Monday, March 31, 2014

SESAT YANG LUAR BIASA..

Assalamualaikum

Jumpa lagi kita
Hari Sabtu acik ada jemputan kenduri
tapi kan..pertama kali dalam sejarah
acik pi jemputan tapi tak sampai
walaupun sesat tu biasa..
tapi kali ni sesat luar biasa
sebab akhirnya jumpa jalan balik..
tak jumpa lansung rumah kenduri..hi hi

hari Ahad pulak kebetulan.hero sulung acik
minta maknya masakkan kari itik..
acik masak la nasi minyak untuk dimakan dengan kari tu
ok lah kan..makan nasi minyak jugak.
oklah jumpa lagi.Insyaa Allah

47 comments:

  1. itik... sedap nyer....

    he3 peta x betul kot ;)

    ReplyDelete
  2. Bolehla dibuat kenangan dan iktibar ya. Sesat betul sesat ni..payah betup nak cari rumah kenduri tu.. nk kena masak sdiri jugalah tu ya.. takpe Acik.. yang Acik masak sendiri pasti lagi sedap. Kari itik tu tak jumpa di kenduri kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la AN pertama kali tu..biasanya pusing2 pun jumpa juga

      Delete
  3. Patutlah lamo sonyap ghupo nyo sosek... hehehe... macam mano buleh sosek acik... kan kek kad jomputan tu ado poto e...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweetie.jemput fb..ado bagi kad tapi alamat yo tak do poto

      Delete
  4. napaer tak tepon nombor umah pantin mintak tunjuk arah acik heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telefon pun tak sapat membantu dana hi hi dah salah lorong

      Delete
  5. Replies
    1. FA..anak2 acik memang suka sangat kari itik

      Delete
  6. kita selalu sesat..tp x pernah x jumpa.
    ha..ha.. minyak kena selalu penuh. duit kena ada...kot termasuk tol.
    pernah masuk tol slah arah..tentang arah..nasib baik x bnyk kereta..tol bru nak buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PB..sesat dengan acik ni..dah macam ber ekor hi hi

      Delete
  7. emm senyum membayangkan mcm mana rupa akak masa dalam keta tu.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. dik Irfa..tu la kan..tapi bila dah terbiasa tu..dah tak larat nak cakap dah..keputusanya..tak yah pusing2 cari dah..balik je la..buat pening kepala je

      Delete
  8. Dah tak ada rezeki untuk memenuhi undangan. Saya pula, bersemangat sampai tengah hari dengan hubby ke jemputan kahwin teman sekerjanya, tapi bila sampai, rumah pengantin lengang jer. Rupa2nya majlis tu malam la...aduhai. Kami serahkan hadiah jer pada bapa pengantin sebab nak gerak balik Melaka pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah masa ye aziela..tak pe sampai juga,acik lansung tak sampai

      Delete
  9. Kari itik? Mesti sedap kan acik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kari itik memang kegemaran anak2 acik aina

      Delete
  10. Sedapnya kari itik Acik Erna..
    Laaa kesiannya tak jumpa rumah kenduri... tak do rozoki namo tu Acik :)

    ReplyDelete
  11. Jemputan kek Mano tu cik smpai sosek Barat tu..:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ct..nak cakap pun malu hi hi..sungai ramal dalam yo..tapi masa poie..ramai yang sosek..akhirnya jumpa..acik yo yang tak jumpo lansung.

      Delete
  12. tak bawa kad ke acik?
    saya pun 2 kali tersilap tempat kenduri minggu lepas. nasib baik jumpa .

    ReplyDelete
  13. Ya Allah acik kesiannya... sampai kesudah balik tak sampai tempat dituju. Bukan masalah nak makan sebab acik boleh masak nasi apa pun tapi niat nak bertemu tu yg tak kesampaian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kakzakie..itulah peluang nak jumpa sedara mara kita kan

      Delete
  14. Assalamualaikum Acik Erna

    Kita anggap tak ada ada rezekilah tu kan. Tersilap pelan jalan ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam kak ani..memang tak de rezeki acik nak jumpa sedara mara kat kenduri tu

      Delete
  15. Kalau sayalah Acik, sesat tak jumpa langsung tu perkara biasa dah.. Saya ni memang buta jalan habis. Boleh aje kalau nak ke utara saya hentam bawa kereta sampai sesat ke barat laut. Tak ke parah namanya. Selalu gak kena marah ngan hubby tapi nak buat camna....

    Tak dapat makan nasi pengantin, dapat masak kari itik dengan nasi minyak pun dah dapat hilang kempunannya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. MD..biasanya sesat kot pusing jauh2 je..akhir nya selepas 2 jam ke jumpa juga..ni memang tak jumpa lansung

      Delete
  16. Area tu memang complicated gak lebih2 lagi dah lama tak kesana.. sosek baghek jadi eh...

    ReplyDelete
  17. Hahaha... saya pernah gi kenduri tapi tak sampai sebab sesat cari punya cari alih-alih jumpa semula jalan balik rumah terus balik.

    ReplyDelete
  18. Kesiannya..mesti jenuh dok pusing2 cari rumahkan.....
    apapun berbaloi2 sbb gulai itik mmg sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NzA..tu la kan..tak pernah terjadi pulak tu

      Delete
  19. hehehe.. kdg2 tu terkena mkn buah langsat juga acik !

    ReplyDelete
  20. bunda belum pernah lagi makan lauk itik ..

    ReplyDelete
  21. Salam K.Erna...siannya lar sampai sesat2 cari umah pengantin.trpaksa la blk..masak lauk itik ya.

    ReplyDelete
  22. alamak yeak ke kak..sesat terus? tu namenye takde rezeki laa ...takpe la kak, yg penting kari itik ngan nasi minyak marbeles ekekekeek...pandai anak akak makan kari itik yeak...lieya pun suke makan itik tapi budak2 kat umah ni tak pandai....

    ReplyDelete
  23. Ha? Tak jumpa rumah kenduri? Memang luor biasa tu. Ni mesti Acik lupa bawak kad jemputan, ye. :)

    ReplyDelete
  24. liya pun pernah cam tu gak acik.. last-last balik rumah je.. :(

    ReplyDelete
  25. akak tak cuba call tuan rumah or wakil dia suruh tunggu kat mana2 simpang ke?
    btw dah takde rezki kan kak..

    ReplyDelete
  26. Macamanalah boleh sesat tu AE hehe.....jauh ke tempat tu?

    ReplyDelete
  27. mmg betul luar biasanya sesatnya acik..smp kena msk sendiri.hehe yg penting sedap..kari itik plak tu..jarang2 dpt makan tu..:)

    ReplyDelete