Tuesday, October 20, 2015

APA KHABAR SEMUA..LAMA TAK BERSUA

Assalamualaikum
Apa khabar kawan2 alam maya acik..
didoakan semuanya sihat.
Lama betul acik
 tak menulis..5 bulan..lama tu
Masaalah tak de laptop
Dua dua anak guna
ni pun acik cuba2 menulis
 guna telefon cenonet acik ni.
Gambar2 yang acik kongsikan disini 
ialah xtvt acik selama 5 bulan ni.
Kursus buat kek.kursus roti..buat kuih talam.
kuih tak de gambar..gambar cik gu je
 dan sempat juga pi tengok hero bongsu
 dan makan nasi lemak che chom yang popular tu di Batu Pahat.
kursus buat kek  dan roti cik gu nya zalin zalina
boleh melawat blog dia







cik gu ajar buat talam
nasi lemak che chom hero bongsu yang punya
lauk sotong acik punya
en.suami lauk ikan siakap sekor.
rindu jugak acik nak baca cerita ..tapi guna telefon..
kadang2 boleh..ada masaya menyakit kan mata acik
kecik tulisannya ka
ok lah..ada masa dan umur panjang jumpa lagi
in syaa ALLAH

63 comments:

  1. warghhhhhhhhhhhh semuanya nampak mnenyelerakannnnnnn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul anies..acik pun dah gebu ,macam kek roti tu semua he he

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

      Delete
  2. Aduhai acik inilah yg dikatakan diam-diam berisi
    Tahu-tahu banyak ilmu membuat kuih ada dalam diri
    Tahniah acik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kakzakie..rindu nak baca blog kak zakie

      Delete
  3. Dah boleh amik tempahan kek, pasti dan tallam ni acik..bestnya belajar semua tu.. masa yang bermanfaat nampaknya ni ya acik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum berani AN..baru belaja..tapi roti dah ada keyakinan he he

      Delete
  4. Gebu-gebas kek-kek buatan sendiri memang puashati

    ReplyDelete
  5. Acik patutlah lama tak update..laptop takde..byk dh tu ilmu masak memasak..macam2 kursus acik attend..pasni boleh dah jadi chef.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la PK..kalau ada laptop tu tak de la lama tak update

      Delete
  6. Rindunya nak baca blog acik...lama menyepi.Saya pun guna tepon acik,laptop lagi sakit hati line lembap.
    Dalam masa 5bulan ni pastinya acik dah terror wat roti dengan kek kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik pun rindu saniah..guna talipon ni mencabar mata bg yang berusia mcm acik ni

      Delete
  7. As/kum acik... rinduuu nak 'borak2' ngan acik ingatkan acik terlupa password blog.... hehheh... rupanya selama 5 bulan ni walaupun takda laptop tapi penuh dengan aktiviti yang boleh menjana masa depan... lepas ni boleh ambik order ye....

    Berapa yuran kursus buat kek, roti dan kuih muih tu acik... macam berminatlah pulak saya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallam sweetie..memang rindu.
      Yuran belajar kek 250..roti 180..dari 9 pg sampai 6 ptg sweetie

      Delete
  8. Rajinnya kak.. macy ni.. teringin nak ke kelas menjahit. bila lah ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulakan Macy..ada kwnbajak pi kursus jahit..acik kata cukup la kursus kek roti je.

      Delete
  9. aduhla acik... rindunya kt acik... itulah di tunggu2 mana lah tak muncul2... ingat dh merajuk ke apa....

    waaaa pasni blh amik tempahan la grm nengok kek ngn roti2 tuh... pastu ns lemak tuh pulak... alahai tergodanya... sutun sekor beso gabak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang besar gedabak dana..bertiga mkn nak habis kan

      Delete
  10. wahhh...memang lama sangat Acik hilang...tertanya2 juga...Alhamdulillah acik sihat.. nampak byk aktiviti tu.. sedap2 lah kuih, roti semua tu...

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah sehat...
    Wah menimba ilmu...bgus2..
    Manfaat masa...lps ni bleh ambil order...
    Gemok2 kek tu...

    ReplyDelete
  12. saya pun tenggelam timbul didunia blog ni acik..

    ReplyDelete
  13. bestnya acik belajar buat kek ngan roti...dgn blogger Zalin Zalina lagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pilih dia sebab dah kenal di alam maya mudah sikit nak belajar

      Delete
  14. wamboii Acik sonyap sonyap mengasah bakat
    sonyap sonyap bukak cafe nanti ye
    syabas Acik semuga meenjadi makcik pencen yang berjaya
    amiin smiin

    ReplyDelete
  15. waalaikumsalam acik, seronoknya buat kek semua ni :)

    ReplyDelete
  16. Lamanya tak sembang dgn AE..... rindu kita.....
    Patutlah tak sempat jenguk blog , bizi membaking rupanya. Bestnya AE dapat ilmu. Dulu selalu jugak menjengah blog dia....

    AE....saya nak talam suji seloyang hihi....

    ReplyDelete
  17. Wahhh...persediaan nak bersara ke Acik?

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah sihat..
    Harap AE pun sihat juga..
    Selalu juga jengok blog AE..
    Tengok entry lama..
    Sebenarnya rindu nak borak dgn AE..
    Baguslah AE... banyak ilmu yg dipelajari dlm tempoh 5 bulan ni..
    Nanti AE share lah resepi dlm blog ni ye..
    HImej oleh NASA mendapati asap kuning (teramat merbahaya) boleh dilihat dari angkasa.
    IPU Palangsuka adalah tertinggi dlm sejarah dunia yg hampir 3k..

    Asap kuning dijangka sampai ke Semenanjung lewat Maghrib ini dan Borneo sekitar tengah malam nanti..hendaknya kuih talam.. saya suka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh yatie kena tunggu hero bongsu cuti bwk balik laptop

      Delete
  19. Alhamdulillah.
    Selagi hayat dikandung bandang.. menafaatkan segala peluang yang ada.
    - semoga terus sukses Acik.

    ReplyDelete
  20. Acik..!!! Bestnya dapat belajar semua tu..

    ReplyDelete
  21. seronoknya acik..dapat belajar semua tu..kek tu nampak sedapnya lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap aryan..kek carrot nya sedap sangat

      Delete
  22. wh acik dah lama menyepi rupanya pergi menimba ilmu baking membaking... mesti dah pandaikan...tahniah acik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Roti pizza dah boleh bunda kek belum ada keyakinan

      Delete
  23. sonoknyer blajar buat kek., hehe2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belajar memang seronok tambah2 lagi bila menjadi he he

      Delete
  24. Lamanya tak dengor cerita Acik. Sedapnya tengok kek. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok dah sedap mkn lg sedap yatie he he

      Delete
  25. Salam Acik!

    Lama tak dengar khabar berita. Ingatkan dah lupa kat kita ^_^

    Dalam pada tak boleh bersiaran di alam maya, sempat Acik belajar buat kek yerk. Baguslah tu. Rajin sungguh Acik ni.

    Saya pun sama. Tak pernah blogwalking guna smartphone. Sakit mata ni dok kecil besar, kecil besar menatap segala huruf yang berterabur aje rasanya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh lupa kan blog MD.rindu nak tengok gambar dua beradik cute tu.tapi guna tpn ni menguji pandangan betul

      Delete
  26. suri pun dah lama tak BW kak..seronok tengok kak buat macam2..teruja rasa mcm nk buat sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang teruja suri..sampaikan akak dah kembang mcm roti tu jugak

      Delete
  27. Salam rindu akak..
    Bila tengok gambar roti dan pizza yang akak buat tu..rasa teringin sangat..bila la saya dapat merasa roti berinti jem nenas tu kan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azi..salam rindu.lamanya azi menyepi

      Delete
  28. Replies
    1. memang seronok lya..tambah bila kita ada minat

      Delete