Thursday, July 3, 2014

"MENEMAN ORANG TAK TAKUT"

Assalamualaikum
Alhamdulillah dah hari ke lima 
kita dibulan Ramadhan.
kejap je rasa nya dah 5 hari.
acik saja nak bebel
7 bulan hero bongsu acik
dok rumah..
memang seronok la acik
nak pi kerja ada yang kunci pintu
balik kerja pun gitu.
tapi sekarang ni kan..
kot abang ada rumah pun..
memang dia tak bangun buka kan pintu.
memang malas betul acik rasa..hi hi
bila sampai depan pintu
en.suami bagi kunci suruh buka kan
pintu..acik buat tak tau je..
akhirnya dia turun sendiri buka pintu.
nasib baik la bulan2 puasa ni
dia memang tak suruh pun.
sampai je terus buka sendiri.
kalau tak kan..kurang pahala puasa acik..
tak dengar kata suami .
Acik teringat dulu2 masa arwah mak bapak ada lagi
kalau  adik nak hantar kakak ipar
balik malam2 tu..acik
selalu ikut..buat teman acik cakap
..sampai ke pintu pagar
dia kata..turun la buka kan pintu
acik jawab.tak nak..takut 
lucu betul..adik acik selalu cakap
buat apa la ikut buat meneman orang yang tak takut..
teringat rasa sayu..kemeriahan
berbuka dan berhari raya dikampung
dah tak kan dapat acik rasa lagi
rumah kampung pun dah nak roboh.
oklah..jumpa lagi,In syaa allah.

28 comments:

  1. hehehe temankan orang tak takut ye Acik Erna.. orang temankan tu rupanya panakut.. samalah kita eheh :)

    ReplyDelete
  2. penakut juga acik ya?...
    sya pun sama tak dapat lagi rasa kemeriahan puasa di kg bila ayahemak dh takde...rumah kat kg pun dh takde....

    ReplyDelete
  3. bulan posa semua orang akan igt kampung kan?

    ReplyDelete
  4. biasanya org yg meneman bkn jenis penakut hehe

    ReplyDelete
  5. Bukan penakut kot..tp 'rasa sunyi'

    Selamat Berpuasa acik

    ReplyDelete
  6. sayu pulak dgn ayat last akak...

    ReplyDelete
  7. hihi pelik pulak acik ni.
    sepatutnya org meneman x takut.

    thanks acik :)

    ReplyDelete
  8. Sey lak jonih maleh nak bangun.. hehe..

    ReplyDelete
  9. Adik tu sebenarnya manja dan sayangnya lebih. Nampak mak balik dah tak sabar nak sambut..

    Dpt teman org penakut sebenarnya kadang buat kita jadi lebih takut...

    ReplyDelete
  10. saya pon penakut kak... takot hantu & takot org hantu he3

    ReplyDelete
  11. saya pun teringat kampung.. tahun ni giliran raya dengan family in law.. hehe..

    ReplyDelete
  12. heheehh tegelak lieya bace kisah bukak pintu tu acik...tulaa lieya pun selalu mengharapkan ade org bukak kan pintu tiap kali balik keje...sebab malas nak korek2 kunci umah dlm henbeg heheehehehe....

    alamak acik sayu plak lieya bace...takpe acik, yg penting berkesempatan beraye dgn sanak saudara dan kaum keluarga....

    ReplyDelete
  13. Samalah kak raya saya kali ni agak suram
    Sebab arwah mak orangnya menceriakan
    Suka buat kelakar..

    Kak GA saya senang je
    Akak copy paste je
    Saya dah siap link kan ia

    Kalau akak sudi jemputlah join :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam Tiha..dh cuba buat..copy banner tak keluar..maaf ye Tiha

      Delete
  14. raya buat kanak2 saja.dah tua2 ni dah tak teruja sangat. lebih teruja sambut ramadan lagi dr syawal.

    ReplyDelete
  15. akak ni penakut juga. masa kecik2 dulu..selalu harap mak akan bukakan pintu bila balik mengaji..takut ada hantu bawah tangga tarik kaki. jadi jauh lagi akak dah jerit.."mak buka pintu! orang dah balikkkkkk! " sampai tangga terus meluru naik..takut juga nak tutup pintu..perasan ada antu ikut..

    ReplyDelete
  16. kita plk jenis terlebih berani.. dr kecil lg.. kalau bunyi apa2 kat luar rumah ke .. kita yg plg mula sibuk nak pergi tngok..

    ReplyDelete
  17. Acik,
    Anak Sham yg nombor 2 & 3 pun jenis penakut.
    Tu ari tgk cerita Hantu Susu.. walhal cerita 3 bln lepas tu.. sampai hari ni dia org dok ingat.

    Dah jadi mcm tu.. nak pi toilet pun nak kena teman.

    ReplyDelete
  18. Hahahaha...cik, samolah dongan sey. Maleh sobonar eh... Bilo masuk rumah yang kek alor gajah ni, siap bertokak dongan hubby. Last2, hubby pasang autogate...ha..ameekk...hahahaha

    ReplyDelete
  19. Yang sebenarnya Acik malas ke takut nak bukakan pintu? Nasib baiklah suami Acik bertimbang rasa. Tak buka takpa. Suami saya, kasut pun main tanggal je, isteri atau anak tolong susunkan dalam almari kasut. Manjalah kononnya tu ....

    ReplyDelete
  20. Erna mesti rindu dengan hero bongsu kan...jauh ke dia belajar? Kadang2 saya pun ingat juga dgn anak2 tambahan sekarang saya dan hubby saja yang tinggal.

    ReplyDelete
  21. selamat berpuasa acik....komen tak ada kena mengena dgn entry ...heheh gasak la labu ye :)

    ReplyDelete
  22. he3x...mesti acik tgh kerinduan nie.

    ReplyDelete
  23. Selamat berpuasa Acik..

    hihi..ummi pun penakut juga Acik, dah tua2 ni pun masih penakut!

    ReplyDelete
  24. Naim ni nampak macam agak penakut juga. Macam mana nk ubah ya. Hihi..bukan puasa ni kalau boleh saya nak mengajar dlm bilik guru je.. letih nak panjat ke tingkat 4..hihi. samalah kita acik ya

    ReplyDelete
  25. hehe.....teringat kat hero bongsu ke AE..... sok pergilah BP kalau rindu hehe...
    Berani jugak AE buat donno ye......

    ReplyDelete
  26. Nampak sangat AE dalam kerinduan...huhuhu..

    ReplyDelete