Wednesday, September 24, 2014

CUBA TULIS NAMA GULA NI DENGAN BETUL

Mula2 beli sebungkus..jual ditempat kursus je.
pi rasa..sedap.terus beli lagi sebungkus.
.maklum.le kan..
nak datang lagi  jauh.

30 comments:

  1. alahh...lupa lah nama gula ni Acik.. ada beli masa balik Melaka baru2 ni... memang sedap.. hehe

    ReplyDelete
  2. gula melaka, gula nise@niisan, gula kabung boleh jugak...

    ReplyDelete
  3. Gula kabung ke Acik? Tapi saya dengar orang Kelantan panggil gula nisan yek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nise.
      Not nisan (car)
      Without col gula

      Delete
    2. Hehehe, PB ni... I is not ore kelate. So, thank youlah betulkan pronunciation. I kalau masuk exam UPSR Bahasa Kelantan memang gagal kalau takda tutor ^__^

      Delete
  4. Nisae ni namanya.. wah.. yang jenis ni sedap ni Acik.. boleh buat kuih ni.. kalau balik kg saya sokmo beli banyak buat stok

    ReplyDelete
  5. Kakak janji yg merah berketul kakak panggil gula melaka Acik. Wangi jenis yg packing macam ini Acik..

    ReplyDelete
  6. gula kabung ke acik.
    nak buat buah melaka senang dah.
    potong kecik masuk dlam tepung senang nak gentel

    ReplyDelete
  7. Gula kabong yo Acik...hehehehhe. Sodap yo Acik?

    ReplyDelete
  8. melaka kata gula melaka, kat perak panggil gula kabung kat kelate' panggil nisse'...ye tak achik... :)

    ReplyDelete
  9. Gula gerek,nissang,nissae,gula kabung

    ReplyDelete
  10. kak erna saya panggil nise je kak, cuma ada jenis kampung atau thailand. yg kampung lagi mahal. Akk punya tu nise kapom

    ReplyDelete
  11. Gula kabung. Ini GA ke apa Acik? kalau di tulis dengan betul dapat hadiah tak?

    ReplyDelete
  12. gula nnise, dari kelantan ke kak :)

    ReplyDelete
  13. Mcm gula melaka ke Acik...tak tau spesifik nmanya...hehe...

    ReplyDelete
  14. Gula kabung atau gula melaka. Acik beli kat Kelantan ke?

    ReplyDelete
  15. Yati ada beli gula melaka ni kat pasar wakaf baru, kelantan. Tapi tertinggal kat rumah mertua. Masa raya posa aritu, yati masak rendang guna gula ni, sedap, Acik. :)

    ReplyDelete
  16. gula kabung atau gula melaka..betul tak acik?

    ReplyDelete
  17. Salam jumaat yer ! baru dapat dari SIL yg dtg dari kelantan nisse.. hehehe

    ReplyDelete
  18. kalu kat terengganu kami panggil nisan..biasa org ganu letak dlm masakn dan juga tuk buat kuih muih made in ganu.kat klantan n ganu kot je yg ada yg mcm ni.

    jemput singgah ke blog saya ya.
    http://www.zaizamrichvitashop.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Nape beli 2 jer AE..... kalau okje mau rembat 5 tu AE....sebungkus bape?

    ReplyDelete
  20. biasa jm guna gula ni utk buat kuih buah melaka tu

    ReplyDelete