Wednesday, February 26, 2014

BANYAKKAN MINUM AIR

Assalamualaikum
4 botol ni tak cukup sepanjang 8 jam di opis
tu pun tekak rasa perit lagi.
kawan kawan diopis ni 
ada yang dah hilang suara
sakit tekak..

Ujian buat kita semua sekarang ni kan

Ucapan terima kasih buat ummiross
kain cantik yang acik dapat
kerana cabutan bertuah dari ummi dah selamat sampai.
oklah jumpa lagi,In Syaa Allah

Monday, February 24, 2014

TUNAI JANJI

Alhamdulillah dah selamat balik
dari bercuti jalan jalan cari makan
dah janji dengan hero bongsu
habis periksa pi jalan jalan
dah bulan Februari baru dapat tunai janji.
Sempat juga en.suami pi jumpa kawan dia 
yang kerja di Mardi Agroteknologi...Langkawi
sempat la lawat kawasan buah2an
tapi bukan musim buah kan


masa dah nak balik..ada pegawai perempuan 
di sana bagi benda diatas tu ngan acik
Belalang dari daun kelapa.
hero bongsu sangat teruja..terus minta
acik pun bagi kat dia..sempat la ambik gambar
kemudian..dia nak ke tandas
minta ayahnya pegang.
bila dah naik van..dia tanya..
ayah mana belalang aimi..
acik terus pandang ke muka ayahnya
syak dah..dah 32 tahun kawen..belum buka mulut 
kita dah tau apa dia nak cakap kan.
acik terus menyampuk..mana dia..
awak dah bagi ngan sapa..
kesian betul acik tengok muka hampa hero acik tu
acik pun apalagi..mula la jadi penceramah tak bertauliah
bila tengok mak dia bebel bebel..hero acik cakap
tak pe la mak..aimi dah ambik gambar dah..
adui..geram betul..terkilan sungguh
kesian ngan hero bongsu..nak buat tak pandai..
dia senang senang je bagi ngan orang..ish10
dik happyirfa kan ahkak dah cakap
yang untung orang nampak..yang rentung????
panjang lak bebel
dan sempat jugak pi serbu rumah suri solehah
mulanya acik rasa tak mau pergi
 kesian ngan suri balik kerja
penat..tapi suri sms juga..
tak kan tak mau jumpa katanya
akhirnya pergi juga meriuhkan rumah suri
petang sebelum balik tu.
Terima kasih banyak Suri.
ok lah..jumpa lagi In syaa Allah


Wednesday, February 19, 2014

WW

Wednesday, February 12, 2014

DULU DAN SEKARANG

Assalamualaikum
 acik teringat lagi DULU
masa muda sikit
kalau pi lawat kebun orang tu
boleh jelajah satu kebun tu
sambil tunjuk apa yang patut
siap tuan punya kebun cakap
kita dah letih tapi
dia tak letih letih lagi.
tapi SEKARANG..tak luas mana pun
dah letih..lebih2 lagi musim panas ni
peringatan tu..bukan muda lagi.
Dulu acik sekolah tak tinggi
paling tinggi pun 2 tingkat je.
sekolah sekarang sampai 3..4 tingkat kan..
Alhamdulillah dapat juga kerja kan
boleh la lepas keperluan sendiri
dan anak anak.. 
jumpa lagi,In syaa Allah

Monday, February 10, 2014

"SEMOGA KITA SAMA2 INSAF"

Assalamualaikum
acik tulis ni..saja nak lepaskan perasaan
kata tak boleh pendam kan..hi hi
kalau yang baca blog acik ni
mesti tau..acik ada  jugak
lepas perasaan tentang manusia
sorang ni.. 
lama dah acik tak tulis
bukan tak de dia meroyan ngan acik
..tapi acik malas nak ambik
peduli..biarkan dia meroyan
sensorang..tapi..minggu lepas tu dia
buat lagi..nasib baik bos tanya acik
siap nak minta maaf lagi
acik pun tak faham mulanya
apa sebab bos minta maaf ngan acik
rupanya..dia dah
bagi tahu bos..acik bising2 sebab
bos tak buang bekas makanan
tinggalkan aje atas meja
Ya Allah..macam ni punya manusia pun ada
acik pun tak perasan..bila yang bos
ada tinggalkan sampah tak buang
tak perasan pun..
sekarang ni kan acik sibuk ngadap
komputer masukkan data..
tak de masa nak bising bising ke
nak tengok tempat lain ke..meja orang lain ke
yang acik tau..ngadap komputer
kat tempat acik je..
tak tau la dia ni.
kalau nak ikutkan dia serba serbi lebih dari acik
tak de sebab nak dengki
acik apa yang ada..
"rupa tiada harta pun kurang"
kata orang dulu2 la.
kena tulis orang dulu2
kalau kata orang tua2..tak kena
sebab acik pun dah tua kan..he he
dia pernah cakap ngan orang lain
dia tak pernah kisah kalau orang lain bergaya
tak pernah nak ikut  atau terasa
tapi kalau acik auranya lain katanya..
dari hari pertama acik masuk 2006 tu
dia dah mula .
siap kata..sandal acik tu mahal
(tak mahal mana pun..tapi  untuk
hilangkan sakit tumit kononya  acik beli jugak)
tak payah pakai baju cantik2
opis dalam hutan
masa tu acik jawab je..
itu je baju yang acik ada
dah masa keje klia
ada uniform..
baju pun tak banyak

ok lah..cukup la acik bebel sikit2 ni
esok acik nak sambung kerja
tak mau dah fikir2 lagi
hentam la labu..
tak pernah terniat atau berniat
nak sakit kan hati dan mata orang lain
Jumpa lagi,In Syaa Allah

MENU SETERUSNYA..

Assalamualaikum
Hajat hero bongsu nak belajar 
buat kuih lepat.
dah buat...tapi dapat bungkus 6 biji je..
jadi lah  dik kan

Gambar atas..hero yang bungkus
gambar bawah..maknya yang bungkus
tak jauh bezakan..hi hi
 Tunggu la..apa lagi la yang dia nak belajar buat
badak berendam dah buat
cuma tak ambik gambar
Jumpa lagi,In Syaa Allah

Sunday, February 9, 2014

TENGKUK KE LEHER

Assalamualaikum
En,suami acik memang selalu beli ni
buat sup ataupun goreng macam tu je
Bila hero bongsu ada rumah
selalu berlawan cakap dengan ayahnya
ayah kata..makan la mi..tengkuk ayam tu
Aimi kata..leher la ayah..bukan tengkuk
setiap kali beli macam tu la.
apa yang betul ye..tengkuk ke leher
senang nanti acik nak jadi pengadil
untuk anak dan ayah ni.





Friday, February 7, 2014

RINDU


Assalamualaikum 
Lamanya acik tak sempat mengadap/
membaca cerita kawan2.
rindu rasanya.
Masa nak mengadap pun dah kurang
rindu nak baca..
walaupun kadang kadang
 rasa malu jugak..
rasa acik je blogger yang
dah tua yang masih menulis disini
tapi..
bila nak berhenti rasa sayang
nak tinggalkan kawan2 alam maya.
Disini juga acik nak ucapkan
ribuan terima kasih pada
KA yang sudi buat review blog acik
yang dah lama tak update ni.
In syaa Allah..bila acik dah
siapkan apa yang perlu nanti
acik akan terjah blog kawan2
alam maya semua.
Jumpa lagi,In syaa Allah