Friday, October 27, 2017

BUKAN SENANG NAK SENANG

Assalamualaikum
Semalam hero bongsu acik hantar gambar.
Bila cuti..kedai makan yang dekat sikit ngan asrama tak buka katanya
Kena la jalan jauh naik tangga turun tangga.
Beli dan makan dibilik je katanya..kalau makan dikedai..balik nanti dah lapar balik.sabar ye dik susah sekarang tak pe..cari la ilmu belajar la..sabar..tu semua dugaan semasa bergelar pelajar

.in shaa Allah sem depan mak pos kan motor ye.senang nak pi kedai beli makanan dan barang keperluan.

10 comments:

  1. Betul tu Acik,bukan senang nk senang.Anak2 saya yg ppuan selalu hadapi masalah spt ni masa kat U sbb xde kenderaan.Biasanya ada yg keluar dpt lh kirim makanan .
    P/s...saya tiap minggu berulangalik depan utm ni Acik,sebab anak saya tinggal dgn kawan dia kat area situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la saniah kesian jugak acik.minggu lepas acik pergi sana tidur 2 malam..dia tunjuk kelas kat mana..jauh jugak dari hostel.ada 3 bangunan yang jauh..satu dekat sikit..selalu kelas ditempat yang jauh tu la..tapi ramai yang jalan kaki mak katanya.

      Delete
  2. xpe...kesusahan tu sementara je... kita masih boleh kecapi nikmatnya asalkan tahu bersyukur

    ReplyDelete
  3. AE...betul kata Yati Cahaya Hidupku kalau AE bw guna yg ada lambang blog tu mmg tak boleh masuk blog AE. Ni pun saya gali komen AE ulyg lama yg ada gambo bunga tu barulah boleh baca blog AE...

    Alahai kesiannya hero bongsu...demi mengalas perut katanya ye AE, nak buat mcm mana ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo camtu ye nom..guna telefon ni tak berapa pandai lagi

      Delete
  4. Salam Acik,

    Apa khabar? Lama tak dengar berita. Berita kat FB tak hadap sangatlah Acik sebab itulah malas nak menyampuk ^_^

    Takpalah bersusah-susah dahulu nanti tahun depan dapat motor. Pergi beli makanan aje tau, jangan pergi tengok wayang pulak. Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmusallam MD..Alhanmdulillah sihat.
      Rasanya lom pandai nak pi tengok wayang tu MD..dah ramai kaaan nanti tak tau la acik

      Delete
  5. Camtu kena beli dua bungkus nasi tu.. hehhehe... sebab jauh berjalan, tenaga banyak pakai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai pulak dia nak berjimat tu sweetie

      Delete