Friday, April 3, 2015

TIMBANG YANG TAK MAU BEKERJASAMA

Assalamualaikum
Esok ada jemputan kenduri dari kawan/jiran acik
masa dok kuaters pertanian Sg.Burung dulu
susah payah dia mencari no.telefon acik
untuk menjemput datang 
ke kenduri kahwen anak sulung dia
Insyaa Allah acik akan pergi
tapi tu la..hati risau jugak
nanti jumpa ngan kawan2 lain..
mesti dia orang terkejut 
tengok acik..kembang semacam je
dulu masa berjiran..43kg je..
sekarang dah 70kg
malu pulak rasanya nak jumpa kawan2.
tu la kan..timbang acik dirumah tu pun 
tak mau bekerja sama
asal naik je..angkanya meningkat
timbang pun nak kena kan GST ngan acik
(Gemuk Sampai Tua).
tapi tak pe la..tawakkal je la..sian kawan
yang dah bersusah payah dapat kan no.telefon acik
oklah..jumpa lagi,Insyaa Allah

32 comments:

  1. hihihi tersenyum saya baca Gemuk Sampai Tua tu Acik Erna..
    Betul tu acik orang dah menjemput elok lah menghadirkan diri.

    ReplyDelete
  2. kelakar acik ni lah.. hahaha.. timbang tu rosak agaknya acik..

    ReplyDelete
  3. tentunya acik dulu kecil molek kalau timbangnya 43 kg tu....takpelah acik kalau dah kawan tu tak pandang pun gemuk ke kurus ..yang penting dapat lepas kan rindu...tapi kan sya tengok acik ok pe .

    ReplyDelete
  4. Acik. Samolah dongan sey. Rusak gak. Raso eh timbang tu jeles lah nengok kito kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  5. lawak lah acik... GST gemuk sampai tua... dana pun sama kot acik... hehehheh

    alah acik, ntah2 kwn2 acik jumpa nnti pun sama mcm acik jgk tembam2 manja... no worr lah

    ReplyDelete
  6. Tapi dah berusia kena naiklah sikit berat badan acik baru nampak maintain. Kalau tak sampai 50kg tu rasanya utk size anak dara dan mak-mak muda. Kurus sangat nanti cepat berkedut tau hihi....

    ReplyDelete
  7. kita yang dah masuk golongan V ni kan Acik masalah nya mmg tak de lain sama je asik slahkan penimbang kan haha, kdg2 kaknoor pun dah naik malas nak timbang, tkpe insya allah kawan Acik tu faham, kita tengok lah nanti siapa yg kena hehee

    ReplyDelete
  8. haha.. gemuk sampai tua.. langsung x terfikir acik.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Acik,
    GST.. Gemuk Sampai Tua.. suka nama baru ni..

    - Dah tetuo ni kito kono la 'berisi' sikit Acik.. nanti koba dek oghang mcm tak cukup makan jo la pulak.

    ReplyDelete
  10. Umur 50an mmg cantik pe kalau berisi... look seksi...(hehehe.. ayat semangat nak sedapkan hati sendiri ni!)

    ReplyDelete
  11. Hai Acik! Takpela berisi pon.. Janji sihat ye dok? Tapi kalau nak tawakal turunkan berat badan Mieza ada tips dia.. ^^,
    RosmizaAli.Com™

    ReplyDelete
  12. hahah, kelakar lah akak ni
    saya tengok akak awet muda tau
    sebab tu saya tak panggil acik
    saya panggil akak. :)

    ReplyDelete
  13. Hehehe.. lebih kurang je berat kita ni, acik. :)

    ReplyDelete
  14. Kurusnya lahai AE kalau berat 43 tu....okje paling ringan 48 AE hihi tp masa anak daralah ...tu pun tak lama. Berat normal dulu 52.....la ni tak yah tanya, timbang okje pun dah sama mcm timbang AE, tak mo bekerjasama huhu

    Betul tu AE...mmg malu yek....habis tak mo turun, nak bua camno

    ReplyDelete
  15. gemuk smp tuan..hahaha penagan get,macam2 short form..ala acik jumps kawan2 lama best tu..just nice 70kg. berisi sikit tanda happy.hahaha..

    ReplyDelete
  16. Kalau ada masa eloklah pergi, seronok jumpa kawan2 lama,macam reunion.

    ReplyDelete
  17. Penimbang sy pun tak nak bekerjasama..huhuhu

    ReplyDelete
  18. Comey nyer achik dulu..43kg je.jgn risau achik..tah2 kwn achik pun sama dh naik

    ReplyDelete
  19. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  20. nak bersaing dengan orang sebelah ke hehe

    ReplyDelete
  21. GST gemuk sampai tua tu acik lieya gelak dekah2 tauuuu..pelik kawan tgk heheh bagi die bace die pun gelak heheheeheh...

    takpe acik yg penting silaturahim tu acik..... acik ckp le tgh bahagia mane leh kurus2 kang org ingat makan hati heheehehehehe

    ReplyDelete
  22. Hahaha...kelakar pulak Acik ni! Tak tahu pun GST merangkumi 'Gemuk Sampai Tua'. Bab berat ni kalau ada GST pun takpalah, Acik *_*

    Acik cuba cerita yang 43kg tu zaman bila? Kalau zaman muda-muda, takpalah kawan tu pun dah faham. Makin tua, hati makin senang sebab anak-anak dah makin besar ~_^ Kalau kurus sangat nanti orang dok tanya pulak - Sakit ke? Nape kurus sangat?

    Semua pun ada je yang tak kena *_*

    ReplyDelete
  23. hahaha redha ajelah acik.. janji sihat !

    ReplyDelete
  24. hihiihi..takpe lah Acik.. janji sihat walafiat... :)

    ReplyDelete
  25. Eh.....mcm entri ama jer.... AE lama dah tak menulis ke?

    ReplyDelete
  26. Salam Kak Erna.,.gelak baca n3 akak kali ni...biasa la kak..hati senang..GST ler..hihihi

    ReplyDelete