Tuesday, March 18, 2014

HATI SEORANG IBU..

Assalamualaikum
Petang semalam pi bawak hero acik tukar mykad
kemudian singgah ke pasaraya gergasi
tiba tiba ada budak perempuan cantik..manis
tersenyum datang salam acik
acik 'blur' sekejap..sebab tak kenal
tapi tetap sambut salam yang dihulurkan
terus dia bagi tau.."saya kawan sekelas Aimi"..ooo kisahnya
lepas tu dia kata..dia kerja sambil tunggu keputusan
focus point nak cari pekerja
Aimi nak nanti saya bagi tau katanya
dalam perjalanan menuju ke kereta
hero acik cakap ngan acik
tak nak la mak..keje kat focus point
mata Aimi pun tak betul katanya.
Ya Tuhan..masa tu jugak acik rasa nak menangis..
sedih rasanya
kesian dia..tapi nak buat macam mana kan
bukan itu yang kita pinta sudah takdir yang maha Esa.
masa lahir..mata hero acik normal
masa umur 4 bulan baru jadi
macam tu..nak cerita pun panjang kan.
sampai sekarang ni masih rasa sempit dada acik ni
oklah..jumpa lagi,In Syaa Allah

23 comments:

  1. Ujian buat Aimi dan Acik tu.. moga tabah menghadapinya... moga aimi cepat baik ye ...

    ReplyDelete
  2. jgn sedih acik, itu semua ujian juga anugerah dari Dia...

    ReplyDelete
  3. Moga hero acik kuat dan sihat dalam menjalani kehidupan seharian..

    ReplyDelete
  4. ada hikmah disebalik segala kejadian..aminnn..

    ReplyDelete
  5. Mata si hero tu tak betul macam mana acik? rabun sangat ke? anak saya dua2 rabun tapi paling teruk si abang... dah nak buat macam mana kan...

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah ada hikmahnya Acik, tiap-tiap ujian akan menyusul manisnya. Ummi doakan yang terbaik buat Aimi dan Acik juga.

    ReplyDelete
  7. ada hikmah tu...cuma kita je x berapa pasti lg

    ReplyDelete
  8. Kalau acik erna tak cakap, saya pun tak perasan ada perbezaan kat mata hero acik... asal dia sihat kan kak :)

    ReplyDelete
  9. Salam K.Erna....Setiap kekurangan seseorg tu ada kelebihannya.Yg pasti Aimi adalah anak yg sentiasa mengembirakn K.Erna sekluarga

    ReplyDelete
  10. Hati ibu mmg mudah sebak bila bercakap tentang anak2.. manusia mmg ada kekurangan dan kelebihan masing2 kan. Saya rasa hero bongsu akak ni pasti banyak kelebihan yang lain.

    ReplyDelete
  11. kalau sedih ibu menangis , kalau gembira pun ibu menangis juga

    ReplyDelete
  12. Ada hikmah di sebaliknya tu acik. Asalkan dia sihat

    ReplyDelete
  13. Ujian yg Allah bagi utk kita mengikut kemampuan hambaNya...Moga acik n aimi tabah......

    ReplyDelete
  14. tak pe..ada rezeki tempat lain.
    benda dah lepas x payh diingat.

    ReplyDelete
  15. sya pun senasib dgn acik,ank sya umor 14th pun ada maslh mata....sedih sngt2 bila diingat2 sbb baru tau .

    ReplyDelete
  16. mungkin rezekinye ditempat lain...tak perlakak...bukan kita pinta...

    ReplyDelete
  17. faham sgt perasaan itu... ada hikmah atas semua yg berlaku kan acik !

    ReplyDelete
  18. Ada hikmah di atas setiap apa yang berlakukan, Acik. Tapi memang betullah, hati ibu ni kalau apa-apa yang berkaitan dengan anak-anak, memang sayu dan bergenang aje air mata.

    ReplyDelete
  19. Allah uji mereka yang mampu, Insyaallah akan ada pelangi indah buat achik dan keluarga. Allah maha pengasih dan penyayang

    ReplyDelete
  20. Hehe.....la ingatkan Acik dah dapat menantu...
    Napenya mata Aimi tu AE......okje tengok , ok jer

    ReplyDelete