Tuesday, March 31, 2015

YES?????OOO NO... NO... NO..

Assalamualaikum
Masa beli dulu kata ok
Dah 2 kali bayar bil dah
Tapi lansung tak yes
No manjang..geram je rasanya..
Rasa nak baling je..
Tapi kalau baling sape yang rugi..
aciiikkk juga..
Tak baik marah2 kan
.tapi macam mana tak marah
Tak de liputan manjang.
Ish3...menyusahkan orang betul..
Tapi nak salahkan sape kan
Salah sendiri..
Kot en.suami yang belikan
Boleh jugak acik bebel kat dia.
.ni beli sendiri..bebel kat blog je la.
Ok lah jumpa lagi
Insyaa Allah

Thursday, March 26, 2015

BERAPA KALI ANDA PERNAH BELI POWERBANK.

Assalamualaikum

sejak mula ada telefon bimbit
acik tak pernah guna powerbank
2013..acik mula beli satu..sebab nak
pergi jauh sikit..takut telefon kehabisan bateri
balik kerumah tu..
tak de la acik guna..dirumah boleh caj telefon
kemudian tu..hero kedua..tanya.
mak tak guna ke power bank 
bang ngah nak guna..mak senang je jawab..ambik la..
kemudian tu..beli la satu lagi..
hero bongsu pulak nak guna..
ambik le dik..
mak beli lagi satu untuk diri sendiri la konon
hero kedua kata..power bank yang mak beri dah pecah
ok lah nak..ambik le yang mak baru  beli tu.
baru baru ni..acik beli lagi satu..
sebab nak pergi seminar ke langkawi tu kan..
tak tau la..kekal dengan mak ke tidak tu..
rasanya cukup la..dah kerja mak asek beli powerbank je..
apasal acik cerita powerbank tetiba ni kan
sebabnya semalam..
en suami nak guna powerbank
dia tak tanya acik..dia tanya ngan orang
yang orang tu kata..
nak guna powerbank kena ada
wayer dia..
en.suami kata ye ke..tak de pulak ni
tak boleh guna la ye..katanya
masuk dalam kete.dia tanya acik
benda alah ni kena ada wayer ke
macam mana nak guna kalau
tak de wayer..he he..
oooo...alahai..mesti la ada ..
baru la acik tunjuk wayer yang dok tepi tu je..
tu le ..ada juga yang ketinggalan lagi
yang acik niii  sampai 4..5 kali beli
en.suami acik nak guna pun tak tau kan
tak patut..tak patut..
oklah tu je acik nak bebel hari ni
jumpa lagi.Insyaa allah.

Wednesday, March 25, 2015

WW..BERANGAN NAK BELI SATU

Tuesday, March 17, 2015

PAJERI TERUNG????

Assalamualaikum

Hari minggu baru ni
tiba tiba..hero sulung cakap
mak nanti buat pajeri terung ye
Allah hai..anak...anak..
maknya ni makan pajeri terung pun tak pernah
apa lagi nak masak,
anak punya pasal..tanya jugak la cik google
ikut sebiji2 resepi tu..
tak tau lah apa rasanya..jadi ke tidak
tak tanya pun yang makan
masa anak2 makan tak berani nak dekat
tak makan sama pun..
seriau..takut2 nanti dikata rasa sambal terung je
tapi tengok2 habis jugak.
tapi acik confirm bukan rasa pajeri
sebab yang makan senyap je hi hi
anak acik kan acik tau la
kalau sedap memang terus cakap je..
kot makan senyap je..
sah sah la rasa sambal terung je
kot ada kawan2..anak2..adik kakak
yang dah pernah buat dan sedap
share la ngan acik ye
resepi pajeri terung tu.
nanti acik cuba buatkan lagi 
untuk hero acik 
tah mana dia makan pajeri terung 
tu tak tau lah
kalau nak kata makan kenduri 
rumah mak sedara dia tu
tu bukan pajeri..tapi masak taucu terung.
acik pun tak tanya..
tapi acik bagi tau juga.
acik tak pernah buat dan rasa pun tak tau.
acik bukan tak makan terung...
cuma tak pernah makan pajeri terung.

Monday, March 2, 2015

MACAM MACAM CERITA

Assalamualaikum
apa khabar semua
acik harap semua kawan2 
anak2 dan adik2 baik2
semuanya ye.
lama acik tak baca khabar semua
minggu ni insyaa Allah acik nak 
khatamkan semua
yang tertinggal tu
kali ni acik buat cerita bergambar je ye
semua sekali tak de episod ..hi hi.
cuti Tahun Baru Cina acik
memenuhi jemputan sedara acik
untuk sama ikut rombongan
menghantar anak ketiganya
nikah di Pontian
tapi acik ketinggalan..sebab 
nak singgah Batu Pahat dulu
untuk daftar sem 2..hero bongsu acik
dah ambik kunci bilik asrama
dan tinggalkan barang2 dia baru
acik gerak ke Pontian.
 Nasib baik la Abah Zino sedara acik tu
hantar gambar masjid ni
mudah la acik kan
acik singgah di masjid ni
untuk Solat.
 rehat sekejap..tumpang bahu hero bongsu
 Ni la dia bapak pengantin dan bapa sedara nya
 malam selepas nikah
pengantin bersama kedua2 ibu dan ayah
dibawah gambar pengantin lelaki bersama keluarga.
 Balik dari pontian..hantar hero bongsu ke asrama.
Ahad sampai rumah
bersiap2 pulak nak ke Langkawi
ada seminar teknikal
ni 6 orang punya barang ni ye 
bukan acik sorang  hi hi
sikit je kan..

masa makan di hotel penginapan ada menu laksa

  Pertama kali acik makan laksa
yang halus laksa dia..sedap la pulak
Balik dari Langkawi
semasa di Kuala kedah
jumpa pulak kawan kastam yang sama2 kerja
di KLIA dulu
sekarang dah bertukar di Kedah
bila dia tengok acik update status
berada di Langkawi
siap bagi no.Telefon di fb
minta acik telefon dia bila sampai
di Kuala kedah
dia bawak la acik jalan2 dan dapat le
merasa makan ABC dalam kelapa gitu.

rombongan  seminar ke langkawi
ada 6 orang.
tak terus balik
kami semua bermalam semalam di Alor Star
sebab kenderaan jabatan
pecah cermin nya
semasa ditinggalkan,,kena la diuruskan
dulu esok paginya tu..
dah selesai semua jam 12.15 tengahari
baru la kami semua dapat bertolak balik
Seremban.

hari  Sabtu Ahad pulak 
memenuhi jemputan kenduri
akhirnya..acik la melepek
makan macam2..apa lagi kan
perut pun tak boleh nak terima 
kena juga keklinik selepas asik mengulang bilik air
terkejut jugak la acik..
tak pernah keklinik hari minggu
mak ai..sampai dekat 100 ringgit
biasa acik kena memang tak lebih dari 50 ringgit.
oklah..dah panjang rasannya 
acik bebel ni..
jumpa lagi,Insyaa allah