Thursday, April 30, 2015

RENDANG...CEPAT DAN SEDAP.

Assalamualaikum
rendang cili api Negeri Sembilan
cepat dimasak sedap dimakan
sedia kan pes rendang
pes ni tak ada jual dikedai ye..
daging
gaulkan dengan daging yang telah siap 
disiang dan dibasuh

letak 1kg daging + 1 kg santan
tambah air + garam
kacau la sampai kering
tu la resepi kita hari ni
jumpa lagi,Insyaa Allah

Wednesday, April 29, 2015

WW..BUKAN PINGGAN KITA

Assalamualaikum

Friday, April 3, 2015

TIMBANG YANG TAK MAU BEKERJASAMA

Assalamualaikum
Esok ada jemputan kenduri dari kawan/jiran acik
masa dok kuaters pertanian Sg.Burung dulu
susah payah dia mencari no.telefon acik
untuk menjemput datang 
ke kenduri kahwen anak sulung dia
Insyaa Allah acik akan pergi
tapi tu la..hati risau jugak
nanti jumpa ngan kawan2 lain..
mesti dia orang terkejut 
tengok acik..kembang semacam je
dulu masa berjiran..43kg je..
sekarang dah 70kg
malu pulak rasanya nak jumpa kawan2.
tu la kan..timbang acik dirumah tu pun 
tak mau bekerja sama
asal naik je..angkanya meningkat
timbang pun nak kena kan GST ngan acik
(Gemuk Sampai Tua).
tapi tak pe la..tawakkal je la..sian kawan
yang dah bersusah payah dapat kan no.telefon acik
oklah..jumpa lagi,Insyaa Allah