Tuesday, June 9, 2015

KURSUS LAGI...

Assalamualaikum
n3 lepas acik ada letak gambar kan
amboi  MD mintak acik lentok ye
dulu2 pun tak pernah lentok MD.
apa lagi dah tua ni he he.
tujuan acik untuk menghadiri kursus ni le
di adakan di Pulau Langkawi.
bos dah kata..akak pegi naik flight
kenderaan jabatan akan digunakan untuk
program lain..berdebo juga acik yang penakut
 naik kapai terobang ni.acik penakut naik ni dah lama ye
bukan baru 2..ke 3 tahun ni.
en.suami acik tak payah ajak pun
dia dah tau dah...dah tentu kena teman acik
kalau tak nanti ada yang meraung..katanya.
amboii..sedapnya ngata ye.
sepanjang masa 45 minit penerbangan tu..berdebo je 
en,suami acik pulak suka nyakat.
suruh acik tengok luar la..
ada kapai terobang lain la
ce tengok..kapal apa tu katanya..geram je acik
tengok luar pun tak boleh.
nampak awan tu..pening terus.
boleh pulak sesedap mulut je dia kata
masa pergi..tengok la luar..
dah sampai pantai cenang katanya
masa balik buat lagi..ce tengok luar
dah sampai lukut..katanya..
dulu masa naik dengan anak2
kurang la sikit
hero bongsu acik memang pandai
buat maknya lupa ..
dipasang mp3 ngaji la..
sumbat ke telinga maknya ni
tak dengar ayahnya nyakat.
aduhai tu baru 45 minit
macam mana la kalau lama nanti..
acik teringin sangat nak ke
Mekah Madinah tu.tak kan tak pergi kan..
mau acik makan ubat tido nanti..biau lelap je
sepanjang masa penerbangan.

oklah jumpa lagi,Insyaa allah

26 comments:

  1. ohh acik kursus dilasngkawi ye..nak buasy camna dpt suami kuat menyakat..redho je la acik..sy pun sama..asik kena buli je!hehe

    ReplyDelete
  2. wahh sampai kelangkawi tu acik...mesti ade selit2 sesi soping2 kan heheeheheheeh....

    alangkah bestnye acik dah nak pencen....lieya ni lagi laaa kene tempuh beberapa abad hohohoho....

    ReplyDelete
  3. Wah, bestnya Acik pergi Langkawi! Lupakan hal kursus ni, apa barang nak beli dah siap senarai? Bukan apa, kalau takda senarai nanti takut terlupa. Kang dah gayat naik kapal terbang pergi balik, rasa ralat pulak kalau tak dapat beli minyak gamat banyak-banyak, Acik....

    Oh, takut naik kapal terbang ye! Itulah orang dah suruh lentok supaya hilang sikit gayat tu. Tak mahu... Hahaha!

    Jangan bimbanglah Acik. Bila tiba masanya nak ke Mekah, hilang terus gayat tu sebab teruja nak jejak bumi Mekah. Mak saya dulu cukup takut nak lif dan eskalator tapi bila di Mekah, kata arwah abah, mak pulak yang over-over!

    ReplyDelete
  4. Pi kursus bakal pesara rupanya... hai romantikanye...naik kapai terobang pun ditemankan....

    ReplyDelete
  5. Selamat berkursus achik erna..:)

    ReplyDelete
  6. oooo kursus pra persaraan mmg bt kt langkawi yek acik, kt opis nih pun dh msk 2thn staf sini ikuti kursus pra persaraan kt langkawi nun...

    hehehhe sesekali kene sakat acik... mule2 je tuh kot, nnti dh biasa torbang saba sini msti dh tak takut dh

    ReplyDelete
  7. hahaa...makan ubat tido je ya kak, bagi lolap!

    ReplyDelete
  8. Ooo yang hari tu gambar pergi kursus ke.. ingat Acik pergi honeymoon.. bagus ada abe nak temankan Acik ke tempat kursus.. hilang sikit rasa gayat tu ya.. hero bongsu pun pandai bagi cadangan...lega sikit gitu kan Acik..

    InsyaAllah saya doakan moga Acik cepat dapat peluang ke Mekah..

    ReplyDelete
  9. Oooo..nak bersara pun ada kursus nya ya?
    Baru saya tahu...:)

    ReplyDelete
  10. Selamat berkursus yea. Banyak dapat belajar dalm kursus nanti.

    ReplyDelete
  11. Romantik pulak saya rasa, Acik. Kih..kih..kih...

    ReplyDelete
  12. Yelah AE....okje pun takutlah nak naik kapal terbang sejak mcm mcm berlaku ni. Tawakkal ajelah AE....hihi

    ReplyDelete
  13. Bila dah selalu naik hilang rasa takut. In syaa Allah kalau pergi Mekah Madinah semangat dia lain dari bercuti.

    ReplyDelete
  14. jom kita poe tompek alang tak lamo doh 13 jam setengah yo dalam kapal terbang hehe

    tahniah la.. dah berjaya naik kapal tegobang..

    ReplyDelete
  15. biasa lah acik..gurau2 manja tu..sekali sekala menyakat..bukan selalu pun kan

    ReplyDelete
  16. Bestnya berkursus di Langkawi. Blh pergi melilau selalu!

    ReplyDelete
  17. bestnye acik macam merpati dua sejoli tu heheee

    ReplyDelete
  18. Wah...suka nyakat rupanya en hubby dia.hehehe

    ReplyDelete
  19. Haha kelakar lah suami akak..
    Terimbas balik kenangan saya ke mekah dulu
    1st time naik flite 11 jam sbb byk transit.. :)

    ReplyDelete
  20. salam ramadan...kak ni langsung xpernah naik kkapai terobang heh..heh...teringin juga nak naik sekali...

    ReplyDelete
  21. salam ramadan...kak ni langsung xpernah naik kkapai terobang heh..heh...teringin juga nak naik sekali...

    ReplyDelete
  22. Wah boleh borong pinggan mangkuk sekali tu acik erna..
    Sambil berkursus tu..
    Apa kursus utk pra bersara ni acik..
    Saya tak faham..

    Betul lah seperti hero bungsu acik buat tu dengar lagu/quran
    tak pun tido acik..
    nak pergi mekah perjalanan 8 jam tu acik..

    ReplyDelete
  23. bleh puluh pinggan mangkuk sekali ;-)

    ReplyDelete