Wednesday, November 15, 2017

DARIPADANYA KITA DATANG....

Assallamualaikum
28.10.2017 acik dikejut dengan berita. Abang acik kemalangan..gas dirumahnya meletup.masa adik telefon bagi tahu..dah hampir zohor.acik tak terus pergi..tunggu jugak waktu melawat.
Bila tengok keadaan abang di hospital dari kepala muka dah hitam dan bengkak..tapi abang acik masih boleh bercerita..bagaimana kejadian.sempat lagi dia tarik dan padam kan api..halau keluar cucu2 dan baru padam kan api dibadan..kerana baju dan seluar juga habis terbakar.
Setiap hari acik tengok dia di hospital.bila hari adik off..adik pulak yang ulang tengok abang.hari isnin..selasa acik tak pergi juga kena ada appt.hari khamis anak abang telefon..bagitau..ayah dah keluar wad..along (anak abang yang sulung) bawa balik pasoh katanya.
Tapi...kita tak tahu apa yang Allah dah tentukan..dan perancangan Allah ada lah yang terbaik.
Pagi Ahad 12.11.17..anak sedara telefon..menangis bagi tahu.."ayah dah tak de".sungguh  acik sangat2 terkejut.apa yang diusik..apa yang di pegang..semua tak kena.sungguh tak disangka..abang acik telah pergi dahulu.anak bongsu abang baru berumur 14 tahun dah yatim piatu.
Ok la nanti lain masa sambung in shaa Allah..tak sanggup nak tulis lagi.

7 comments:

  1. Allahu..

    Salam takziah untuk akak dan seisi keluarga. Moga Allah tempatkan arwah abang akak bersama golongan mereka yang beriman. Aamiin.

    Al-Fatihah.

    ReplyDelete
  2. Takziah untuk Acik sekeluarga...semoga Allah kuatkan hati kalian..

    ReplyDelete
  3. Takziah buat keluarga abang Acik sekeluarga. Moga bersabar dengan dugaan berat ini.

    ReplyDelete
  4. Salam takziah Acik.Semoga Acik tabah dengan ketentuan Nya.

    ReplyDelete
  5. Innalillahi wa ina ilaihi rojiun. Takutnya AE....mcm mana boleh meletup agaknya ek.
    Tulah kan benda dah nak jadi.
    Anak dia baye anak saya yg bongsu huhu...

    ReplyDelete