Thursday, February 5, 2015

ANAK AYAH

Assalamualaikum
Waktu petang masa cuti tu
acik nak basuh kain
tengok pewangi kain tu dah habis
acik bagi tau en.suami
tolong belikan "Downy"
dia tanya lagi.."Downy???"
eh tak dengar ke betul la beli "Downy"
sekali balik memang betul2 la
dia bawak "Downy"
acik kata..apasal beli "Downy?"
kan selalu beli "Daia"
terus hero bongsu kata
memang la mak suruh ayah beli Downy
lepas tu hero kedua pulak
betul la bangah dari dalam bilik pun
dengar mak suruh ayah beli Downy
ambooii..anak2 ayah ni
kemain kuat jadi penyokong ayah.
terus en.suami cakap
tu sebab dia tanya banyak kali
sudah tukar ke..katanya he he
tu la dia..mulut ni kan main sebut je
rasa hati sebut Daia..tapi mulut sebut Downy
nak salahkan sape tu.
guna je la nak buat camana kan..

23 comments:

  1. Asal boleh guna...tersilap pun tak apa lah kannnn :)

    ReplyDelete
  2. Betullah kakak rasa acik yg tersilap tu sebab semua dengar Downy.

    ReplyDelete
  3. Hahaha... Acik ni! Buat kelakar je. Saya bukan penyokong suami Acik tapi memang saya baca Acik tulis 'Downy'. Keh3x. Terpaksalah guna Acik dah kesilapan sendiri. Tiga lawan satu, haruslah tak menang. Hehehe....

    ReplyDelete
  4. Hihihi Acik.. firasat dalam hati Daia tu tak terkeluar ye Acik Erna... terkeluar pulak Downy.... Downy pun Downy lah Acik Erna.. kita basuh ajer lah :)

    ReplyDelete
  5. hahaha...nasib baik suami akak ada saksi saksi yg menyokong beliau...
    Downy pun ok gak Acik...wangi jugakkkkk...haha

    ReplyDelete
  6. nampaknya acik terpaksa mengaku kalah lah ya...3 lawan 1 tu ...dah tu hero2 pulak.

    ReplyDelete
  7. Hahahah. ayah ramai sangat penyokong. emak pun kalah. hehehe. :)

    ReplyDelete
  8. biasa ppuan yang anak ayah.. hihi

    ReplyDelete
  9. Betulah tu ramai yang jadi saksi hehe...daia pun wangi juga.

    ReplyDelete
  10. Assalam acik...
    Depa komplot sokong ayah..agaknya mmg betul la tu acik sebut Downy.Sy gn downy sbb keharuman kekal lama (hahaaa cam iklan plak)

    Re: Tom Yam tu saya letak santan sket..so ada rasa masam,masin,pedas n sedikit lemak

    ReplyDelete
  11. dua-duapun wangi kak... untung ayahkan ada dua org supporter kuat :)

    ReplyDelete
  12. sama lah Acik, kaknoor pun selalu fikir lain sebut lain skrg ni, tulah dah masuk 5 series ni mmg gitu kot haha, tp oklah dua2 pun wangi gak kan

    ReplyDelete
  13. Agaknya betullah tu acik salah cakap.kadang2 otak kitq in fikir daia tapi mulut tersebut downy.dua2 pun wangi!hehe

    ReplyDelete
  14. Daia pun wangi jgk..murah sikit kn kak.

    ReplyDelete
  15. ha3x.........2lah mak2 ni kan...trkdg kat mulut ckp lain..kt kepala sdg fikir lain...tu yg tersasul.....

    ReplyDelete
  16. Hihi...lelaki ni mmg apa yg kita suruh itulah yg dia beli. Tak do doh dia menyimpang AE.....Tp mmg betul kekadang dlm kepala pikir lain, mulut ckp lain

    ReplyDelete