Tuesday, March 14, 2017

TIBA TIBA KU RASA TERINGIN..

Assalamualaikum
semalam lepas zohor..
tetiba teringin
sebab rasanya nampak
 sepintas lalu di iklan rancangan tv
terus buka almari didapur ada tepung pulut
ada juga pes pandan
inti memang dah sedia ada dalam peti ais
makanya jadi la kuih puteri mandi ni
inti memang biasa
acik letak sikit je
untuk kurangkan manis
inti kan manis.
terkejut hero bongsu acik
ingat tadi mak baring2 je
tiba2 dah ada kuih katanya.
rezeki la ni dik..jom kita makan.
oklah jumpa lagi in shaa Allah

14 comments:

  1. Alahai untunya anak.
    sedap juga lama x merasa kuih tradisional gini

    ReplyDelete
  2. bestnya acik nih, nmpak kt iklan tv trs buat...
    kalau lah jd mak angkat dana, untung dana hari2 mkn sedap... agak2 teringin je request

    ReplyDelete
  3. jimat air puteri tu mandi .. hehe.

    ReplyDelete
  4. sedap ni, saya pun lama tak buat

    ReplyDelete
  5. Sedap kan Acik...saya pun tengok gambar kuih acik ni rasa teringin tapi nak buat tak boleh lh anak2 xde ni ,takut kena perabiskn sorang pulak nnti.

    ReplyDelete
  6. Saya pun dah rasa teringin tengok kuih acik ni..

    Betul kata kak saniah tu..
    Bila ada anak2 baru sedap makan sebab ada kawan..
    macam acik erna ada geng makan dengan hero bongsu..

    ReplyDelete
  7. Bila keinginan tiba dan kemahuan pun ada, memang tak banyak cerita, jadilah ia... :)

    ReplyDelete
  8. sambil baring-baring, mak buat kuih ye...hehehe.

    ReplyDelete
  9. Inti dia tu mmg buh kat luar ye AE ? Bukan kat dalam mcm kuih koci tu eh...

    Tekak kalau dah teringin mmg boleh jadi mcm magic kekdahnya AE. Nampak mcm tgh baring rupanya bawah tudung saji dah siap kuih sepinggan

    ReplyDelete
  10. Sori acik, itu bukan puteri mandi, itu puteri bergelumang tu. hehehheh... saya pun suka kuih ni tapi kalau saya buat mesti ada air gulanya sikit taklah kering cam acik punya ni...

    ReplyDelete