Wednesday, April 30, 2014

WW

Assalamualaikum

Wednesday, April 23, 2014

"AYAHKU KAWIN LAGI"

Assalamualaikum
Semalam acik baca status dari kawan FB
acik kongsikan disini

"Dalam dunia ni hanya sbhgn aje anak2 istimewa yg dpt menguruskan pernikahan ibu atau bapa mrk dgn ikhlas dan gembira"

dibawah
 ni status anak kawan baik acik yang meninggal
3  hari sebelum bulan Ramadhan 2013

21 Oktober 2013. Bapak selamat berkahwin lagi. LAGI is the word. Bapak dapat wife baru dan kami berempat dapat Ibu baru. Fyi, aku tlg surver caterer and dewan utk majlis resepsi. Mcm mana ktorng deal with that situation? Pliss think positive. Kehadiran Ibu banyak menyenangkan hidup kami sekeluarga. Bapak ada org jaga, rumah ada org uruskan, even Onchet pon ada org bg makan. gemok. obese aku rasa kucing tu. Terima kasih Ibu.

bagus kak long anak kawan acik ni

Sebelum acik baca status yang sya tulis di fb
acik memang nak tulis disini
ni cerita ..dan kisah abang kandung acik sendiri

Abang acik dah menduda hampir 6 tahun
selepas bersara pada tahun 2012
dia pindah keseremban
setiap kali bulan puasa
acik ajak dia berbuka dirumah
makan apa yang ada je
sebab acik pun bekerja kan
kemudian tu dia ada keinginan nak berteman(kawin lagi)
tapi tidak dapat persetujuan dari anak
perempuan dia yang dah pun berkahwin
dan dah ada 4 orang anak .
baru baru ni
abang acik datang rumah.
masa tu acik didapur
dia masuk terus cakap
"candak datang dengan kakak kau
candak dah nikah"
mak ai terkejut acik
acik pun tanya la
kenapa tak bagi tau
macam tak de sedara mara pi nikah sorang2 
sedih la acik kata
kemudian kakak ipar baru acik kata
dia takut nak bagi tau
takut anak dia marah..ooo aloh hai
abang acik bagi acik tanggungjawab untuk
bqgi tau anak dia

acik dah pun bagi tau anak dia
anak dia belum pun jumpa ibu barunya
kecik hati katanya
rasa ayah dah sisihkan dia orang semua.
berat tanggung jawab acik nak
cakap dan pujuk elok2 ni
ikut senag acik
marah je
apa hak kau larang ayah kau kawin lagi
he he..kaso beno kan..
tapi acik tak sampai hati
pujuk je elok2
jawapan dia..tunggu hati sejuk dulu 
baru balik jumpa ayah.
oklah..jumpa lagi,In syaa Allah

Thursday, April 17, 2014

MACAM MACAM ADA

Assalamualaikum
terima kasih pada semua  yang tinggal komen diblog acik

untuk komen yang tajuknya 'nampak muda'
acik copy kat sini.
macam macam ada kan..terima kasih
  1. serius,masa sya pertama kali tngk gambr acik kat blog memang taktau pun acik dah 55,memng awet muda lah.
  2. perturunkanlah kat nekcik ni..biar nekcik nampak lagi muda dari acik..jelez lah tu kan!!

  3. Macam pernah tengok gambar tu hehe
    Kamera tu yg buek nampak mudo kot hehe

  4. Awet muda satu anugerah..Beruntung

  5. Alhamdulillah..pada anugerahNya..

  6. Salam K.Erna..Alhamdulilah.Tp K.erna mmg cantik...sweet jer :)

  7. Untung la nampak mudo kak.. Alhamdulillah..
    ReplyDelete
  8. tapi mmg Acik nampak muda...hihihihih
  9. Acik Erna mudah tersonyum tu yg nampak awet mudo hehe

  10. Alhamdulillah.. kalau macam tu mmg rezki Acik ni. Diberi kesihatan dan kecantikan oleh Allah. Saya rasa Acik ni jenis berfikiran positif selalu, sebab tu diberikan anugerah ni.

  11. acik? 55... alamak saya dok ingat dalam 40++ lagi. ampunnnn... acik ni sokmo dok gelak2 aje kot tu yang tak makan dek umur..

  12. Memang acik erna nampak muda .. Alhamdulillah sihat kan acik..

  13. alhamdulillah yang penting tubuh badan sihat kan acik

  14. Betullah tu Acik awet muda. Takkan takda petua langsung kot? Mana tahu amalkan minum air suam 8 gelas sehari :) Kena beritahu ni Acik petua awet muda. Berpuluh kali saya tengok gambar Acik, memang confirmed tak macam 55 tahun. Ke Acik ni seorang yang aktif buat kerja rumah... Kakak saya yang sulung umurnya 58 tahun tapi tulang temulang memang kuat betul tak macam adik bongsunya nih!

  15. beruntunglah nampak muda acik. bagi KA yg penting kena sentiasa ceria even hati berduka, baru maintain muda hehehe

  16. Salam acik...sy pun x percaya bila bc acik dh 55 tahun Lebih kurang umur mak sy tp nampak mudo bonar..untung lah acik dgn rezeki awet muda ni.

  17. Untung tau AE nampak muda sokmo.....urat lenguh ke apa tu belakang cerita yang penting muka mau muda hehe...
  18. salam ukhwah AE, alhamdulillah nampak muda dan ceria,ana doakan semoga AE sihat dan teruskan menulis di arena ini,kita berkongsi sesuatu yg boleh memanfaatkan org lain..ana singgah follow #746

  19. sy tahu petua muda akak tu
    sbb akak suka budak2. akak sedut aura comel budak2 tu masuk kt diri akak, hahahha

  20. acik jawab komen dari MD
  21. acik bukan aje minum 8 gelas air MD..bergelas gelas..dari bangun tidur sampai nak tidur..memang air tu je yang acik minum sebab acik memang tak suka air panas..susu..kopi teh dan yang sewaktu denganya tu dari kecik lagi.
  22.  komen dari Irfa
  23. pandai je ye..boleh sedut ke hi hi..tapi memang acik paling suka kalau dapat gomoi budak2 kecik..
  24. Tuhan je yang tahu kepuasanya..seronok sangat..dan selalu rindu ngan budak2..tu sebab acik suka baca blog yang ada cerita tentang anak2 comel ni..suka..dan buat acik senyum sendiri
  25. dan berangan sendiri kalau la acik dapat jumpa..peluk dan cium budak2 comel tu.
  26. nak bercucu sendiri belum nampak bayang
  27. oklah..jumpa lagi,Insyaa Allah.

Wednesday, April 16, 2014

WW

Assalamualaikum
p/s ni memang sengkuang.tapi tak tau
pulak namanya sengkuang calit.
suami acik yang belikan..acik tau makan je
sedap pulak tu

Monday, April 14, 2014

BELUUUMMM MAAAKAAAN LAGI

Assalamualaikum
Budak ni kan..hero kedua acik ni
umur dah nak masuk 24 tahun tapi..
perangai tak berubah 
dari kecik dulu sampai sekarang

dia punya perangai.
kalau acik ada buat kuih ke apa
masa kita dok mengadap kat meja tu
ingat kan dia makan sama le
rupanya tidak.
nanti bila dah habis..
dia tanya..mak buat kuih keria kan
ye..acik kata..dah habis ke
bang ngah belum makan.
BELUM MAKAN ayat yang dia suka sangat.
la..yang kamu dok mengadap tu tak makan ke
dia boleh jawab..tak..masa tu bang ngah kenyang lagi.
adui ai..itu la dia..ni kuih keria ubi
kalau keledek..senang je acik nak buat kan lagi
memang macam tu la selalunya..dia akan tanya 
bila kuih tu dah lesap masuk 
perut mak ayah..abang dan adik dia.
kalau dia tanya awal..dah tentu ada lagi kan
kadang dia boleh tanya dah keesokan harinya tu
sabo je la maknya ni..adui ai la bangah.

Sunday, April 13, 2014

'NAMPAK MUDA' NAMPAK JE HAKIKATNYA..

Assalamualaikum
mak ai..beso nya acik
tak boleh jadi makIn bertambah angka umur
makin bertambah kilo berat juga..ish3
semasa N3 hari lahir yang acik bagi tau umur
ada yang kata acik'nampak'
muda..betul la tu..nampak digambar je
tengok orang belum tentu nampak muda kan.
AN..ada tulis diruang komen
minta acik kongsi penjagaan diri
bukan acik kedekut ilmu
tapi acik pun tak tau acik nampak muda
kalau dah lebih 1/2 abad rasa macam
cuma cakap2 kosong je acik nampak muda tu kan
sebenarnya dari acik memang muda lagi
umur baru 30 an..bos acik
kata..'awak nampak muda la na'
acik pun pelik jugak masa tu
memang la acik muda lagi..baru 30'an he he
apa maksud bos kata
nampak muda acik pun tak pasti
kemudian..macam tu la seterusnya
kawan2 cakap..acik tak makan tua la
bila pindah tempat baru
pun kawan2 kata macam tu.
jadi kan AN..acik rasa
mungkin kerana bila dah lebih dari 44 orang
yang sebut dan apa yang dikata
pun merupakan satu doa
sebab itulah kot..
orang kata acik nampak muda
walaupun hakikat sebenarnya
acik memang dah tua..
acik je yang tau..semua urat2 dah sakit2
lenguh2..bagaimana selayaknya
orang tua macam acik ni la..
oklah..itu je acik nak bebel kali ye
maaf jika ada terkasar bahasa.
jumpa lagi Insyaa Allah

Wednesday, April 9, 2014

AKHIRNYA BERJAYA JUGA

Assalamualaikum
mula acik tengok gambar ni difb
yong Halimah blog Moh Kembara tu
acik terus terpikat
dan terus order ngan Yong Halimah
 Sekali kan..sampainya rupa gambar dibawah ni
macam beg comel
puas juga acik nak menggayakannya
akhirnya berjaya juga
best pakai dalam rumah
oklah jumpa lagi,Insyaa Allah

Monday, April 7, 2014

'LAMB' TU BUKAN LEMBU YE

Assalamualaikum

Terima kasih pada yang ucapkan
 selamat untuk acik.
bila dah berumur ni kan
kita ni kadang kadang jadi bahan gelak anak2 je
tapi tak la sampai kita marah
anggap je hiburan kerana kesilapan kita
itu lah yang terjadi pada en.suami acik
baru baru ni hero bungsu nak makan
weestern la pulak.teringin chicken chop.
sejak pindah Seremban memang acik tak pernah 
cari dimana kedai yang ada jual.
selepas dah tau kedai
acik anak beranak pun pergi la.
masa tu la kan..
En.suami mata dah tak berapa nampak juga
tapi cukup tak rajin nak pakai cermin mata
dia cuma pakai bila nak buat kerja je
bila dah sampai giliran dia
dia pun tunjuk satu menu.
ni daging kan katanya
acik pun intai..la..acik kata..ni kambing la
kan tak makan kambing..
eh..kan tulis lembu tu katanya.
anak2 acik pun apa lagi..
terlambak la gelaknya..
dengan acik dan ayah nya sekali gelak
'LAMB' tu bukan lembu la acik kata
lain kali rajin2 sangkutkan cermin mata
janganla malas sangat nak pakai.
teringat la semula
dengan selamba nya dia minta 'chicken pox'
sampai terlopong budak tu
dah diulang 2..3 kali baru
budak kedai tu betulkan
chicken chop cik..he he..gelak lagi.
oklah jumpa lagi,Insyaa Allah.

Friday, April 4, 2014

04042014

Assalamualaikum
Untuk diri sendiri
Terima kasih atas ucapan 
dari kawan2 semua difb.
tahun lepas ada yang tanya umur acik kan
acik tak pernah sorok umur
hari ni.04042014
genap la usia acik 55 tahun.
tak tau la berapa lama lagi acik hidup didunia ni
jadi acik mohon maaf la pada semua ye.
jumpa lagi..insyaa Allah
jika panjang umur.