Friday, May 29, 2015

MERAJUK...

Assalamualaikum

cerita hero kedua acik ni
hari sabtu lepas  diopis dia ada buat gotong royong
memang selalu kalau ada gotong royong
memang bos suruh dia yang uruskan
acik dah faham dah hero kedua ni
kalau buat kerja dirumah pun
mulut dia bising juga.
kalau tidak kerja tak jalan.
bos dah biasa tengok..sampai tanya dia..
pernah jaga stor ke
sebab stor yang berterabur..memang boleh kemas
hero acik jawab..tak pernah bos..
tapi dah orang susah kan..
dah biasa buat kerja susah jawabnya.
yang acik nak cerita bukan tu sebenar nya
cuma acik kesian sangat ngan hero acik
dia cerita masa gotong royong dah nak siap
dia ngan sorang kawan lagi..
kena pi hantar sampah2 kotak2 buang
dah 4 kali angkut sampai berpeluh2
balik opis..dia tengok ada kotak pizza yang dah kosong
rupanya bos belanja pizza..
dan kawan2 yang tinggal diopis dah habis kan semua.
bukan tak pernah makan pizza dia kata
tapi kecik sangat rasa hati
kita yang berpeluh2 buat kerja..orang lain
yang makan tak ingat nak tinggalkan 
untuk dia dan kawannya.
sebagai mak..acik pun ikut terasa..kesian sangat
dia bagi tau bos..bos kata
alaaa itu pun nak merajuk
hari isnin baru ni..
hero acik hantar surat 
perletakan jawatan notis sebulan
masa tu la bos cakap..
ala takan sebab tak dapat makan pizza 
merajuk
sampai letak jawatan..
mai kita bincang katanya
berapa gaji yang awak nak..he he..
seharian bos bebel2 kat pejabat katanya
orang yang boleh buat kerja semua nak berhenti.
sebenarnya anak acik dah dapat dapat tawaran 
belajar lagi
Alhamdulillah syukur..
saja..je dia bagi surat selepas 
dia kecik hati pasal pizza.
bukan sebab makan pizza..
tapi sikap yang tak ingat kawan.
doa acik semoga hero kedua berjaya 
dalam bidang yang dipilihnya nanti.

Wednesday, May 27, 2015

4 TAHUN DULU..

Assalamualaikum
dalam proses mengemas..
jumpa la pulak gambar masa kurus ni
baru 4 tahun beza ngan sekarang 
tapi naiknya berkilo kilo
aduhai..rasanya memang 
dah tak boleh
nak turun lagi dah..
kalau gambar 4 series dulu 
rasanya lagi tak boleh banding
ni gambar 5 series jugak
boleh pun kuruskan..
tolong kami bantu.
tak larat nak bawak badan dah ni
eh..dah terikut MD pulak..
sebenarnya acik nak cerita lain
tadi..tertulis lain pulak.
insyaa allah esok la.
jumpa lagi,Insyaa allah

Wednesday, May 20, 2015

WW..HABIS PATAH..

Assalamualaikum

Monday, May 18, 2015

SEBAHAGIAN..

Assalamualaikum
internet slow sangat sejak dua menjak ni
yee..okje.acik ada je
cerita pun banyak je
tapi line internet ni tak mau kerja sama
unifi tu..dah bertahun2 makin 
perlahan pulak
putus2 tu yang buat tak tahan tu.
semalam kemas2 sebahagian tudung acik
tu sebahagian tu..
maknanya banyak kan he he
bila acik tengok..nanti bila dah tak kerja
banyak masa dok rumah
bila pulak masanya acik nak pakai tudung 
yang bertimbun ni.
ok lah jumpa lagi,Insyaa allah

Tuesday, May 5, 2015

MASAK..MAKAN..

Assalamualaikum
cuti 4 hari memang tak kemana 
pun dok rumah
masak makan je
 ..hero bongsu ada balik
 memang tak kemana la acik
ulang alik kedapur je.
masak dan makan
..tu je keje paling senang kan
bila baca/tengok jalan jem disemua arah
..memang tak rajin la
en.suami acik tu.
sampai hero bongsu balik ke BP 
pun ayah nya suruh naik bas.
nasib la tiket dah beli awal.
oklah junmpa lagi,Insyaa Allah