Thursday, October 31, 2013

CEKODOK=JEMPUT2 KELAPA

Assalamualaikum
Semalam balik kerja
en.suami acik terus keluar..
ingatkan kemana lah
rupanya pi beli kelapa parut
nak minta acik buatkan
 cekodok kelapa..
 cekodok kelapa ni..masa menggoreng
memang menggoda betul
wangi bau kelapa digoreng tu
sambal tempoyak acik ada lagi pulak tu
memang ngam betul 
cicah ngan cekodok kelapa ni.
(Tijah..memang pun cicah samba tempoyak.)
nak buat cekodok ni senang je.
sebiji kelapa parut..kelapa inti tu
tambah tepung sikit je untuk melekat dia
bancuh ngan air sikit dan garam
kalau acik itu je..
tak letak bawang.. ikan bilis bagai
sebab nakkan bau kelapa ori..masa menggoreng tu
oklah jumpa lagi,In syaa Allah

Wednesday, October 30, 2013

WW

Assalamualaikum
(bubur Gandum)

Monday, October 28, 2013

LUPA YANG MEMALUKAN

Assalamualaikum

Tadi baca blog pak ngah komensen
nak tau apa ceritanya..kena ke Blog Pak Ngah
Acik pernah juga terlupa yang paling memalukan acik la
nasib la masa tu malam..
acik nak ke klinik..yang tak jauh dari rumah
biasa la..gastrik..kalau dah tak tahan sangat pedih perut
pedih ulu hati..mesti nak pi klinik.
naik moto je..tak pakai topi keledar pun..
belum jauh lagi..acik rasa macam angin kuat sangat..
acik pegang kepala..la...terjerit acik
pusing balik..pusing balik..
en.abang acik pun terkejut jugak..mulut tanya kenapa..
tapi tetap jugak pusing..
Acik lupa tudung daaaa..nak cepat sangat..tu la pasal
ish2..en.suami pun boleh tak perasan..
ok lah..jumpa lagi,In Syaa allah

Sunday, October 27, 2013

SEMOGA CEPAT SEMBUH

Assalamualaikum
Semalam acik ke KPJ melawat dik irfa
risau juga acik..ye la kan..
sampaikan platlet darah dah turun macam tu pun tak perasan yang dia demam katanya..
pi kpj sebab rasa sakit belakang
bila doktor periksa..doktor kata denggi
dari hari selasa..tak tau berapa botol 
dah masuk air katanya
(gambar dari fb irfa.)
jumpa juga sikenit comel ni
masa umminya di ward..tinggal dengan pengasuh
sian dia..nasib la..budak baik
elok je dia tinggal dengan 'kak long'
panggilan irfa pada yang tolong jagakan anak2 dia.
semoga cepat baik ye irfa.
 minum air masak banyak banyak
oklah..jumpa lagi,In syaa Allah


Thursday, October 24, 2013

MOHON PENCERAHAN

Assalamualaikum
Hari Deepavali Sabtu 2/11/2013 ke..
hari Ahad 3/11/2013
dalam kalendar kuda yang selalu acik gantung
dirumah tu..2/11 hari Sabtu..
tapi ada satu lagi kalendar dan dalam diari
jabatan  3/11/2013
kalau 3hb,tu kan Ahad..hari isnin
 tu tak perlu ambik cuti kan
sebab hari selasa tu cuti Awal Muharram
dalam minggu ni baru perasan
 ramai yang tak de di opis ni nak bertanya
acik tanya en suami petang semalam
entah..mana satu yang betul..
katanya.. saja je kan.
boleh bantu acik..terima kasih acik ucapkan..
oklah jumpa lagi,In Syaa Allah.

Saturday, October 19, 2013

AKHIRNYA NASI AYAM JADI GANDINGAN AYAM BBQ

Assalamualaikum
Terima kasih pada semua yang 
meninggalkan komen
dan bagi cadangan
di n3 acik tentang BBQ dan gandingan nya tu
hero bongsu acik telefon
bagi tau..
"mak.. cik gu minta tolong 
masakkan nasi lemak..katanya
kemudian cik gu pulak telefon,
acik bagi tau cik gu
acik tak masakan nasi lemak
tapi tolong masakan nasi ayam ngan
sup ayam je..lagi sesuai makan ngan
ayam BBQ tu kan.
dah siap masak dan dah pun
 dihantar kesekolah jam 6 petang tadi
oklah  jumpa lagi,Insyaallah

WANITA

Assalamualaikum
(sumber dari fb)
macam2 kan..sian la
wanita dah usia macam acik ni hi hi

Wednesday, October 16, 2013

WW

Assalamualaikum

 



Sunday, October 13, 2013

SELAMAT

Assalamualaikum
\
gambar dari google(terima kasih)

Saturday, October 12, 2013

HARI GRADUASI

Assalamualaikum
Hari Graduasi katanya
Jumaat semalam 11/10/2013.
Periksa pun belum.
pandaikan sekolah2 sekarang ni bagi
 semangat dengan murid murid
yang nak periksa
Pengetua siap tepuk2 bahu bagi semangat
bila acik tanya
cik gu cakap apa dik
entah tak dengar katanya..
bertuah punya murid kan
Semoga berjaya Adik
Berusaha,berdoa dan tawakkal
In Syaa Allah

Friday, October 11, 2013

BBQ..GANDINGANNYA???

Assalamualaikum

gambar masa bulan syawal
acik tak tau la pulak..
hero bongsu acik ni dengan cik gu dan
 kawan2 sekelas ada group whatsApp.
hari  Jumaat lepas..dia kata..
sebelum periksa SPM ni
cik gu nak buat BBQ..nak bagi anak murid
seronok makan2 dulu sebelum periksa
cik gu dah tengok gambar aimi 
sedang bakar ayam tu katanya
lepas tu cik gu suruh tanya mak
ayam bakar ni nak makan dengan apa.
Alamak..acik pun tak tau
ayam ni gandingannya apa
acik dulu main bantai je..
makan je la dengan apa yang ada
acik minta tolong dari kawan2 semua
tolong bagi idea..
apa yang sesuai nak makan dengan ayam bako ni
nanti..baru acik jawab dengan cik gu tu he he.
Terima kasih semua
jumpa lagi,In syaa Allah

Wednesday, October 9, 2013

WW

Assalamualaikum

Tuesday, October 8, 2013

PAKAI SUSUK?????

Assalamualaikum

sebelum acik mula..maaf ye
ni bukan n3 puji diri..
acik sedo acik dah tua
tapi n3 sentap jugak la sikit
acik pun tak tau la selama ni
ada orang sangka acik ni pakai 'susuk'
Astaghfirullah..tak pernah acik terfikir
acik bukan orang kaya..orang berduit
dan bukan orang glamor pun.
patut la selama ni..cuba2 perangkap
acik dengan soaalan
tanya....makan pisang ke..makan pisang mas ke
sate suka ke tak..dan macam2 lagi
rupanya nak test..
ni bukan kata orang..tapi pengakuan
tuan punya diri sendiri.
dari mula dia kata
dia tengok acik ni berseri semacam
macam orang pakai susuk
kalau orang dah tua macam acik ni
ada juga yang nampak muda
tapi tak la nampak berseri semacam..katanya
acik tak tau nak kata apa
tapi..mak bapak  acik tak pernah
ajar acik buat perkara2 yang dilarang
macam tu..
dan acik pun tak pernah terfikir
 acik ni berseri ke apa
semua yang dilihat adalah anugerah Illahi.
jumpa gambar 2 tahun lepas je..

oklah..dah tulis ni lega sikit..
Allah maha mengetahui
rupa susuk pun acik tak tau
macam mana nak pakai.

jumpa lagi,In syaa allah.

Monday, October 7, 2013

BELI ONLINE JE..

Assalamualaikum
Baru baru ni ada yang bertanya ngan acik
dimana tempah baju kurung
di Seremban..acik tempah
 di Taman Ros Mewah
acik dah cuba email..
no.telefon..tapi tak dapat katanya
disini acik minta maaf..sebab
acik tak dapat nak tulis diruang komen
no.telefon rumah kawan tu
tidak mendapat keizinan.
lagi satu tempat acik tempah baju
gambar diatas tu
jual online
tapi kita boleh bagi ukuran baju kita sendiri
aznani akan jahitkan
ikut ukuran badan kita.
acik ni jarang sangat keluar beli baju kurung
last masa sehari sebelum puasa tu
yang acik pernah buat n3
acik tengok baju tu sama je..
warna je lain2..pening acik nak pilih
akhirnya acik beli je online
abih cerita kan..tak pening nak pilih
lagi pun beli baju siap
memang masaalah sikit..
dulu2 masa saiz M..senang je
sekarang ni dah lain saiz susah sangat
nak tempah pulak..
tah bila la sempat nak pi beli kain
ni la jalan penyelesaian acik
tempah je dengan aznani.
acik harap yang bertanya 
diruang komen acik baca n3 ni
dan maaf lagi sekali .
acik pun tak tau mana silapnya email tak sampai
oklah..jumpa lagi,In syaa Allah

Thursday, October 3, 2013

GANDINGAN MANTOP..SEDAAAPPP

Assalamualaikum

tu dia gandingan mantop
sedap..
sambal kicap anak sedara
buat kan
jauh datangnya dari Segamat tu


LAIN KALI GANTUNG DILEHER

Assalamualaikum

malam tadi..macam biasa kekelas mengaji
bila ustazah suruh baca..
buka je Quran..
alamak..apasal huruf ni tak berapa nak nampak
belapis lapis..
Ya allah..terjerit sekejap
terkejut ustazah..kenapa..katanya
camana la boleh lupa ni
cermin mata tak pakai..tinggal dirumah
ooo alahai...acik ni sedo diri dah tua..
tapi tak sangka la..teruk beno..he he
oklah..jumpa lagi
In syaa Allah

Tuesday, October 1, 2013

REZEKI JANGAN DITOLAK...

Assalamualaikum
rezeki acik hari ni
ada kawan kirimkan
acik ambik banyak ni je
baki nya yang lagi banyak dari ni
acik bagi sedara acik yang dok satu taman.
esok boleh buat pengat keledek
lepas tu goreng
boleh juga dibuat 
kuih keria..cukup la tu kan.
oklah..jumpa lagi,In syaa allah

AKHIRNYA...BERPISAH JUA ..

Assalamualaikum
Sedih betul rasa dihati
pada mulanya tak perasan pun
sekali diperhati betul2..la..sayangnya
5 tahun dah ni..bak kata hero bongsu
dompet paling lama mak guna
aimi tau..mak mesti sayang ni..katanya
walaupun..selalu sangat
harga dompet lebih mahal
dari duit yang ada didalamnya..
tapi apakan daya sebab dah 
jatuh cinta pandang pertama dulu tu..
acik beli jugak..
tapi bukan terus dapat beli pun
pandang2 jeling2 pegang2 dulu
letak balik..
dah lama baru dapat beli..
nampaknya sampai disini jasa dia
akan acik simpan sebagai kenangan.
ni la rupanya




kedua dua belah dah ternganga.
akan dicuba juga hantar kedai ni..kot boleh dijahit
ok lah..jumpa lagi, In syaa Allah