Pages

Sunday, November 22, 2009

Sabtu dan Ahad

Assalamualaikum...

hari sabtu..macam biasa,pagi aku masak dulu..kemudian..balik kampong..jengok mak dirumah kakak, alhamdulillah mak sehat...cuma kata kakak dan anak2 saudara...cerita wan dah bertambah katanya..mak sentias nampak ape yang kita tak nampak..aruah bapak datang jumpe dia la..aruah atok datang la..dan tadi..dia bagi tau aku..adik bapak yang pun sudah meninggal tu,ajak dia pergi ke tampin...

Selepas jumpe mak..aku teruskan jugak ketampin untuk memenuhi jemputan kenduri,walau pun dah sampai lewat...hujan pulak lebat..alhamdulillah..aku pegi juga..sebab ade saudara yang menyebut sesiapa yang dia tak nampak hadir kekenduri tu..

dari rumah kenduri aku terus balik ke seremban..dan selepas maghrib dapat pulak berita bapa saudara..sepupu mak aku..meninggal dunia di hospital melaka.aku tak balik malam tu.kerana..jenazah sampai dari hospital pun dah hampir kol sebelas malam...

menurut cerita anak arwah yang dok setaman ngan aku di seremban..aruah ayahnya...saperti dah tau.akan pergi dalam waktu terdekat..sebab dia dah menyiapkan..
tilam dan bantal yang dah digantikan dengan sarung berwarna putih..
jadinyanya bila jenazah tiba dari hospital malam tu..terus anak2nya gunakan tilam dan bantal yang dah siapkan olih aruah sebelumnya tu...

No comments:

Post a Comment