDelete
  17. Oh, Acik... dalam diam rupanya dah pergi balik Kelantan rupanya! Sesekali pergi kursus seronok juga. Apatah lagi kalau asyik terperuk kat pejabat. Nanti ceritalah lagi kisah kat kursus kat Kelantan ni. Dah lama saya tak ke pantai timur!

    ReplyDelete
  18. Assalam singgah Acik
    seronok nya dapt p Kelantan, makanan sedap2, nasik kerabu kaw, nasi dagang berpalut dan kuih akak mavelos....ermmm

    ReplyDelete
  19. seronoknyer pg kelantan acik, dana pun tingin pg sana.... tergoda tgk segala makanan yg ada.... msti sedap2 belaka kalu dpt beli kt sana

    ReplyDelete
  20. pernah jugak dngar, setengah tu pi kursus..kursusnya kejap sangat, yang rondanya lebih, heheheh

    ReplyDelete
  21. Nasi berlauk untuk sarapan pagi.... mmg bestlah.

    ReplyDelete
  22. Kalau kat Psr khadijah tu, bahagian bawah mmg penuh kuih muih. Mcm2 warna, rupa. Mmg rambang mata...

    ReplyDelete
  23. Owh..patutlah sunyi sepi jer blog...hehehe...Saya suka makanan kelantan. Dah lama tak ke sana.

    ReplyDelete
  24. Oh...kuih ni..yg macam nak buka pose hri tu ye Acik...kat kelantan rupa2nya...patut sakan memborong kuih...:)

    ReplyDelete
  25. Kami pon lamaaaaaa x ke pasar tu :(

    Macam2 ada kan..

    ReplyDelete
  26. nasi berlauk ye achik, seronok membeli belah di sana ye, ana ni nama je menantu org Kelantan acik, tapi tak pernah sampai Kelantan lagi sebab keluarga suami semua berpindah ke Kuala Lipis.. hehe

    ReplyDelete
  27. samalah ngan Jm klau ke kelantan mesti beli kuih yg pelbagai dan nasi kerabu ummphh nikmat tul

    ReplyDelete
  28. Dah Lama x smpai kelantan...rindu pasar khatijah

    ReplyDelete
  29. ooo akak ke kelate, sedapnya kuih muih sana kan kak, cukup rasa..saya ni peminat keropok lekor :)

    ReplyDelete
  30. Pergi ngan sapa AE....ngan cik Abe yeh..... patutlah penuh tempat duduk belakang dengan kuih...kalau naik bas tak mungkin cam tu ....Tak gitu....
    OKje teringin nak gi terengganu lagi...nak beli keropok ikang sedap! entah bila dapat ke sana agaknya

    ReplyDelete
  31. Salam acik...patut le sunyi blog seminggu ni kursus rupanya.... Sy pun klau ikut hubby o.station ke negeri lain mesti nak rasa makanan Kat tempt Yg di tuju... Barulah terasa puas berjalan.

    ReplyDelete
  32. Salam Singgah jgk bila ada kelapangan sikit hari ni & tq terus menyokong KA yer. jauh berjalan yer acik tmbah pengalamn kan !

    ReplyDelete
  33. As-salam acik..

    Kalau pergi tempat orang yg bestnya bila dapat makan makanan yg berlainan sikit dari kebiasaannya kan.. bila makan kuih yg sedap memang selalu buat perut penuh.. Alhamdulillah..

    ReplyDelete